Klik hier om naar de evenementen pagina te gaan.

V3C Diagnosedag 10 maart

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-02-2012 23:26 #900992 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic V3C Diagnosedag 10 maart

punkazz;195438 schreef : Mijn pa is vaste klant bij De Jong. Volvo 4 life zeg maar. Goede vriend van m'n oom ook, die is tevens Volvofanaat en ook een beetje Daf (heeft ie mee het Rode Plein bereikt). Hij (Jan-Chris) heeft weer een t5r hoorde ik van m'n moeder, maar ze wist t niet te benoemen, dus t kan wat anders zijn. Station was ik vaste klant, d'Aesculaap was niet echt iets voor mij, maar toch regelmatig geweest.

edit: hoe klein is de wereld: www.dafcoupe.nl/?p=212 en hoe herkenbaar nog: g.co/maps/qqbve

Ghe ghe, Bij de Jong komen mijn eerste 3 Volvo's vandaan, ook mijn trouwauto(de eerste S80 die hij in de showroom had) Mijn vader haalde er vroeger alle politie auto's vandaan, en samen met de werkplaats(van de Jong) deed hij alle technische aanpassingen die er toen aan gedaan werden. Pa was toen van de technische staf van de politie. Maar ook kocht hij prive, en voor klanten de volvo's daar. Heb er vroeger als ventje met pa mee, al erg veel gezeten, en later dus zelf ook:)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-02-2012 23:35 #900994 door V300 register
Wat grappig zeg! Ik heb er vier correctie: bijna 6 :wtf: jaar geleden nog een beige 340 uit '83 gescoord voor 350 euro. Was niets mis mee, later cadeau gedaan aan een pasgetrouwd stel. De avonturen daaraan voorafgaand kun je straks nalezen in Volvoice no. 23, via het ledenmenu te downloaden :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-03-2012 23:45 #901146 door V300 register
motor slaat af bij aanzetten verlichting

Ik heb precies hetzelfde probleem gehad, op de snelweg gelukkig vlakbij een benzinestation. De ANWB heeft toen een soort bypass aangelegd en dat werkt nog steeds prima. Een soort houtjes-touwtjes oplossing maar de geleerden hebben hier vast wel een oplossing voor.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-03-2012 13:46 #901166 door V300 register
Zou goed kunnen inderdaad. Ik heb me van de week verdiept in het bedradingsschema uit de Haynes. Er is ??n punt waar zowel radio, verlichting als contactslot samenkomen. Ik denk dat er daar kortsluiting zit of een ander mankement (al dan niet veroorzaakt door de zekeringkast).
Maar ik heb 0,0 verstand van elektronica dus wil mij daar niet aan wagen voordat het nog erger wordt. Vandaar dat ik zo blij ben met de Diagnosedag, moet lukken om een oplossing te vinden.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-03-2012 21:42 #901248 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic V3C Diagnosedag 10 maart
wordt er nog iets van een planning gemaakt, of wordt iedereen geacht om er voor 11.00 uur te zijn?

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-03-2012 21:56 #901249 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic V3C Diagnosedag 10 maart
g??n planning en alle diagnoses door elkaar heen/achter elkaar, er wordt evt rekening gehouden met mensen die eerder naar huis moeten maar de bedoeling is dat je als deelnemer ook lekker meehelpt met diagnosticeren bij je eigen en andere auto's

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-03-2012 23:25 #901251 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic V3C Diagnosedag 10 maart
top! :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-03-2012 08:23 #901256 door V300 register
Ik ben benieuwd! Ik heb er al zin an.
Ik ben benieuwd wat het euvel aan mijn 343 is.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-03-2012 15:02 #901327 door V300 register
Zojuist is mijn verlofverzoek ingewilligd en dus kan er bij zijn!
Gisteren heb ik even de radio losgetrokken omdat ik toch wel benieuwd was hoe of wat.
Van het resultaat werd ik niet blij:

Beunhazerij tot the next level :yesyes:
Ik ga zometeen met het stekkerschema kijken of ik dit werk kan herstellen, misschien is dit de oorzaak? De twee draadjes op de rechter connector bijvoorbeeld, die zijn doorgeknipt maar horen volgens het schema +12v geschakeld te zijn (doorlusdraad), dat is het nu dus zeker niet.
En hoe kan het dat ik 2 connectoren heb, deze komen beide uit de auto want de radio lag op de stoel.
Nu dus eerst even meten met die handel en kijken of ik het al iets netter kan krijgen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-03-2012 15:23 #901328 door V300 register
Lekker zo laten, ziet er top uit toch?
Overal netjes aanknijpconnectortjes gebruikt, daar waar nodig isotape. Originele stekkers in tact gehouden door de draden af te knippen op een dusdanige lengte dat ze nog herkenbaar zijn. En voor elke speaker, plus en min dezelfde draad gebruiken voor uniformiteit in je auto.

Topshit

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC