ook voor roestpreventie en laswerk

Poedercoaten, het hoe en waarom

• Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-03-2010 20:52 #825121 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Poedercoaten, het hoe en waarom
Wat zijn de kosten voor iets te laten poedercoaten bv een set velgen [5 st]?
is er ook een metalic look bij poedercoaten?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-03-2010 20:55 #825123 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Poedercoaten, het hoe en waarom
Volgens mij zijn die bussen en conische alu afdichtingen Anjo-creaties. Ergo; Als die "knoepert" Anjo heet komt het goed idd, in alle andere gevallen zal je even zelf wat moeten klussen gok ik :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-03-2010 20:57 #825125 door V300 register
Met knoepert bedoelde ik een poedercoater :p
Maar misschien is dat wel een idee, langs Anjo touren, dingetjes lenen, langs de coater, dingetjes teruggeven en mooie veerpoten hebben? Of anders een mooie tip hoe ze gemakkelijk zel te maken/bestellen zijn?

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-03-2010 21:10 #825128 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Poedercoaten, het hoe en waarom

Erik;139199 schreef : Waarom niet de hele carrosserie (wel veel afdichtwerk lijkt me)

het was meer bedoeld als wild voorbeeld, als het uberhaupt al in de oven zou passen; zit je met de lakdikte. ruiten passen niet meer; deuren komen tegen de stijlen aan etc... de carosserie is specifiek ontworpen met de lakdichte in het achterhoofd, met de meeste onderdelen van de motor, wielophanging etc kun je dit aardig opvangen maar met de body zelf word dat aardig lastig!

Vermilion;139202 schreef : ook de km-kabel gat volg ik niet helemaal, is dat dan een lange moer helemaal erdoorheen?

nee aan de linker veerpoot maak je de bus n?g langer (tot voorbij de astap) en steek je een draadeind door het gat van de km kabel; aan de achterkant van de veerpoot een 3d-ring + moer om het draadeind op z'n plek te houden, aan de voorkant een ring + moer om de bus over de astap heen op z'n plek te houden

setsunakaede;139207 schreef : Volgens mij zijn die bussen en conische alu afdichtingen Anjo-creaties. Ergo; Als die "knoepert" Anjo heet komt het goed idd, in alle andere gevallen zal je even zelf wat moeten klussen gok ik :)

Vermilion;139209 schreef : Met knoepert bedoelde ik een poedercoater :p

als je dat aan de poedercoater overlaat worden de kosten veeeele malen hoger, gezien het correct afzonderen van de astap zo ongeveer net zoveel tijd en manuren in beslag neemt als het stralen en coaten bij elkaar:)

ik heb de beschikking over een eigen draaibank/freesbank noem het maar op, dit soort shit maken is voor mij dus een peulenschil.

heb straks overigens 2 sets bussen/bouten etc liggen, daar kun je wel een setje van lenen als dat terug is van de coater:)

2 Fast 4 U;139205 schreef : Wat zijn de kosten voor iets te laten poedercoaten bv een set velgen [5 st]?
is er ook een metalic look bij poedercoaten?

kosten is sterk afhankelijk van wat je aanlevert;
zit er reeds poedercoating op (vaak bij lichtmetalen velgen het geval) dan maakt de straler veel meer uren en is het duurder; velgmaat speelt ook een grote rol in de prijs net als wel/geen metallic etc..

je kunt het beste met een voorbeeldvelg langs een coater gaan voor een prijsopgaaf

metallic look niet, echt metallic wel!:D metallic kleuren kunnen inderdaad ook gepoedercoat worden

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-03-2010 21:17 #825131 door V300 register

AvdAkker;139212 schreef : heb straks overigens 2 sets bussen/bouten etc liggen, daar kun je wel een setje van lenen als dat terug is van de coater:)

Sign me up :D

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-03-2010 22:10 #825150 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Poedercoaten, het hoe en waarom

setsunakaede;139189 schreef : Mag ik hierbij voorstellen deze post 1 op 1 over te nemen in de volgende Volvoice? Lijkt me een geweldige technotip! (maar uiteindelijk beslist de redactie + auteur daarover natuurlijk ;) )

dat is overigens helemaal prima (al hebben we als het goed is al een mooie technotip voor de volgende volvoice):D!

• Kevin Kloosterman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-03-2010 22:32 #825162 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic Poedercoaten, het hoe en waarom
Maar er volgen nog vele Volvoices natuurlijk! :)

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-03-2010 23:06 #825174 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Poedercoaten, het hoe en waarom
Lijkt me dat Anjo wel een eigen column verdient heeft: "Anjo's Technotip"? oid.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-03-2010 00:00 #825182 door V300 register
Velgenalsnieuw.nl, staan ook prijzen bij. Zijn wel iets duurder geworden de laatste paar jaar. Ik kreeg flinke korting, anders had ik ze waarschijnlijk op de houtje-touwtje manier opgelapt.

Shit, deze velgjes moeten nog altijd eens onder de bs2 gelegd worden, verdorie.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
30-03-2010 11:52 #825200 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Poedercoaten, het hoe en waarom
Duidelijk verhaal Anjo, zo weet je misschien nog dat mijn achteras er niet meer al te fraai uitziet (roest aan ??n zijde) en er liggen ook nog een 4 tal LM velgen in de schuur die opgeknapt moeten worden waarvan ik nog niet weet of ik ze zelf ga doen of inderdaad voorbereiden voor poedercoaten (schuren), of moet het echt eerst gestraald worden?

De kosten spelen daarbij een grote rol, kun je eens aangeven wat het poedercoaten van 4 velgen kost?

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC