ook voor roestpreventie en laswerk

Poedercoaten, het hoe en waarom

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-03-2010 12:55 #825206 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Poedercoaten, het hoe en waarom
stralen is gewoon enorm belangrijk voor het eindresultaat en de levensduur; als je eerst de moeite neemt om de boel van tevoren kaal te schuren kun je de straalkosten weer iets omlaag brengen maar gezien het straalzand met dik 10 bar tegen het staal aangeslingerd word heeft dat maar weinig tijdsvoordeel voor de straler; terwijl het degene die schuurt veel meer tijd kost:)

hoeveel het kost is gewoon erg sterk afhankelijk van wat je brengt, in wat voor staat dat verkeert en welke kleur je het wilt hebben

ik denk dat je bij 13" stalen velgen (deze hebben vanaf de fabriek al normale verf; makkie voor de straler) ca ?20,- per velg betaald voor stralen en poedercoaten; dit is per locatie natuurlijk enorm verschillend!

bij mijn adres waren de alu 15" velgen in verkeerswit ?100,- voor stralen en poedercoaten; ze hadden toevallig nog wat anders voor de overheid dat in verkeerswit moest en dan kan je mooi meedoen met die kleur

zou ik dezelfde velgen brengen met een poedercoating erop die er af moet (alle alu velgen van tegenwoordig zijn standaard gepoedercoat; als optie verchroomd etc.) dan maakt de straler veel meer uren en betaal je voor dezelfde set ca 250 euro voor stralen + coaten.

voor unieke kleuren betaal je meestal een vast bedrag voor de kleurwissel, dat is meestal tussen de 30 en 40 euro.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
30-03-2010 14:03 #825211 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Poedercoaten, het hoe en waarom
Helemaal duidelijk, dank je Anjo!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-03-2010 16:08 #825218 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Poedercoaten, het hoe en waarom
Die (richt)prijzen zijn idd verhelderend. Ik heb ook nog een setje MKII velgen voor de GLS die opgelapt moeten worden. Veerpoten moeten dan ook maar meteen.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-03-2010 16:25 #825221 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Poedercoaten, het hoe en waarom
Hoe herken ik een goede straler/coater/hoehetookmagheten?

D.w.z., als hij een staal(tje) laat zien, waar moet ik dan op letten om zeker te weten dat bijvoorbeeld mijn velgen goed gecoat worden?

Zit er ?berhaupt verschil tussen bedrijven of wordt altijd dezelfde methode gehanteerd?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-03-2010 16:32 #825224 door V300 register
Volgens mij is het een redelijk standaard methode. Stralen gebeurt sowieso eerst. Zelf heb ik zo goed als kaal staal moeten stralen, voordat het gecoat mocht/kon worden. Erg belangrijk was ook de voorzichtige manier van ophangen voordat het de oven in ging. E?n vingerafdruk en het eindproduct kon de prullenbak in.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-03-2010 16:50 #825230 door Anjo van den Akker
dat is een beetje hetzelfde als zoeken naar een goede spuiterij; pas als je her en der z'n werk ziet en goede of slechte verhalen hoort weet je waar je aan toe bent..

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-03-2010 17:25 #825233 door V300 register
Klein verschilletje is wel dat poeder spuiten volgens mij een stuk makkelijker is dan lak spuiten. Dus ik verwacht kleinere verschillen in kwaliteit tussen poedercoaters dan lakspuiterijen.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-03-2010 20:12 #825248 door Anjo van den Akker
ja dat is zeker waar maar het is net zoals je hierboven aangeeft; het proces is makkelijk doch best kritisch en moet gewoon goed uitgevoerd worden voor de juiste kwaliteit van je eindproduct

coaters die al een tijdje bezig zijn zullen ongetwijfeld weten wat ze doen; je kunt het ook vaak gelijk zien als je bij een dergelijke zaak binnenloopt (bij mijn adres zie ik regelmatig klassieke motor en brommerframes, vele sets velgen etc)

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-04-2010 16:20 #826279 door Anjo van den Akker
kiek het is blinken in de zon:D

grijs en rood moest nog gecoat worden, dat komt volgende week:halo:

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-04-2010 16:45 #826280 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Poedercoaten, het hoe en waarom
Dat ziet er super uit. Bling, bling is nog te zwak uitgedrukt. Sjiek, sjiek past beter.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC