MrGomez Volvo 360 SR20DET
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
die kunnen een stuk meer vermogen hebben (dacht tot 500 Nm)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Joris;217978 schreef : In zweden hangen ze de bak meestal achter de motor, samen met een normale cardan as en 240 achteras kan het dan een stuk meer vermogen aan!
volvofiel;217979 schreef : kun je niet wat doen met de M90 bak zoals die in de latere Volvo 940 zit?
die kunnen een stuk meer vermogen hebben (dacht tot 500 Nm)
Als ik zou gaan voor de bak aan de motor en met cardanas, dan zou ik de versnellingsbak die bij de nissan motor hoort erachter hangen.
En dan de tunnel en tussenschot aanpassen zodat de motor een stuk naar achteren kan.
Heb trouwens nog een e30 45% sperr differentieel liggen die zou dan eventueel er ook onder kunnen als het een beetje mooi past in de 240 achteras.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Leuk project man! Altijd leuk, wat leven in de brouwerij!
Bye the way, Als je dan toch een andere bak moet kiezen, pak dan geen m90 van volvo. En richt je dan op de Getrag reeks. (Getrag 265 van de bmw m30 motorfamilie of iets dergelijks).
Wil je pers? de 360 aandrijflijn behouden, kies dan een wat grotere turbo, waarbij je meer topvermogen (in de hogere toeren) krijgt, en een lager koppel onderin. Of een simpelere manier, draai niet zoveel druk met een kleine turbo.
Daarnaast, als je bij ieder stoplicht met een clutch-kick wegtrekt, zal de 360 aandrijflijn (zeker met banden met veel grip) snel in sterkte afnemen (lees scheurtjes in assen), en kapot gaan.
Trouwens, wat kunnen die versnellingsbakken van Nissan standaard hebben? Want een koppelingshuis aanpassen van een willekeurige versnellingsbak is iets meer werk.
Met vriendelijke groet,
Fabian
Ps: Lang geleden dat ik iets gepost heb..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
mrgomez;217981 schreef : Als ik zou gaan voor de bak aan de motor en met cardanas, dan zou ik de versnellingsbak die bij de nissan motor hoort erachter hangen.
En dan de tunnel en tussenschot aanpassen zodat de motor een stuk naar achteren kan.
Heb trouwens nog een e30 45% sperr differentieel liggen die zou dan eventueel er ook onder kunnen als het een beetje mooi past in de 240 achteras.
Die zweden gebruiken de volvo blokken uiteraard, voor dit blok gewoon de bak pakken die erbij hoort, bij een bmw(los diff) kun je eigenlijk gewoon de 360 as laten zitten en hoef je alleen de aandrijfassen aan te passen en een ophanging voor het diff te maken
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Is vaker gedaan, wat zeg ik heb er de afgelopen tijd vaak tegen de auto aan gekeken waar het inzit.
Ben je niet vies van wat hobbyen, en heb je een beetje budget?
350Z bak erachter (want die gaan echt niet stuk), icm een R200 diff.
Bulletproof aandrijflijn.
Standaard volvo spul gaat het echt niet lang volhouden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
jelmar;217987 schreef : Porsche 928 aandrijflijntje erin.
Is vaker gedaan, wat zeg ik heb er de afgelopen tijd vaak tegen de auto aan gekeken waar het inzit.
Ben je niet vies van wat hobbyen, en heb je een beetje budget?
350Z bak erachter (want die gaan echt niet stuk), icm een R200 diff.
Bulletproof aandrijflijn.
Standaard volvo spul gaat het echt niet lang volhouden.
Nou een ding is dus zeker, de huidige aandrijflijn moet er gewoon uit.
Ben niet vies van wat hobbyen, maar mn budget is niet oneindig.
De nissan versnellingsbak bied nu de meeste voordelen, zoals ik het nu inschat.
Een CA18det versnellingsbak heb je voor 50,= die past gewoon op de S14 bellhouse, en koppeling cardan etc is identiek.
Plus de bak is sterker dan de SR20det met name de schakelvorken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.