show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

MrGomez Volvo 360 SR20DET

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-06-2013 16:45 #932351 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic MrGomez Volvo 360 SR20DET
Dacht je dat het een makkie was dan:D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-06-2013 17:14 #932354 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic MrGomez Volvo 360 SR20DET
Nee zeker niet en ben ook niet voor een gat te vangen,

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-06-2013 17:20 #932356 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic MrGomez Volvo 360 SR20DET
In zweden hangen ze de bak meestal achter de motor, samen met een normale cardan as en 240 achteras kan het dan een stuk meer vermogen aan!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-06-2013 17:40 #932357 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic MrGomez Volvo 360 SR20DET
kun je niet wat doen met de M90 bak zoals die in de latere Volvo 940 zit?
die kunnen een stuk meer vermogen hebben (dacht tot 500 Nm)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-06-2013 18:20 #932359 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic MrGomez Volvo 360 SR20DET

Joris;217978 schreef : In zweden hangen ze de bak meestal achter de motor, samen met een normale cardan as en 240 achteras kan het dan een stuk meer vermogen aan!

volvofiel;217979 schreef : kun je niet wat doen met de M90 bak zoals die in de latere Volvo 940 zit?
die kunnen een stuk meer vermogen hebben (dacht tot 500 Nm)


Als ik zou gaan voor de bak aan de motor en met cardanas, dan zou ik de versnellingsbak die bij de nissan motor hoort erachter hangen.
En dan de tunnel en tussenschot aanpassen zodat de motor een stuk naar achteren kan.

Heb trouwens nog een e30 45% sperr differentieel liggen die zou dan eventueel er ook onder kunnen als het een beetje mooi past in de 240 achteras.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-06-2013 18:27 #932360 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic MrGomez Volvo 360 SR20DET
Leuk man!

Leuk project man! Altijd leuk, wat leven in de brouwerij!

Bye the way, Als je dan toch een andere bak moet kiezen, pak dan geen m90 van volvo. En richt je dan op de Getrag reeks. (Getrag 265 van de bmw m30 motorfamilie of iets dergelijks).
Wil je pers? de 360 aandrijflijn behouden, kies dan een wat grotere turbo, waarbij je meer topvermogen (in de hogere toeren) krijgt, en een lager koppel onderin. Of een simpelere manier, draai niet zoveel druk met een kleine turbo.

Daarnaast, als je bij ieder stoplicht met een clutch-kick wegtrekt, zal de 360 aandrijflijn (zeker met banden met veel grip) snel in sterkte afnemen (lees scheurtjes in assen), en kapot gaan.
Trouwens, wat kunnen die versnellingsbakken van Nissan standaard hebben? Want een koppelingshuis aanpassen van een willekeurige versnellingsbak is iets meer werk.

Met vriendelijke groet,
Fabian

Ps: Lang geleden dat ik iets gepost heb..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-06-2013 18:33 #932361 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic MrGomez Volvo 360 SR20DET
ik zou dan zeker de nissan bak behouden, dan kun je ook off the shelf upgraden naar een sterkere koppeling, iets waar je met een torquetube conversie toch vanzelf tegen blijft hikken met onderdelen voor verschillende auto's.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-06-2013 18:54 #932362 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic MrGomez Volvo 360 SR20DET

mrgomez;217981 schreef : Als ik zou gaan voor de bak aan de motor en met cardanas, dan zou ik de versnellingsbak die bij de nissan motor hoort erachter hangen.
En dan de tunnel en tussenschot aanpassen zodat de motor een stuk naar achteren kan.

Heb trouwens nog een e30 45% sperr differentieel liggen die zou dan eventueel er ook onder kunnen als het een beetje mooi past in de 240 achteras.


Die zweden gebruiken de volvo blokken uiteraard, voor dit blok gewoon de bak pakken die erbij hoort, bij een bmw(los diff) kun je eigenlijk gewoon de 360 as laten zitten en hoef je alleen de aandrijfassen aan te passen en een ophanging voor het diff te maken

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-06-2013 19:27 #932365 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic MrGomez Volvo 360 SR20DET
Porsche 928 aandrijflijntje erin.
Is vaker gedaan, wat zeg ik heb er de afgelopen tijd vaak tegen de auto aan gekeken waar het inzit.

Ben je niet vies van wat hobbyen, en heb je een beetje budget?
350Z bak erachter (want die gaan echt niet stuk), icm een R200 diff.
Bulletproof aandrijflijn.
Standaard volvo spul gaat het echt niet lang volhouden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-06-2013 21:06 #932375 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic MrGomez Volvo 360 SR20DET

jelmar;217987 schreef : Porsche 928 aandrijflijntje erin.
Is vaker gedaan, wat zeg ik heb er de afgelopen tijd vaak tegen de auto aan gekeken waar het inzit.

Ben je niet vies van wat hobbyen, en heb je een beetje budget?
350Z bak erachter (want die gaan echt niet stuk), icm een R200 diff.
Bulletproof aandrijflijn.
Standaard volvo spul gaat het echt niet lang volhouden.


Nou een ding is dus zeker, de huidige aandrijflijn moet er gewoon uit.
Ben niet vies van wat hobbyen, maar mn budget is niet oneindig.
De nissan versnellingsbak bied nu de meeste voordelen, zoals ik het nu inschat.
Een CA18det versnellingsbak heb je voor 50,= die past gewoon op de S14 bellhouse, en koppeling cardan etc is identiek.
Plus de bak is sterker dan de SR20det met name de schakelvorken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD