show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Bart's nieuwe daily...Back to basic......
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
31-12-2013 11:44 #940881
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's nieuwe daily...Back to basic......
Ja..dat vind ik ook.Die meegespoten bumpers geven m net fff dat beetje meer.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Alex (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-12-2013 20:36 #940890
door Alex (GAST)
Beantwoord door Alex (GAST) in topic Bart's nieuwe daily...Back to basic......
Vraagje; kon je de ouwe bumpers niet gewoon schuren/spuiten?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
31-12-2013 23:09 #940899
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's nieuwe daily...Back to basic......
Heb ik ook gedaan Alex.. . . .
Maar de origenele bumpers zijn origineel ongespoten bumpers....en voordat je die glad hebt....
De achterbumper had ik nog(heeft op allebij de grijze muizen gezeten),de voorbumper heb ik me laatst gescoord. Die waren wel allebij zilvergrijs.
Maar de origenele bumpers zijn origineel ongespoten bumpers....en voordat je die glad hebt....
De achterbumper had ik nog(heeft op allebij de grijze muizen gezeten),de voorbumper heb ik me laatst gescoord. Die waren wel allebij zilvergrijs.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-01-2014 15:05 #941170
door V300 register
Beetje klote ervaring. Beetje bijremmen omdat je een stoplicht nadert...schiet er nog vlug een voor je neus
dus nog een keer remmen...(&%(^%*^%*^%^(&&*()&^^(gecensureerde scheldmodus...)...alsof ik op een blok hout trap.....remt wel..maar totaal geen bekrachtiging meer!
Goed...daar kun je mee thuis komen als je rustig aan doet. Dus rustig verder naar huis gereden,bij de eerstvolgende keer remmen....alles normaal :S. Maar bij 2x kort achter elkaar remmen leverde weer hetzelfde resultaat. 1e vermoeden .... de terugslagklep in de leiding naar de rembekrachtiger. De motor loopt niet anders dan anders en de remmenreiniger test leverde ook geen resultaat. Die klep was het ook niet.De rembekrachtiger is ook niet lek..verder zoeken dus. Boosdoener bleek de aansluiting op het inlaatspruitstuk te zijn.Die slang was totaal verweerd en zat zo goed als helemal dicht. Vacuumslang in die maat had ik niet maar een stuk benzine slang wel....
Probleem opgelost!
Omdat ik toch bezig was ........
een nieuw luchtfilter(ja ik weet het...was geen overbodige luxe... :woops:)
....en de v-snaar was ook niet echt fris meer....
Ik vermoed dat ik nu zo'n beetje al het achterstallig onderhoud wel gehad heb.
Goed...daar kun je mee thuis komen als je rustig aan doet. Dus rustig verder naar huis gereden,bij de eerstvolgende keer remmen....alles normaal :S. Maar bij 2x kort achter elkaar remmen leverde weer hetzelfde resultaat. 1e vermoeden .... de terugslagklep in de leiding naar de rembekrachtiger. De motor loopt niet anders dan anders en de remmenreiniger test leverde ook geen resultaat. Die klep was het ook niet.De rembekrachtiger is ook niet lek..verder zoeken dus. Boosdoener bleek de aansluiting op het inlaatspruitstuk te zijn.Die slang was totaal verweerd en zat zo goed als helemal dicht. Vacuumslang in die maat had ik niet maar een stuk benzine slang wel....
Probleem opgelost!
Omdat ik toch bezig was ........
een nieuw luchtfilter(ja ik weet het...was geen overbodige luxe... :woops:)
....en de v-snaar was ook niet echt fris meer....
Ik vermoed dat ik nu zo'n beetje al het achterstallig onderhoud wel gehad heb.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
11-01-2014 15:38 #941171
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Bart's nieuwe daily...Back to basic......
Oei, dat is wel even schrikken als je ineens geen bekrachtiging meer hebt, gelukkig geen gekke dingen gebeurt verder.
Dat stukje slang, een erg herkenbaar punt, het wordt nogal warm daar natuurlijk, zal er vast wat mee te maken hebben dat die slang de meeste vormen van slijtage laat zien.
Dan maar even een stukje benzineslang, kun je voorlopig weer even veilig voor en achteruit.
Dat stukje slang, een erg herkenbaar punt, het wordt nogal warm daar natuurlijk, zal er vast wat mee te maken hebben dat die slang de meeste vormen van slijtage laat zien.
Dan maar even een stukje benzineslang, kun je voorlopig weer even veilig voor en achteruit.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-01-2014 18:31 #941178
door V300 register
Die slangen zijn bijna altijd compleet gaar. Gelukkig is het niet verkeerd afgelopen.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-01-2014 20:18 #941187
door V300 register
Ja idd....nou is dit wel al gebeurd v??r dat ik die nieuwe bumpers dr op gezet heb..............
Onbekrachtigd remmen gaat.....maar is in een 3 serie niet prettig.De remmen van mijn 55 zijn onbekrachtigd(geen marathon) maar dat remt verder prima. Daar is het systeem ook op ontworpen. Die kun je ook makkelijk laten blokkeren. Bij een 3 serie de voorwielen blokkeren terwijl de bekrachtiging is uitgevallen kost,als het je al lukt, HEEL veel spierkracht.
Onbekrachtigd remmen gaat.....maar is in een 3 serie niet prettig.De remmen van mijn 55 zijn onbekrachtigd(geen marathon) maar dat remt verder prima. Daar is het systeem ook op ontworpen. Die kun je ook makkelijk laten blokkeren. Bij een 3 serie de voorwielen blokkeren terwijl de bekrachtiging is uitgevallen kost,als het je al lukt, HEEL veel spierkracht.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-01-2014 00:21 #941384
door V300 register
ik vond mijn 55 origineel belachelijk zwaar remmen (veel pedaaldruk nodig). heb er dus een bekrachtiger van een v66 in gezet
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-01-2014 01:58 #941386
door V300 register
Ik heb ooit een niet-remmende YA66 gehad. Was net vertrokken vanuit Breda richting Oss. Doodenge ervaring.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-01-2014 21:25 #941393
door V300 register
vreemd vreemd vreemd..........
Raar nieuw probleem...... dat zich ook al weer opgelost schijnt te hebben.
Vanmorgen was ik onderweg naar mijn werk. Na de werkzaamheden bij Maastricht nog fff gas erop.....en toen schakelde de vario niet meer op. Toen ik even daarna op mn werk was heb ik fff vlug gekeken of ik iets kon vinden. De terugschakelkant van de vario bleef ingeschakeld. .....
Toen ik vanmiddag afgewerkt was ben kk eens op mn gemak gaan zoeken. Auto gestart.....alles werkt weer normaal.....schiet mij maar lek!
Raar nieuw probleem...... dat zich ook al weer opgelost schijnt te hebben.
Vanmorgen was ik onderweg naar mijn werk. Na de werkzaamheden bij Maastricht nog fff gas erop.....en toen schakelde de vario niet meer op. Toen ik even daarna op mn werk was heb ik fff vlug gekeken of ik iets kon vinden. De terugschakelkant van de vario bleef ingeschakeld. .....
Toen ik vanmiddag afgewerkt was ben kk eens op mn gemak gaan zoeken. Auto gestart.....alles werkt weer normaal.....schiet mij maar lek!
Moderators: Mark Smeets