show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Jannicks Volvo 340

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-09-2013 00:38 #935320 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Jannicks Volvo 340
Nu we het over die ringen hebben... Er zitten redelijk grote ringen bij (circa 3 of 4 cm in doorsnede) en wat kleinere van 2cm doorsnede. Moeten die grotere ringen tussen de plaat en het chassis?

Erik, ik maak graag gebruik van je aanbod. Ik spreek je wel binnenkort :)

De blower werkt eindelijk! Flink aan de knop zitten jengelen en opeens deed hij het een fractie van een seconde. Toen ik even later weer wegreed deed hij het helemaal en sindsdien ook niet meer uitgegaan. Wat me die avond wel opviel is dat de motor anders of iets moeizamer loopt en ook de temperatuur niet netjes in het midden komt. Komt net 4 millimeter van het eerste streepje af. Dat was vroeger toch zeker de helft of ietsjes erboven. Er lijkt iets een beetje slepend te lopen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-09-2013 08:23 #935321 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Jannicks Volvo 340
Heb je voor bij de motor ook een ander geluid: Maak de v-riem ontspannen en draai de waterpomp en probeer de poelie rustig op een neer te bewegen. Laat maar weten wat je hebt ontdekt.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-09-2013 01:25 #935357 door V300 register
Nou, ondertussen wat wijzer geworden:

Ik denk dat ik hier mee een kilometer of 15 heb gereden, sinds dat ik merkte dat er iets anders was. Erg balen, na die geknapte varioriem :)

Dit weekend gelukkig niet veel te doen, dus misschien dat ik alvast de boel ga demonteren en kijken of er niet al te veel schade is aangebracht.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-09-2013 16:56 #935367 door V300 register
ik zie oogjes.. das nie goed eej

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-09-2013 20:23 #935419 door V300 register
Da's inderdaad niet goed. Gisteren luchtfilter alvast verwijderd waar we erachter kwamen dat er een stuk uit de carburateur is gehaald. Waarschijnlijk een vage oplossing voor een kapotte tapdraad.. :hmmz2:

Anyhow, ik ben best bang dat de kop ook krom is getrokken. Morgen maar eens verder gaan en hopelijk valt het mee.

• Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-09-2013 22:37 #935429 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Jannicks Volvo 340
Het kan ook zijn dat er een lekkage is bij een cilinderbus. Maak het expansie schoon en hou het goed in de gaten.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-09-2013 23:02 #935430 door V300 register
Ik maak het expansievat ook schoon binnenkort, nadat ik al het water weg heb laten lopen en de kop van de motor af is. Brr. Als de kop recht is nieuwe koppakking, momentsleutel en wat andere dingen halen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-10-2013 20:56 #939230 door V300 register
Nou ja dat expansievat schoonmaken ging ook niet heel erg goed, wat lastig. :D Maar uh, de auto rijdt weer :) Gisteren is Floris langsgeweest en de nieuwe koppakking gemonteerd. Er drijft nog een heel klein beetje olie in het koelvloeistof (wat op een ritje van 60 kilometer ook nog 200 ml is afgenomen), maar er zitten geen grote vlokken meer in. Maar het rare was dat ook de koppakking die eraf kwam geen gaten zaten of andere merkbare dingen. Enfin, ik ben weer on the road. Thanks Floris :)

• Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-10-2013 21:00 #939231 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Jannicks Volvo 340
Was een leuk dagje, ging allemaal erg voorspoedig. helaas niet kunnen flushen inderdaad, want het was op straat.

Nog even afwachten inderdaad of het ook goed blijft. Maar vooralsnog loopt het blokje mooi en zijn er meer positieve signalen dan negatieve signalen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-11-2013 22:50 #939860 door V300 register
Ik rijd nog steeds! Af en toe irritant, hij schakelt slecht, en koud hoor ik allerlei geluiden waarvan ik eigenlijk het idee heb om de auto maar te koop aan te bieden, maar goed. :D

Waar ik af en toe wel last van heb, is dat wanneer ik de auto start, wel een klik hoor van een relais maar dat de startmotor niet gaat draaien. Vorige week had ik dat nou net voor het tanken. Ik realiseerde dat de tankdop aan de andere kant zat, en toen wilde ik weer starten. Dan duurt het gewoon een minuut of zo totdat hij wel aan wilt gaan.

Dat heb ik warm een keer of 5 gehad nu, maar nu had ik het net toen ik van mijn werk kwam ook, toen de auto al een uurtje of 6 uit stond. Pas na 5 minuten wachten/starten deed ie het. Van alles geprobeerd, in de N en de P, met hand of voetrem, of wat dan ook..

Iemand enig idee waaraan dat kan liggen?

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC