show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Jannicks Volvo 340

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-08-2013 16:22 #934702 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Jannicks Volvo 340
Ennn de jarretels zijn vervangen. Nog prima op 1 riem kunnen rijden naar de gamma en dan naar de brug bij Connexxion. Na anderhalf uur gekeken te hebben hoe makkelijk het ging en zo heeft een vriend toch maar een paar garages afgebeld en een Volvogarage hier in Arnhem. Die laatste had wel tijd over anderhalf uur en het zou een half uurtje duren. Goed, het duurde wat langer, maar na betalen en het naar huis rijden zit er weer een glimlach op m'n gezicht :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-08-2013 06:34 #934868 door V300 register
Ennn de laatste tankbeurt was 1 op 8,3. Of ik heb ergens een foutje gemaakt, maar dat kan ik me ook niet voorstellen.. :s Verder is het restant van de kap losgekomen van het chassis en op de uitlaat terecht gekomen, wat de oorzaak is van de verbrandde plasticgeur. Goed, een andere kap is gelukkig inmiddels gevonden, binnenkort ophalen (als de 340 nog zo ver komt :p ) en snel monteren. Dan nog een keer de CVT proberen af te stellen, want de riemen zitten nog steeds heel erg anders dan de originele Volvoriemen (circa 5mm of 6mm op de secundaire vario van de rand in ruststand).

Verder lijkt de auto erg lawaaierig te worden. Koud starten is nog steeds een issue, dus ik ga binnenkort eens samen met de Haynes naar de motorruimte staren

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-08-2013 09:44 #934869 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Jannicks Volvo 340
21-9 naar de sleuteldag?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-08-2013 17:00 #934877 door V300 register
Misschien een goed idee. Ik zal dit weekend wel even kijken waar en zo het is en wat je ervoor moet doen

Zo de bak bij elkaar plakken met plakband en op naar de Achterhoek. :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-09-2013 14:43 #934966 door V300 register
Op de snelweg is de bak een paar keer tegen de grond geklepperd en het vibreerde nogal. Toen ik net Aalten indraaide kon ik het plastic horen schrapen op het asfalt. De volgende avond een accuboormachine gepakt en met wat koperdraad de losse bak vastgemaakt aan de uitlaat en aan het restant plastic wat erboven zat.

Ik zoek overigens een toerenteller. De motor lijkt meer toeren te maken dan een tijdje geleden, en het voelt op de snelweg als een vliegtuig. Dus als er iemand nog een Smiths teller over heeft om te testen. EMVK lijkt het gewoon goed te doen (houdt druk vast)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-09-2013 01:16 #935208 door V300 register
Nieuwe kap zit er al een tijdje onder. Van dit:

naar een goede kap. Voor 5 pleuro's een kap gekocht die een jaar of 15 geleden onder een 340 vandaan is gesloopt. Ik mag niet klagen :)

Wat me afgelopen weekend op viel, is dat de kap weer lijkt te vibreren/resoneren bij +120 km/u. Goed, hij zit met 4 schroeven minder vast omdat die al weg waren toen ik de kap voor de eerste keer weghaalde, maar links aan beide punten, rechts aan 2 ipv de 3, naar vorenaan elke kant aan 1 in plaats van 2 en 1 (ipv 2) bij de aandrijfas (rubberen afscherm goed erin geklikt overigens). Als ik dan onder de auto ga kijken zit de kast op elk punt weer gewoon goed vast zonder enige speling (afgezien van het flexibele plastic).

Tankbeurten zijn overigens wat beter uitgevallen. De eerste keer daarna was 1 op 10,6, daarna 10,0 en daarna weer 10,9 (onder andere tourrit + zeker 180 km aan snelweg).

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-09-2013 01:31 #935210 door V300 register
Die kappen beginnen zeldzaam te worden maar de schroeven waarmee ze worden vastgezet niet.....
Ik zou de kap toch goed vastzetten voordat je veel kilometers maakt.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-09-2013 10:39 #935216 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Jannicks Volvo 340

eipmiw;220993 schreef : Die kappen beginnen zeldzaam te worden maar de schroeven waarmee ze worden vastgezet niet.....
Ik zou de kap toch goed vastzetten voordat je veel kilometers maakt.

Jannick, je mag wel langs komen om schroeven te halen. Ik kan voor jouw regelen dat ze in mijn huis komen liggen, zodat je niet helemaal naar mijn garage hoeft te rijden. :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-09-2013 15:46 #935226 door V300 register
de keren dat ik de kap los gehad heb, heb ik hem daar na met passende carrosserieringen vastgezet. Dan komt niet alle kracht op dat ene punt vast te zitten en is de kans op scheuren van de kap minder groot.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-09-2013 20:56 #935248 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Jannicks Volvo 340
Dat is slim.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC