show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Mijn eerste 340.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-05-2013 20:08 #927986 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mijn eerste 340.
Ik heb er nu gewoonweg geen tijd voor, moet 6 dagen in de week werken, en dan wil ik gewoon een betrouwbare auto. Verdelerkap heb ik nog niet los gehad, kom zo even niet bij het onderste boutje.

Auto heeft de hele week perfect gelopen, vandaag op de heen en terugweg op de vluchtstrook gestaan. Ineens begint hij te bokken, en lijkt het alsof hij geen brandstof meer krijgt. Paar minuten wachten en hij doet het weer een tijdje.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-05-2013 21:13 #927988 door V300 register

340Sport;215935 schreef : Auto heeft de hele week perfect gelopen, vandaag op de heen en terugweg op de vluchtstrook gestaan. Ineens begint hij te bokken, en lijkt het alsof hij geen brandstof meer krijgt. Paar minuten wachten en hij doet het weer een tijdje.

Was dat op de snelweg? Vroeg je toen vermogen van de motor? Moet je lang starten na die paar minuten wachten?

Waar ik theoretisch aan denk:
-vaporlock: benzineleiding ligt langs een warmtebron zodat de benzine in de leiding begint te koken -> kijken of er geen benzineslangen tegen de motor of uitlaat liggen
-kapotte brandstofpomp: deze kan lekken of zo en daardoor capaciteit verliezen. Dan komt er niet genoeg benzine in de motor als je veel vermogen vraagt en slaat hij af...
-Vuile filters: idem aan brandstofpomp

Ik geef je overigens wel gelijk. Het is echt frustrerend als je er maar niet uitkomt! Zo heb ik een 343 gehad. Maar, als je het maakt dan geeft dat echt een goed gevoel! Bovendien wordt deze auto dan weer perfect betrouwbaar, want veel kan er niet aan kapot ;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-05-2013 21:54 #927992 door V300 register
Vaporlock lijkt mij niet, zou morgen is een foto van de situatie nu maken. Brandstof pomp is droog, maar vond wel dat er weinig benzine in de filter stond toen ik op de vluchtstrook stond. Brandstof filter is nieuw.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-05-2013 21:58 #927995 door V300 register
Hoe weinig benzine is weinig benzine? En is het meer als je auto normaal functioneert?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-05-2013 22:15 #927997 door V300 register
Weinig als in nog geen kwart van de filter. Volgens mij staat hij meer dan half vol als hij normaal loopt. Der zit ook ook zo'n extra filter tussen de aanvoer en de filter. Zwarte cilinder waar 3 slangen op zitten. Meen me te herinneren dat Martijn(vorige eigenaar) die terug had gebouwd.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-05-2013 22:24 #927998 door V300 register
Dan zal het probleem liggen in de hoeveelheid brandstof die aangevoerd wordt. Bij mij zat het filtertje altijd ongeveer 2/3e vol.

Op een of andere manier komt er af en toe niet genoeg benzine, mogelijke oorzaken?
-verstopte filters (bij de vlotter in de tank zit er geloof ik ook een)
-dampbelafscheider waar iets mis mee is (kun je demonteren en kijken of het probleem weg is)

Of misschien zijn er nog meer ervaren mensen die nog ideeen hebben?

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-05-2013 22:26 #927999 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Mijn eerste 340.
knap eerst de carburateur maar eens goed op

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-05-2013 23:26 #928008 door V300 register
Heel herkenbaar om 'm toch de deur te willen wijzen, jammer het is toch een leuk wagentje.
Ik heb ook twee keer met carb problemen stil gestaan, na alles nogmaals nagelopen te hebben lijkt het nu goed te zijn en rij ik al weer een maand probleemloos rond.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-05-2013 21:15 #930442 door V300 register
Ik wil de auto wel repareren, maar heb er gewoon weg de tijd niet voor. Werk 6 dagen in de week. Heb inmiddels al een andere auto. Kijk even of er interesse is in de Volvo.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-05-2013 22:12 #930444 door V300 register
Ik heb wel interesse, als je hem anders echt niet kwijt kunt. Het komt mij nu namelijk niet goed uit om er een auto met problemen bij te hebben... Krijg je hem echt niet verkocht, dan wil ik hem wel overnemen, maar als je hem goed kunt verkopen aan een andere liefhebber, zeker doen!

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC