Jannicks Volvo 340
- V300 register
- Verbannen
-

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-

Verder lijkt de auto erg lawaaierig te worden. Koud starten is nog steeds een issue, dus ik ga binnenkort eens samen met de Haynes naar de motorruimte staren
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
Zo de bak bij elkaar plakken met plakband en op naar de Achterhoek.

- V300 register
- Verbannen
-
Ik zoek overigens een toerenteller. De motor lijkt meer toeren te maken dan een tijdje geleden, en het voelt op de snelweg als een vliegtuig. Dus als er iemand nog een Smiths teller over heeft om te testen. EMVK lijkt het gewoon goed te doen (houdt druk vast)
- V300 register
- Verbannen
-
naar een goede kap. Voor 5 pleuro's een kap gekocht die een jaar of 15 geleden onder een 340 vandaan is gesloopt. Ik mag niet klagen

Wat me afgelopen weekend op viel, is dat de kap weer lijkt te vibreren/resoneren bij +120 km/u. Goed, hij zit met 4 schroeven minder vast omdat die al weg waren toen ik de kap voor de eerste keer weghaalde, maar links aan beide punten, rechts aan 2 ipv de 3, naar vorenaan elke kant aan 1 in plaats van 2 en 1 (ipv 2) bij de aandrijfas (rubberen afscherm goed erin geklikt overigens). Als ik dan onder de auto ga kijken zit de kast op elk punt weer gewoon goed vast zonder enige speling (afgezien van het flexibele plastic).
Tankbeurten zijn overigens wat beter uitgevallen. De eerste keer daarna was 1 op 10,6, daarna 10,0 en daarna weer 10,9 (onder andere tourrit + zeker 180 km aan snelweg).
- V300 register
- Verbannen
-
Ik zou de kap toch goed vastzetten voordat je veel kilometers maakt.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
eipmiw;220993 schreef : Die kappen beginnen zeldzaam te worden maar de schroeven waarmee ze worden vastgezet niet.....
Ik zou de kap toch goed vastzetten voordat je veel kilometers maakt.
Jannick, je mag wel langs komen om schroeven te halen. Ik kan voor jouw regelen dat ze in mijn huis komen liggen, zodat je niet helemaal naar mijn garage hoeft te rijden.

- V300 register
- Verbannen
-
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-