Mijn eerste 340.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Ik zou tussen spruitstuk en linker pakking in ieder geval een papieren doen, dan het dikke blok - ik ken die kanaaltjes daar niet helemaal, maar mogelijk daar ook nog een papieren pakking tussen - en dan doorstapelen zoals je het er onder uit hebt gehaald.
Testen met een busje deo of iets anders vernevelbaars dat brandbaar is - gaat de motor sneller lopen als je tegen de carb-voet spuit dan is er nog een lekje, extra pakking er tussen waar nodig.
Check ook van tevoren even hoe vlak je carburateurvoet is, als die erg krom is helpt het stapelen van papieren pakkingen natuurlijk voor geen meter.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Die linkse pakking ken ik namelijk niet...
Misschien veranderd tussen '87 en '88?
Maar door Volvo werd ook een speciale dikke rubber pakking gebruikt voor het repareren van een kromgetrkken carburateurvoet. Misschien is het ook wel die?
Ik zou nu in elk geval zeker kijken of de voet krom is, dit kun je doen door de carb op een glasplaat te zetten.
Nu wordt het simpel, want je moet de zaak gewoon terug monteren hoe het zat. Alleen nu moet je er telkens een papieren pakking tussen zetten.
Dat linkse ''ding'' is volgens mij al een (rubber?) pakking, dus als deze nog goed is kun je deze gebruiken i.p.v. een papieren pakking voor tussen het spruitstuk en dat dikke zwarte blok. Heb je je bedenkingen bij deze pakking, vlug 1 of liever 2 dikke papieren pakkingen er op.
Als je dat gedaan hebt bovenop dat dikke zwarte blok weer papier, dan dat dunne zwarte blok, dan weer papier, en dan de carburateur.
- V300 register
- Verbannen
-
-Inlaat spruitstuk
-Papieren pakking.
-Zwarte dichte pakking.
-Papieren pakking.
-Zwart blok.
-Papieren pakking.
-Pakking met olie kanalen.
-Carb
Nu alleen nog even een keer goed af laten stellen, als ik laag in de toeren vlot gas geef valt hij bijna uit. Zal denk komen doordat het Co nu vrij hoog staat.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-

Hoe het precies zit met het afstellen weet ik niet. Ik laat dat altijd doen bij de garage met een co-meter. Zelf kun je dat overigens wel ongeveer.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
340Sport;214313 schreef : Vandaag ook even de pookzak vervangen door een van, volgens mij, een Alfa 145. Die had ik toevallig nog liggen.
De pookzak? Bedoel je daarmee dat soepele kunstleren ding rond de pook (geen idee hoe zo'n ding heet)? Kun je dit er makkelijk afhalen en vervangen?
Dat ding heeft bij mijn 340 namelijk wat scheurtjes, en ik zou het dolgraag vervangen, alleen ik ben er nog geen in nieuwstaat tegengekomen...
Ik ben dus erg benieuwd hoe je dit gedaan hebt

- V300 register
- Verbannen
-