show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Bart's nieuwe daily...Back to basic......

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-09-2013 11:16 #934903 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's nieuwe daily...Back to basic......
Ik doe dr misschien wat zwarte verf overheen.Ik wil binnenkort toch verder met de schijfremmen op de achteras van de TURBO...als dat goed bevalt zou de 340 ze ook zo maar eens kunnen krijgen........

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
01-09-2013 12:39 #934906 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Bart's nieuwe daily...Back to basic......
Nachtje in de roestomormer en dan inderdaad verven, is het plaatje helemaal compleet, mooi die velgen zo!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-09-2013 16:54 #935236 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's nieuwe daily...Back to basic......
goed ontroesten, ontvetten en dan hittebestendig matzwart.

niet hittebestendige verf kukelt er zo weer af. je moet die hittebestendige verf wel in de oven op relatief lage temperatuur uitharden (160 graden ofzo)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-10-2013 15:36 #938735 door V300 register
Zucht....knutselaars........slechte heelmeesters maken stinkende wonden:cry2:.

Wat is er aan de hand.Opschakelen ging niet zoals het zou moeten.Meten leverde een verdacht tachorelais op.... Die heb ik dus opengemaakt .. en dat is in het verleden blijkbaar al eens gebeurt, zag dr niet echt prettig uit wat daar gebeurt is. Dus zo goed en zo kwaad als het ging heb ik de transistor vervangen evenals de diode in de EMVK en een diode op de contacten van het tachorelais geplaatst......probleem blijft echter.:S
Verder zoeken dus.De terugschakelkant reageert wel op de rem en de bergrem maar niet op de kickdown.Dus dan maar de bekledining onder het dashboard weghalen.Hm...vreemd....helemaal geen kabel aan de kickdownschakelaar.Uit het bedradings schema blijkt dat daar een geel-groene kabel naartoe zou moeten gaan. Aaaaaaaaaaaaaaa........gevonden....

[img

....rechtsreeks doorverbonden met massa.....ja vraag t mij niet...was dr niet bij toen dat in het verleden gebeurt is.

Gokje..... de auto schakelde niet meer op en daarom hebben ze de kickdown maar uit het systeem gehaald.Met de bergrem en voetrem schakelt ie wel terug.

De kickdown is met siliconenpakking in elkaar geknutseld.Ik kan morgen een tachorelais en een goede gaskabel ophalen........

Wordt vervolgd!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-10-2013 13:55 #938758 door V300 register
Vandaag heb ik eerst de andere gaskabel gemonteerd.Nu reageert de terugschakelkant ook weer op de kickdown.Maar opschakelen was nog altyd niet goed.Dus ook het tachorelais gewisseld.

En nu doet ie het weer als nieuw....helemaal tevreden!

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
13-10-2013 11:07 #938783 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Bart's nieuwe daily...Back to basic......
En dat rijd zoveel fijner als de vacu?m sturing helemaal goed werkt!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-10-2013 11:17 #938784 door V300 register
Jep.
Met de varioervaring die ik met mn dafjes had leek alles goed te werken toen ik de auto kocht. Maar dat bleek dus een inschattingsfout. Nu is ie dus wel in orde en dat is wel heel prettig. Ik vond m al erg stil...nu is ie nog stiller,echt super. Ondanks dat ie dan niet helemaal in orde was vond ik het verbruik van rond de 1:12 nog niet eens zo heel beroerd maar dat zal nu waarschijnlijk nog wel iets beter worden.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-10-2013 12:18 #938785 door V300 register

Bart Manders;222162 schreef : Ondanks dat ie dan niet helemaal in orde was vond ik het verbruik van rond de 1:12 nog niet eens zo heel beroerd maar dat zal nu waarschijnlijk nog wel iets beter worden.

Ik haalde 1/14 zonder moeite. Nu rijd ik veel 120-130 en dan gaat het verbruik wel weer wat omhoog, maar tot een 120 op de teller vond ook ik de vario verassend zuinig :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-12-2013 21:21 #940847 door V300 register
Ik heb de kerstdagen tussen de verplichte nummers door goed besteed...al zeg ik t zelf.

Nadat ik de kachel in de werkplaats goed had opgestookt ben ik begonnen aan de nieuwe bumpers voor de 340. Ze waren allebij zilvergrijs...geen punt..nou zijn zijn 219-5 blauw...

[img

[img

Een hele verbetering.....

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-12-2013 11:14 #940880 door V300 register
Die kleur m?t meegespoten bumpers is gewoon erg mooi!

Moderators: Mark Smeets