ook voor roestpreventie en laswerk

Poedercoaten, het hoe en waarom

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-02-2011 18:44 #861486 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Poedercoaten, het hoe en waarom
Die velgen vallen echt tegen als ze alleen in het zilver zijn gecoat... Ik ben heel benieuwd hoe dat geworden is!!!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-02-2011 18:53 #861489 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Poedercoaten, het hoe en waarom
Mee eens! Ik zal er a.s.a.p. wat fotootjes van maken, ze zien er nu echt gelikt uit!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-02-2011 19:23 #861497 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Poedercoaten, het hoe en waarom

Dutchie;166906 schreef : Nog een vraagje: kun je remtrommels (incl. draadeind) ook coaten? Misschien van tevoren moeren erop draaien? En bladveren? Of zit daar teveel beweging in? Ik ga Koni's bestellen, dus veerpoten hoef ik niet te coaten. Maar zijn er verder nog dingen die je 'makkelijk' kan laten poedercoaten en die ik hier vergeten ben?


bladveren: no problemo, wel even de rubbers eruit meppen.
remtrommels, worden vrij warm dus denk niet dat poedercoating dat lang vol houd. draadeinden horen overigens bij de naven dus dat zijn zowieso al 2 aparte delen

ik heb wel de ankerplaten voor de achteras (die ook gecoat is:+) die onder m'n 343 komt laten coaten, trommels zelf met normale hittebestendige verf.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-02-2011 19:29 #861499 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Poedercoaten, het hoe en waarom

AvdAkker;166923 schreef : bladveren: no problemo, wel even de rubbers eruit meppen.
remtrommels, worden vrij warm dus denk niet dat poedercoating dat lang vol houd. draadeinden horen overigens bij de naven dus dat zijn zowieso al 2 aparte delen

ik heb wel de ankerplaten voor de achteras (die ook gecoat is:+) die onder m'n 343 komt laten coaten, trommels zelf met normale hittebestendige verf.


Idd, was ff vergeten dat die draadeinden niet meekomen bij het loshalen van de remtrommels. Is maar goed ook trouwens :+ Maar worden die te warm? Kan een goeie poedercoatlaag daar niet tegen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-02-2011 20:45 #861509 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Poedercoaten, het hoe en waarom
Vergeet niet dat de coating ook nog warmte isolerend werkt..
Gaat gegarandeerd blazen, verbranden etc. Geen strak plan dus.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-03-2011 23:42 #867971 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Poedercoaten, het hoe en waarom
M'n pa had GLT-velgen laten poedercoaten, en er zomerbanden omheen laten leggen. Vandaag een eindje wezen rijden, en 4 keer moeten stoppen omdat de wielmoeren achter los liepen. Dus 4 keer aangedraaid, maar na een paar kilometer weer bonkend geluid achter, weer stoppen langs de vluchtstrook, zaak aandraaien. Niet echt goed voor je gemoedsrust kan ik meedelen :no_comment:

Nu zit het goed vast, de moeren lopen niet meer los. Maar ik vrees dat het door de dikke laag coating komt. Ik kan me niet herinneren dat ik er last van had toen mijn velgen gecoat waren. Jullie nog rare ervaringen daarmee gehad?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-03-2011 00:02 #867973 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Poedercoaten, het hoe en waarom
ik heb ergens gehoord laatst toevallig dat ze op de plek van de moeren de coating eraf schuurden om deze reden. weet alleen niet meer waar dat was..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-03-2011 04:43 #867975 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Poedercoaten, het hoe en waarom
hier:
forum.volvo300club.nl/showpost.php?p=110075&postcount=593

een wielmoer borgt doordat de hoek van het conische gedeelte anders is als die van het draad, coating op het conische aanligvlak van de velg zorgt voor een oneffenheid, zodat de wielmoer niet het gewenste aanligoppervlak krijgt om goed te borgen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-03-2011 13:53 #867993 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Poedercoaten, het hoe en waarom

Dutchie;171158 schreef : Nu zit het goed vast, de moeren lopen niet meer los.

Dan heb je ze nu vaak genoeg aangedraaid om de coating er af te schuren... :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-03-2011 19:09 #868039 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Poedercoaten, het hoe en waarom
Ik dank u allen hartelijk!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD