Klik hier om naar de evenementen pagina te gaan.

V3C Diagnosedag 10 maart

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-02-2012 18:15 #900883 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic V3C Diagnosedag 10 maart
Als er nog steeds ruimte is wil ik mij graag onder voorbehoud aanmelden voor mijn elektrische storing. De motor slaat af bij het aanzetten van de verlichting of radio. Kachel en achterruitverwarming hebben geen effect op de motor en starten gaat als een trein. Aan gebrek aan spanning in de accu kan het volgens mij dus niet liggen maar ik zou het fijn vinden als we met deskundigen er naar kunnen kijken. Dan moet ik wel vrij regelen voor mijn bijbaan dus vandaar het voorbehoud.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-02-2012 18:53 #900885 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic V3C Diagnosedag 10 maart
je kan er als laatste nog bij Maurits; officiele aanmelding mag je overslaan, zie hier al genoeg informatie staan. ik heb een vaag vermoeden dat je zekeringenkast naar z'n grootje is, heb je er toevallig een liggen die je uit kan wisselen? (zonee dan kan ik er 10mrt evt 1 meenemen)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-02-2012 19:41 #900889 door V300 register
Ik heb er helaas geen. Mijn reserveonderdelen magazijn moet nog aangelegd worden :yesyes:
Zodra ik zeker weet of ik kan laat ik dat zo snel mogelijk weten, mijn baas is op vakantie dus kan het op z'n vroegst volgende week vragen.
Als ik niet kan hoop ik dat mijn plaats opgevuld kan worden.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-02-2012 19:45 #900891 door Anjo van den Akker
in principe was je al nr 9;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-02-2012 22:53 #900909 door V300 register
Ben ik aangemeld? ik heb niet echt problemen eigenlijk :D Ik kan wel altijd langskomen toch? Misschien kan ik nog wel ergens een helpende hand toereiken, ben best goed met een multimeter bv :p

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-02-2012 23:00 #900910 door Anjo van den Akker
je had toch niets te diagnosticeren;) tuurlijk kun je altijd langskomen

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-02-2012 10:05 #900925 door V300 register
Ja weet ik veel :p Zou zonde zijn als je mij er toch bij geschreven had he :+

• Robbert Jan Veraa
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-02-2012 12:42 #900933 door Robbert Jan Veraa
Beantwoord door Robbert Jan Veraa in topic V3C Diagnosedag 10 maart
Ik ben er zelfs :groovy:.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-02-2012 13:40 #900941 door V300 register
Eigenlijk heb ik zelf ook een dingetje, maar dat is niet iets urgents ofzo (denk ik), dus ik heb mezelf niet aangemeld. Vond ik ook niet chique omdat het bij mij georganiseerd wordt, ik wacht wel af of er nog ergens ruimte ontstaat.

Maar het baart me enigszins zorgen. Ik merk dat als de auto goed op temperatuur is en ik (vooral) in z'n vijf vanaf 2500/3000 toeren volgas geef, dat er dan een soort ratelgeluid bijkomt, zodra ik gas loslaat is het weg. Het heeft dus niet perse met het toerental te maken, maar wel met de hoeveelheid peut die erbij moet. In lagere versnellingen is het veel minder aanwezig. Verder ben ik erg benieuwd naar de diagnose van Maurits' GLT, want ik heb ook dat elektrische apparaten veel te veel invloed hebben op de stationairloop, hij slaat dus niet af bij mij, waarschijnlijk een gare spanningsregelaar ofzo?

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-02-2012 14:52 #900943 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic V3C Diagnosedag 10 maart

punkazz;195386 schreef : Eigenlijk heb ik zelf ook een dingetje, maar dat is niet iets urgents ofzo (denk ik), dus ik heb mezelf niet aangemeld. Vond ik ook niet chique omdat het bij mij georganiseerd wordt, ik wacht wel af of er nog ergens ruimte ontstaat.

Maar het baart me enigszins zorgen. Ik merk dat als de auto goed op temperatuur is en ik (vooral) in z'n vijf vanaf 2500/3000 toeren volgas geef, dat er dan een soort ratelgeluid bijkomt, zodra ik gas loslaat is het weg. Het heeft dus niet perse met het toerental te maken, maar wel met de hoeveelheid peut die erbij moet. In lagere versnellingen is het veel minder aanwezig. Verder ben ik erg benieuwd naar de diagnose van Maurits' GLT, want ik heb ook dat elektrische apparaten veel te veel invloed hebben op de stationairloop, hij slaat dus niet af bij mij, waarschijnlijk een gare spanningsregelaar ofzo?

We kunnen wel even kijken Steven, ik heb ook een rammel die intreedt tussen 2500/3000 tpm, maar dan juist in de lagere versnellingen. Misschien zit het wel in de buurt van elkaar. Als Anjo mij helpt met het vinden van de oorzaak (daarvoor heb ik me aangemeld) kan ik vervolgens jou misschien wel helpen.
De invloed van elektrische apparaten op de stationairloop kunnen we dan ook vergelijken; inschakelen van dimlicht zorgt bij mij voor een daling van 150 tpm. Misschien met mistlamp, achterruitverwarming en radio erbij nog wel meer. Bij mij is de dynamo zeker weten goed, haha :D
Heb jij al een in de dynamo ingebouwde spanningsregelaar, of heb je nog het oude systeem met een aparte spanningsregelaar tegen het binnenscherm (rechtsvoor, bij het knipperlicht)?

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC