show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Mijn eerste 340.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-04-2013 12:03 #926373 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mijn eerste 340.
Ik krijg dat zwarte blok op dit moment dus niet los, waar zit die schroef precies?

-Edit-

Ik heb nu dit:


De linker zat tussen het inlaatspruitstuk en het blok, de rechter tussen de carb en het blok. Waar moeten nu precies die pakkingen tussen? Kan ik die 2 dikke laten vervallen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-04-2013 12:52 #926375 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mijn eerste 340.
Nee, alles weer er tussen.
Ik zou tussen spruitstuk en linker pakking in ieder geval een papieren doen, dan het dikke blok - ik ken die kanaaltjes daar niet helemaal, maar mogelijk daar ook nog een papieren pakking tussen - en dan doorstapelen zoals je het er onder uit hebt gehaald.
Testen met een busje deo of iets anders vernevelbaars dat brandbaar is - gaat de motor sneller lopen als je tegen de carb-voet spuit dan is er nog een lekje, extra pakking er tussen waar nodig.

Check ook van tevoren even hoe vlak je carburateurvoet is, als die erg krom is helpt het stapelen van papieren pakkingen natuurlijk voor geen meter.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-04-2013 13:12 #926376 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mijn eerste 340.
Foutje hierboven, de linker zat tussen het blok en de carb.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-04-2013 13:39 #926378 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mijn eerste 340.
Het zit iets anders dan bij de 1.7 carburateurs die ik heb liggen :wtf2:
Die linkse pakking ken ik namelijk niet...
Misschien veranderd tussen '87 en '88?
Maar door Volvo werd ook een speciale dikke rubber pakking gebruikt voor het repareren van een kromgetrkken carburateurvoet. Misschien is het ook wel die?

Ik zou nu in elk geval zeker kijken of de voet krom is, dit kun je doen door de carb op een glasplaat te zetten.

Nu wordt het simpel, want je moet de zaak gewoon terug monteren hoe het zat. Alleen nu moet je er telkens een papieren pakking tussen zetten.
Dat linkse ''ding'' is volgens mij al een (rubber?) pakking, dus als deze nog goed is kun je deze gebruiken i.p.v. een papieren pakking voor tussen het spruitstuk en dat dikke zwarte blok. Heb je je bedenkingen bij deze pakking, vlug 1 of liever 2 dikke papieren pakkingen er op.
Als je dat gedaan hebt bovenop dat dikke zwarte blok weer papier, dan dat dunne zwarte blok, dan weer papier, en dan de carburateur.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-04-2013 13:52 #926379 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mijn eerste 340.
Ik heb het nu op de volgende manier gedaan, beginnend op het inlaat spruitstuk. En hij is nu luchtdicht.

-Inlaat spruitstuk
-Papieren pakking.
-Zwarte dichte pakking.
-Papieren pakking.
-Zwart blok.
-Papieren pakking.
-Pakking met olie kanalen.
-Carb

Nu alleen nog even een keer goed af laten stellen, als ik laag in de toeren vlot gas geef valt hij bijna uit. Zal denk komen doordat het Co nu vrij hoog staat.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-04-2013 13:54 #926380 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mijn eerste 340.
Bart, mijn 86-er had die 'rubber'-pakking ook... Is trouwens een combinatie van rubber, plastic en metaal. Ik heb 'm er tussenuitgehaald en er gewoon papier tussengezet.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-04-2013 18:19 #926398 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mijn eerste 340.
Als hij luchtdicht is, is het goed ;)

Hoe het precies zit met het afstellen weet ik niet. Ik laat dat altijd doen bij de garage met een co-meter. Zelf kun je dat overigens wel ongeveer.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-04-2013 17:14 #926417 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mijn eerste 340.
Ze is afgesteld, en loopt nu weer super!
Vandaag ook even de pookzak vervangen door een van, volgens mij, een Alfa 145. Die had ik toevallig nog liggen. Ook gelijk de pook vervangen door een die ik al sinds m'n eerste auto heb.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-04-2013 18:05 #926420 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mijn eerste 340.

340Sport;214313 schreef : Vandaag ook even de pookzak vervangen door een van, volgens mij, een Alfa 145. Die had ik toevallig nog liggen.


De pookzak? Bedoel je daarmee dat soepele kunstleren ding rond de pook (geen idee hoe zo'n ding heet)? Kun je dit er makkelijk afhalen en vervangen?
Dat ding heeft bij mijn 340 namelijk wat scheurtjes, en ik zou het dolgraag vervangen, alleen ik ben er nog geen in nieuwstaat tegengekomen...
Ik ben dus erg benieuwd hoe je dit gedaan hebt :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-04-2013 18:50 #926427 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mijn eerste 340.
Knop er voorzichtig aftrekken, dan het achteruit mechanisme verwijderen. In de bak voor de pook zit 1 kruiskop schroef, deze loshalen. Daarna kan je het console met de pookzak eraan vast verwijderen. Pookzak zit aan het console vast geniet!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD