ook voor roestpreventie en laswerk

Poedercoaten, het hoe en waarom

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-01-2012 22:39 #898431 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Poedercoaten, het hoe en waarom
De mijne is een keer over een oprit geschraapt. Daar was de coating wel af, maar hij bladderde verder niet af...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-01-2012 23:37 #898435 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Poedercoaten, het hoe en waarom
ik heb er zeer goede ervaring mee, bladveren, schroefveren stabilisatorstangen etc, de uiteindelijke beweging per centimeter is zo gering dat de coating dat vrij makkelijk op kan vangen.

afbladderende poedercoating ligt voornamelijk aan de voorbehandeling, ik laat verende/bewegende delen express veel grover stralen, als een sinaasappelhuid, zo blijft na de 1e coating (zinkprimer) nog steeds een structuur achter in de coating zodat ook de uiteindelijke kleur coating zich stevig kan nestelen, op het moment dat je 2 coatings glad over elkaar bakt is er geen onderlinge hechting en dan kan het op den duur inderdaad af gaan bladderen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD