Mijn eerste 340.
- V300 register
- Verbannen
-
Auto heeft de hele week perfect gelopen, vandaag op de heen en terugweg op de vluchtstrook gestaan. Ineens begint hij te bokken, en lijkt het alsof hij geen brandstof meer krijgt. Paar minuten wachten en hij doet het weer een tijdje.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
340Sport;215935 schreef : Auto heeft de hele week perfect gelopen, vandaag op de heen en terugweg op de vluchtstrook gestaan. Ineens begint hij te bokken, en lijkt het alsof hij geen brandstof meer krijgt. Paar minuten wachten en hij doet het weer een tijdje.
Was dat op de snelweg? Vroeg je toen vermogen van de motor? Moet je lang starten na die paar minuten wachten?
Waar ik theoretisch aan denk:
-vaporlock: benzineleiding ligt langs een warmtebron zodat de benzine in de leiding begint te koken -> kijken of er geen benzineslangen tegen de motor of uitlaat liggen
-kapotte brandstofpomp: deze kan lekken of zo en daardoor capaciteit verliezen. Dan komt er niet genoeg benzine in de motor als je veel vermogen vraagt en slaat hij af...
-Vuile filters: idem aan brandstofpomp
Ik geef je overigens wel gelijk. Het is echt frustrerend als je er maar niet uitkomt! Zo heb ik een 343 gehad. Maar, als je het maakt dan geeft dat echt een goed gevoel! Bovendien wordt deze auto dan weer perfect betrouwbaar, want veel kan er niet aan kapot

- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Op een of andere manier komt er af en toe niet genoeg benzine, mogelijke oorzaken?
-verstopte filters (bij de vlotter in de tank zit er geloof ik ook een)
-dampbelafscheider waar iets mis mee is (kun je demonteren en kijken of het probleem weg is)
Of misschien zijn er nog meer ervaren mensen die nog ideeen hebben?
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
Ik heb ook twee keer met carb problemen stil gestaan, na alles nogmaals nagelopen te hebben lijkt het nu goed te zijn en rij ik al weer een maand probleemloos rond.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-