V3C Diagnosedag 10 maart
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
Zodra ik zeker weet of ik kan laat ik dat zo snel mogelijk weten, mijn baas is op vakantie dus kan het op z'n vroegst volgende week vragen.
Als ik niet kan hoop ik dat mijn plaats opgevuld kan worden.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-

- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-

- Robbert Jan Veraa
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
Maar het baart me enigszins zorgen. Ik merk dat als de auto goed op temperatuur is en ik (vooral) in z'n vijf vanaf 2500/3000 toeren volgas geef, dat er dan een soort ratelgeluid bijkomt, zodra ik gas loslaat is het weg. Het heeft dus niet perse met het toerental te maken, maar wel met de hoeveelheid peut die erbij moet. In lagere versnellingen is het veel minder aanwezig. Verder ben ik erg benieuwd naar de diagnose van Maurits' GLT, want ik heb ook dat elektrische apparaten veel te veel invloed hebben op de stationairloop, hij slaat dus niet af bij mij, waarschijnlijk een gare spanningsregelaar ofzo?
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
punkazz;195386 schreef : Eigenlijk heb ik zelf ook een dingetje, maar dat is niet iets urgents ofzo (denk ik), dus ik heb mezelf niet aangemeld. Vond ik ook niet chique omdat het bij mij georganiseerd wordt, ik wacht wel af of er nog ergens ruimte ontstaat.
Maar het baart me enigszins zorgen. Ik merk dat als de auto goed op temperatuur is en ik (vooral) in z'n vijf vanaf 2500/3000 toeren volgas geef, dat er dan een soort ratelgeluid bijkomt, zodra ik gas loslaat is het weg. Het heeft dus niet perse met het toerental te maken, maar wel met de hoeveelheid peut die erbij moet. In lagere versnellingen is het veel minder aanwezig. Verder ben ik erg benieuwd naar de diagnose van Maurits' GLT, want ik heb ook dat elektrische apparaten veel te veel invloed hebben op de stationairloop, hij slaat dus niet af bij mij, waarschijnlijk een gare spanningsregelaar ofzo?
We kunnen wel even kijken Steven, ik heb ook een rammel die intreedt tussen 2500/3000 tpm, maar dan juist in de lagere versnellingen. Misschien zit het wel in de buurt van elkaar. Als Anjo mij helpt met het vinden van de oorzaak (daarvoor heb ik me aangemeld) kan ik vervolgens jou misschien wel helpen.
De invloed van elektrische apparaten op de stationairloop kunnen we dan ook vergelijken; inschakelen van dimlicht zorgt bij mij voor een daling van 150 tpm. Misschien met mistlamp, achterruitverwarming en radio erbij nog wel meer. Bij mij is de dynamo zeker weten goed, haha

Heb jij al een in de dynamo ingebouwde spanningsregelaar, of heb je nog het oude systeem met een aparte spanningsregelaar tegen het binnenscherm (rechtsvoor, bij het knipperlicht)?