show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Jannicks Volvo 340

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-07-2013 08:08 #933795 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Jannicks Volvo 340
Gewoon niet slopen, en zelf ook plaatwerk zoeken! De wisserblaadjes kun je volgens mij nog gewoon nieuw kopen :yesyes:

In Veghel op de sloop staat volgens mij nog een auto in die kleur blauw, maar met voorschade geloof ik...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-07-2013 09:06 #933799 door V300 register
Bart: Waar dan?
Ik heb ook een setje koplampwissers klaar liggen, maar de bladen missen. Ik heb ze nog niet gevonden (ook niet h???l hard gezocht, maar goed)

Jannick: Prima auto om een paar jaar in te tuffen, het lijkt er op dat de roest vooral zichtdelen zijn (deuren...) en niet zo zeer de balken, dat is positief.

• Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-07-2013 09:07 #933800 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Jannicks Volvo 340
jeps. mijn reactie moet vooral niet worden opgevat als "slopen" want ik heb een zwak voor 218-5

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-07-2013 09:09 #933803 door V300 register
Mooi ding hoor. Gewoon lekker mee rond karren en wel ff zien hoe het bevalt.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-07-2013 09:26 #933809 door V300 register

setsunakaede;219482 schreef : Bart: Waar dan?
Ik heb ook een setje koplampwissers klaar liggen, maar de bladen missen. Ik heb ze nog niet gevonden (ook niet h???l hard gezocht, maar goed)

Intussen niet meer? Ik heb een jaar of wat geleden nog neuwe gekocht bij de automaterialenzaak. Voor een Volvo 440 of 850 weet ik niet meer, in elk geval 1 van de 2, maar het past in elk geval allebei. Ik heb ook nog 2 wisserblaadjes van een sloop 850 liggen (recent meegebracht), en die passen ook goed. Ze zijn enkel aan een kant wat langer, maar als je die lange kant aan de binnenkant houdt past het prima!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-07-2013 10:10 #933813 door V300 register
Wissertjes zijn nog nieuw te krijgen en zijn niet eens zo heel duur..zouden ook op div saab modellen en volvo 7 serie zitten.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
23-07-2013 11:30 #933818 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Jannicks Volvo 340
Leuk zeg Jannick, zo te zien kan die echt nog wel even mee, mooi dat je hem hebt gered!

Voor wat betreft dat geknoei aan de bedrading, en dan doel ik nog het meest op de zekering kast, kijk als je dat kan zo snel mogelijk waarom dit zo is gedaan en los dat probleem daarna op een adequate manier op, dit soort geknoei is behoorlijk gevaarlijk.

Gelukkig zitten onze auto's wat dat betreft betrekkelijk simpel in elkaar, ik vind het waar ik maar kan het heel leuk om iemand hier mee te helpen mocht je er vragen over hebben.

Veel (rij) plezier met jouw nieuwe aanwinst!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-08-2013 00:53 #934310 door V300 register
Een kleine update. Vandaag met de 340 bij Anjo geweest, en vanuit daar doorgereden naar de 360GL. Van de 340 olie en koelvloeistof vervangen. Zag er lekker bruin uit. En meteen de diagnose ontvangen dat de koppeling te laat aangrijpt, dus *binnenkort* maar eens de How-To's doorlezen van de CVT-koppeling en schijfafstand afstellen, gereedschap bij elkaar rapen en aanpakken :)

Van de 360 heeft Anjo de fuseekogel vervangen. Zat knettervast, maar het is hem gelukt (door de hele veerpoot eraf te halen :D). Verder was Kevin er ook nog, en de remtrommel linksachter zat ook heerlijk vast. Helaas is hij een essentieel onderdeel vergeten, dus die lekkende remcilinder vervangen komt de volgende keer wel. :P

Maar bovenal, het was gezellig :) Bedankt heren! Nu nog twee dagen vrij, totdat ik weer aan de slag moet op het werk.

• Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-08-2013 09:24 #934312 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Jannicks Volvo 340
dat is goed nieuws!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-08-2013 16:33 #934467 door V300 register
En zo mooi dat het eigenlijk ging, kreeg ik net toen ik mijn wijk in reed een hels kabaal te horen:

Op ??n riem nog een paar honderd meter naar mijn huis gereden, maar dat is balen man. Zo maar met het OPENBAAR VEROVER (iehw) naar mijn werk, hopen dat ik snel reactie krijg van Dafhobby over de prijs van nieuwe riemen, als het even mee zit bestellen en dan kijken of ik ergens een brug kan vinden in de buurt.

Nou reist bij mij nog wel de vraag op. Hebben mensen wel eens systematisch gereden met ??n riem? Niet dat ik dat van plan ben, want die auto blijft hier staan tot ik een oplossing heb, maar ik ben nu eigenlijk wel nieuwsgierig.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC