show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Mijn eerste 340.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-03-2013 17:35 #632574 door V300 register
Mijn eerste 340. is gemaakt door V300 register
Hallo, ik ben Jordi, 28 jaar jong, en heb sinds vrijdag mijn 3e Volvo. Begonnen in een S70 2.5T.

Zeer fijne auto, met lekker veel vermogen. Een goede maat van mij was er helemaal verliefd op, en bood goed geld, dus toen mocht ze weg.

Daarna een fase 2 854 GLT opgehaald.

Deze vond ik stiekem fijner dan se S70, vooral omdat deze bomvol met opties zat. Helaas in die periode ook werkeloos geraakt, en het ziet er niet naar uit dat ik snel wat vind. Dus die moest er helaas uit. Verkocht aan een forumlid van het Volvo850Forum.

En nu heb ik een Volvo 340 1.7 DL uit 87'.

Gekocht van een forumlid hier, forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=8288 . Plannen zijn niet veel. Inmiddels een goede radio erin gezet, opbouw speakers op de hoedenplank gelegd. Klinkt toch wel weer leuk, misschien met de tijd een sub erin. Ook heb ik de deurrubbers vervangen voor die van een renault twingo. Moeten 5cm ingekort worden, maar daarna passen ze perfect. Z.s.m. ook CPV op afstand erin.

Zodra het weer een beetje warmer weer is, gaat ze ook een keer goed gepolijst en gepoetst worden. Misschien in de toekomst ook verlagen, maar daar moet ik me eerst maar is in verdiepen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-03-2013 20:14 #925905 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Mijn eerste 340.
Hi Jordi,
Welkom hier op het forum, veel kijk en lees plezier.

Aardige Volvo verzameling

PS probeer je foto's in een kleiner afmeting te plaatsen, er zijn verschillende [gratis] programma's hiervoor te vinden op het www

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-03-2013 20:55 #925909 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mijn eerste 340.
Leuke 340!

Zo'n 1.7 is ?cht een fijn ding: vrij snel, zuinig (1/14 gaat makkelijk), en het rijdt gewoon echt heel erg lekker!

Houd er alleen wel rekening mee dat hij graag vertroetelt wordt, heb je je zaakjes niet 100% in orde dan rijdt zo'n wagen echt slecht. Afslaan en/of onregelmatig lopen vaak in combinatie met een hoog verbruik zijn hier tekenen van...
Ook zou ik er niet mee gaan scheuren. Af en toe een keer moet natuurlijk kunnen, maar een bekend probleem is het kromtrekken van de carburateurvoet door de warmte van het inlaatspruitstuk. Dit heb je sneller bij meer toeren en dus meer warmte (eigen ervaring).

Verder zou ik de koelwaterslang van de radiateur richting het schutbord even controleren, die wil nog wel eens ongemerkt lekken op de plaats waar deze tegen de kop zit.

Veel plezier met je 340 in elk geval!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-03-2013 10:14 #925928 door V300 register
Zal de foto's voortaan weer allemaal op m'n photobucket zetten, die verkleind automatisch.

Bedankt voor de tips, zal er zo gelijk is naar kijken. Ben een hele rustige rijder, maak niet vaak veel toeren. Hij loopt nu nog wat hoog stationair, maar hij wordt deze week afgesteld. :)

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
26-03-2013 10:32 #925930 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Mijn eerste 340.
Leuke 340, had hem in februari bijna als beginnersauto voor mijn vriendin gekocht, maar hij was al weg toen.

Veel plezier ermee!

• Colin Haselaar
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-03-2013 06:07 #925971 door Colin Haselaar
Beantwoord door Colin Haselaar in topic Mijn eerste 340.
Leuke rode 340! Succes ermee!!

Mooie S70 en 850 heb je ook gehad :y:

gr Colin

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-03-2013 11:02 #925977 door V300 register
Iemand tips over hoe de voorbumper te demonteren?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-03-2013 11:09 #925978 door V300 register
-eerst de 2 afdekkapjes in het zwarte deel er uit wippen
-je vindt hier achter 4 bouten, die draai je er uit.
-dan trek je de bumper per kant een stukje naar voor, en leg je hem op de grond.
-als laatste maak je de kabeltjes van de knipperlichten aan de zijkant van de bumper los. deze kun je er voorzichtig aftrekken.

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
27-03-2013 11:10 #925979 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Mijn eerste 340.
De 2 kapjes in de zwarte stootstrip aan de voorkant eruit wippen, dan worden 2 moeren per kant zichtbaar. Losdraaien en klaar. Alleen nog voor het loshalen aan de zijkant de bumper uit de plastic clipjes wippen en de kabel van de richtingaanwijzer in de bumper loshalen.

Edit: wat Bart zegt dus.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-03-2013 16:39 #926065 door V300 register
Vandaag maar is bezig geweest met de voorkant van de auto. Er zat een lelijke plek op de voorbumper, waar ooit een trekhaak tegenaan heeft gezeten. Ook wilde ik wat aan de verlichting doen.

Dus na een half uurtje schroeven stond ze er zo bij:

Beetje naakt dus. Gelukkig geen schade aan de auto zelf.

Eerst bezig geweest met de koplampen. Glazen gedemonteerd, en goed schoongemaakt met afwas middel. Daarna de binnenkant van de behuizing matzwart gespoten. Glazen gepolijst en in de wax gezet, met dit als resultaat:

Daarna ook de knippers netjes schoongemaakt, gepolijst en in de wax gezet.

Daarna met de bumper aan de gang gegaan, de bumperbalk is er slecht aan toe, is erg verbogen. Die heb ik met een hamer een beetje terug in model geslagen, maar daar moet ik wel een keer een andere voor. Toen met een verfbrander de bumper zelf voor zover het ging weer een beetje in model gebogen. Alles terug op de auto geschroeft, met dit als resultaat:

Ben er zelf erg blij mee. Bumper sluit nu ook weer veel mooier aan, en de grill valt er boven in plaats van onder. Voor het mooie zou er een keer een andere bumper op moeten, maar met rood wordt dat denk ik erg lastig.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC