Klik hier om naar de evenementen pagina te gaan.

V3C Diagnosedag 10 maart

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-02-2012 15:11 #900944 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic V3C Diagnosedag 10 maart
Ik heb een ingebouwde als het goed is.
Bij mij is het geen rammel, het is een scherpe ratel, het rare/nare is: het lijkt wel op een soort pingelen, maar aangezien Anjo aangeeft dat normale blokjes bijna nooit high speed knock vertonen ga ik mezelf nog niet gek maken, ook omdat het weg is als ik minder hard gas bijgeef in de hoge toeren.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-02-2012 15:20 #900945 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic V3C Diagnosedag 10 maart
misschien is het wel een lekke uitlaatpakking. Die heb ik ook (pakking tussen voorpijp en spruitstuk), rij 10 maart maar eens een rondje met me mee :)

Afijn, genoeg om over te praten dus op 10 maart :humor:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-02-2012 15:22 #900946 door V300 register
Dat zou heel goed kunnen, hij klinkt sowieso lek ergens daar. Inderdaad, we kunnen genoeg kijk- en luisterplezier verwachten :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-02-2012 15:35 #900947 door V300 register
Heb ik ook bij m'n blauwe. Dacht eerst tikkende kleppen, maar hij lekt waarschijnlijk ergens bij het uitlaatspruitstuk. Heb de pakkingen al klaar liggen, alleen geen zin om de boel los te halen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-02-2012 15:37 #900948 door V300 register

Lucluc;195392 schreef : Heb ik ook bij m'n blauwe. Dacht eerst tikkende kleppen, maar hij lekt waarschijnlijk ergens bij het uitlaatspruitstuk. Heb de pakkingen al klaar liggen, alleen geen zin om de boel los te halen.

Luilak..

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-02-2012 18:28 #900952 door V300 register

punkazz;195386 schreef : Eigenlijk heb ik zelf ook een dingetje, maar dat is niet iets urgents ofzo (denk ik), dus ik heb mezelf niet aangemeld. Vond ik ook niet chique omdat het bij mij georganiseerd wordt, ik wacht wel af of er nog ergens ruimte ontstaat.

Maar het baart me enigszins zorgen. Ik merk dat als de auto goed op temperatuur is en ik (vooral) in z'n vijf vanaf 2500/3000 toeren volgas geef, dat er dan een soort ratelgeluid bijkomt, zodra ik gas loslaat is het weg. Het heeft dus niet perse met het toerental te maken, maar wel met de hoeveelheid peut die erbij moet. In lagere versnellingen is het veel minder aanwezig. Verder ben ik erg benieuwd naar de diagnose van Maurits' GLT, want ik heb ook dat elektrische apparaten veel te veel invloed hebben op de stationairloop, hij slaat dus niet af bij mij, waarschijnlijk een gare spanningsregelaar ofzo?

Als ik het goed begrijp kom jij dus uit Heerde?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-02-2012 18:42 #900954 door V300 register
Het is volgens mij in de loods van z'n ouders. Dat stond geloof ik in de Volvoice, daar was men voor de remmencursus als ik me niet vergis.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-02-2012 18:46 #900955 door V300 register

Arjen850;195397 schreef : Als ik het goed begrijp kom jij dus uit Heerde?

Oorspronkelijk wel ja! Geboren en getogen. Vandaar dat ik De Stunt ook ken ;) Met 'bij mij' bedoel ik eigenlijk 'bij de loods van het bedrijf van m'n pa', maar dat is zo omslachtig. M'n vader heeft mij aangestoken met het Volvovirus en hij vindt het gewoon machtig mooi als dit soort dingen worden georganiseerd. Jammer alleen dat hij altijd op zaterdag moet werken...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-02-2012 23:01 #900988 door V300 register

punkazz;195400 schreef : Oorspronkelijk wel ja! Geboren en getogen. Vandaar dat ik De Stunt ook ken ;) Met 'bij mij' bedoel ik eigenlijk 'bij de loods van het bedrijf van m'n pa', maar dat is zo omslachtig. M'n vader heeft mij aangestoken met het Volvovirus en hij vindt het gewoon machtig mooi als dit soort dingen worden georganiseerd. Jammer alleen dat hij altijd op zaterdag moet werken...

Jij of je vader wel contact met De Jong? Of met Chris Jan? Haha, dan is de Esculaap jou ook wel bekend, ik kwam eerder vaak bij het station in Heerde:yesyes:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-02-2012 23:06 #900990 door V300 register
Mijn pa is vaste klant bij De Jong. Volvo 4 life zeg maar. Goede vriend van m'n oom ook, die is tevens Volvofanaat en ook een beetje Daf (heeft ie mee het Rode Plein bereikt). Hij (Jan-Chris) heeft weer een t5r hoorde ik van m'n moeder, maar ze wist t niet te benoemen, dus t kan wat anders zijn. Station was ik vaste klant, d'Aesculaap was niet echt iets voor mij, maar toch regelmatig geweest.

edit: hoe klein is de wereld: www.dafcoupe.nl/?p=212 en hoe herkenbaar nog: g.co/maps/qqbve

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC