Bart's nieuwe daily...Back to basic......
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Ook fijn te weten dat het binnenscherm nog in goede staat verkeerd.
Wat ik me afvraag h?, heb je nu bepaalde delen (naden/randen) ook opnieuw afgekit, of hoeft dat niet?
Er is mijn een tijd geleden door Anjo ook al eens aangeraden de voorschermen ter controle en/of tectyleren te verwijderen, is het goed te doen met wat standaard gereedschap?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Ik heb op alle plaatsen die normaal afgekit en afgestreken zijn ,de oude kit verwijdert en een nieuwe laag kit aangebracht.Ik gebruik daar strijkkit van Dinitrol voor.Laat zich heel makkelijk verwerken ,is overspuitbaar en blijft flexibel..
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Dat moet wel gaan lukken, alleen even wat strijkkit halen dus als ik dit ook wil doen.
- V300 register
- Verbannen
-
Als je dr aan begint let dan even op..het spatbord zit aan de deurstijl met 3 boutjes vast.Maar voor de 3e te vinden moet dus zoals ik al zei de deurvanger los zodat de deur verder open kan!
- V300 register
- Verbannen
-
Waar de steenslagprut zit aangesloten op de voorbalk, eerst even een stanleymes er door of zo tegen het kapot breken?
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Bart Manders;220460 schreef : Is wel een aanrader ja.De oude kit is niet toereikend om het geheel netjes en goed af te dichten .Bovendien zul je zien dat verschillende naden ook nog eens na de montage maar VOOR de lakbeurt afgewerkt zijn met kit.Dit krijg je met de kitresten op je auto en eventuele resten aan het spatbord nooit goed
Als je dr aan begint let dan even op..het spatbord zit aan de deurstijl met 3 boutjes vast.Maar voor de 3e te vinden moet dus zoals ik al zei de deurvanger los zodat de deur verder open kan!
Bedankt voor de tips, goed om te weten!
Ik heb er net nog even wat meer over gelezen en ga voor mijzelf even een klein stappenplan maken, als het as donderdag of vrijdag droog blijft en ik op 'mijn' sleutelplekkie terecht kan dan ga ik er mee aan de slag.
Die laatste 'trigger' doordat jij er nu ook over post en het uitlegt deed me besluiten er ook aan te beginnen.
- V300 register
- Verbannen
-
General Custom;220461 schreef : Van de week moet ik dat ook maar eens doen bij beide auto's denk ik. Bij de Millionaire moet je eerst 3x op het rechtse spatbord kloppen voor het water er uit loopt :f
Waar de steenslagprut zit aangesloten op de voorbalk, eerst even een stanleymes er door of zo tegen het kapot breken?
Kun je doen...maar is niet echt noodzakelijk.Bij mijn auto brak de kit in n rechte lijn.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
delen die in het zicht zitten (aansluiting op de voorbalk) heel dun met kit instrijken maar niet te dicht langs de rand, om een mooi effect te krijgen kun je dan beter eerst het scherm plaatsen en daarna de naad (op/naast de voorbalk) dichtstrijken.
anders krijg je van die "bulten" die er tussenuit zijn gedrukt, dat is niet mooi en bovendien onnodig
- V300 register
- Verbannen
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-