show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Jannicks Volvo 340

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-11-2013 22:24 #940108 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Jannicks Volvo 340
ohhh oh dus lekkage via een slang.. dat valt nog mee ik was al even bang dat je waterpomp stuk was.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-11-2013 00:00 #940111 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Jannicks Volvo 340
Regelmatig voorkomend probleem. Nieuwe/andere slangen is meestal de beste oplossing. Bovenop kun je de slangen met weinig koelvloeistof verlies loshalen. Als je het op straat doet, dan liever karton, lekbak er onder en doeken bij de hand.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
29-11-2013 12:41 #940113 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Jannicks Volvo 340
Pfoeih, als wat Floris zegt zo is loopt het met een sisser voor je af Jannick, mocht je nog zo 'rijk' zijn dan kun je maar het beste meteen alle koelslangen vervangen.

Te verkrijgen bij een bekende belg :)

Ow en misschien geheel ten overvloede hoor, maar een setje goede slangklemmen om de oude mee te vervangen bewijzen ook goede diensten weet ik uit een zeer betrouwbare bron :f

• Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-11-2013 12:54 #940115 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Jannicks Volvo 340
had het gister al getekend

als je dit plaatje in je hoofd hebt kun je het zien stromen. En daarnaast wat Erik zegt: ik heb het ook gehad. Die slangen lubberen behoorlijk uit aan het eind en dan zijn ze niet meer glad van binnen. Ik moet die van mij nog vervangen maar als tijdelijke fix heb ik er een cm of 2 afgesneden zodat een wat strakker deel gebruikt kon worden. Het lekt nu helemaal niet meer.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-11-2013 13:55 #940116 door V300 register
Vanochtend een stukje van de leiding afgehaald, en opnieuw vastgezet. Ziet er weer goed uit nu :D Nog wel bijvullen en met een leeg expansievat durfde ik het niet aan om nog zo ver te gaan rijden, dus toen ging ik maar iets anders doen... De 360. Met startkabels aan de 340 gestart. Gewoon op benzine. Een extra jerrycan benzine gehaald, toen voorzichtig naar het tankstation gereden, volgetankt, banden opgepompt (0,5, 2,3, 0,8 en 1,7 bar), en toen een kilometer of 8 gereden. Heerlijk om daar weer in te rijden :) Jammer genoeg niet op LPG, maar goed. Die gaat er waarschijnlijk toch weer uit volgend jaar.

Filmpje :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-01-2014 18:10 #941176 door V300 register
Nieuwe bougies/rotor/verdeelkap/kabels zitten erin. Morgen of volgende week even een nieuwe kleppendekselpakking erin leggen en een beetje schoonmaken eromheen. Eventjes twee rondjes gereden op het parkeerterrein om de remmen weer wat vrij te maken na het lange stilstaan (anderhalve maand? twee maanden?). Verder net de EMVK gedemonteerd, maar nu ben ik heel erg handig mijn revisiesetje van BBB kwijt... Geweldig :)

Over een paar weken op de brug om de riemen te stellen (die zullen zo langzamerhand wel wat ingesleten zijn), en dan de auto op wat APK-punten gaan controleren, in hoeverre ik dat zelf kan doen. En dan... ergens in februari met de auto richting Venhorst.

De 360 gaat gestald worden; door fors minder uren op het werk en de kans dat ik ontslagen wordt kan ik het niet (meer) opbrengen om 3 euro per dag te betalen om ?berhaupt met de 360GL te rijden.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-02-2014 18:43 #942207 door V300 register
Goed, de 360GL gaat niet gestald worden. De LPG is ondertussen verwijderd daaruit en heeft zich de laatste paar maanden wel bewezen als goede dagelijkse auto :)

Vandaag even een wiel verwisseld omdat de ander leeg was en een rondje wezen rijden na een maand of 3 praktisch stilstaan. Eigenlijk zo zonde dat ik ? niet meer door de APK ga slepen volgende week, maar daar zijn bij mij helaas geen mogelijkheden voor. De auto staat te koop als loop/sloop en vanavond ga ik dan maar eens op pad om de auto te stallen op eigen terrein.

Stiekem hoop ik niet dat dit mijn laatste foto's zijn van de 340 en 360GL samen, maar wie weet?

Wordt vervolgd :)

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-02-2014 22:18 #942219 door E. van Oostveen
Te koop als sloop; daarmee haal je de waarde van deze auto zelf al naar beneden. Als ik zo de foto's bekijk lijkt deze auto nog in goede staat.

Een serieuze prijs geeft ook serieuze kopers.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-02-2014 22:53 #942226 door V300 register
De auto is in goede staat, maar ik ben praktisch werkloos en de APK verloopt aanstaande vrijdag. Op mijn advertentie die al twee maanden op de clubsite staat is ??n serieuze belangstelling voor geweest en die vond te prijs te duur. Als ik binnen 24 uur al 5 belangstellenden krijg voor onderdelen dan is voor mij de keuze makkelijk gemaakt Erik.

Beter nu een paar maanden stallen en de onderdelen eraf halen voor onder andere de 360 en wat andere mensen willen of zoeken, dan meteen aan de eerste reageerder verkopen die 150 wilde geven voor de hele auto, toch? Als je met een goed bod komt, dan sta ik daar uiteraard voor open.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-02-2014 10:57 #942234 door E. van Oostveen
Tja, je kunt niet alles bewaren en geld is belangrijker dan historisch bezit. Simpelweg omdat je het geld nodig hebt om er eten etc. voor moet kopen.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC