V3C Diagnosedag 10 maart
- V300 register
- Verbannen
-
punkazz;195438 schreef : Mijn pa is vaste klant bij De Jong. Volvo 4 life zeg maar. Goede vriend van m'n oom ook, die is tevens Volvofanaat en ook een beetje Daf (heeft ie mee het Rode Plein bereikt). Hij (Jan-Chris) heeft weer een t5r hoorde ik van m'n moeder, maar ze wist t niet te benoemen, dus t kan wat anders zijn. Station was ik vaste klant, d'Aesculaap was niet echt iets voor mij, maar toch regelmatig geweest.
edit: hoe klein is de wereld: www.dafcoupe.nl/?p=212 en hoe herkenbaar nog: g.co/maps/qqbve
Ghe ghe, Bij de Jong komen mijn eerste 3 Volvo's vandaan, ook mijn trouwauto(de eerste S80 die hij in de showroom had) Mijn vader haalde er vroeger alle politie auto's vandaan, en samen met de werkplaats(van de Jong) deed hij alle technische aanpassingen die er toen aan gedaan werden. Pa was toen van de technische staf van de politie. Maar ook kocht hij prive, en voor klanten de volvo's daar. Heb er vroeger als ventje met pa mee, al erg veel gezeten, en later dus zelf ook:)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-

- V300 register
- Verbannen
-
Ik heb precies hetzelfde probleem gehad, op de snelweg gelukkig vlakbij een benzinestation. De ANWB heeft toen een soort bypass aangelegd en dat werkt nog steeds prima. Een soort houtjes-touwtjes oplossing maar de geleerden hebben hier vast wel een oplossing voor.
- V300 register
- Verbannen
-
Maar ik heb 0,0 verstand van elektronica dus wil mij daar niet aan wagen voordat het nog erger wordt. Vandaar dat ik zo blij ben met de Diagnosedag, moet lukken om een oplossing te vinden.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-

- V300 register
- Verbannen
-
Ik ben benieuwd wat het euvel aan mijn 343 is.
- V300 register
- Verbannen
-
Gisteren heb ik even de radio losgetrokken omdat ik toch wel benieuwd was hoe of wat.
Van het resultaat werd ik niet blij:
Beunhazerij tot the next level :yesyes:
Ik ga zometeen met het stekkerschema kijken of ik dit werk kan herstellen, misschien is dit de oorzaak? De twee draadjes op de rechter connector bijvoorbeeld, die zijn doorgeknipt maar horen volgens het schema +12v geschakeld te zijn (doorlusdraad), dat is het nu dus zeker niet.
En hoe kan het dat ik 2 connectoren heb, deze komen beide uit de auto want de radio lag op de stoel.
Nu dus eerst even meten met die handel en kijken of ik het al iets netter kan krijgen.
- V300 register
- Verbannen
-
Overal netjes aanknijpconnectortjes gebruikt, daar waar nodig isotape. Originele stekkers in tact gehouden door de draden af te knippen op een dusdanige lengte dat ze nog herkenbaar zijn. En voor elke speaker, plus en min dezelfde draad gebruiken voor uniformiteit in je auto.
Topshit