show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Veranderingen aan de Volvo 340 Special van RubenJ
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
26-05-2013 13:25 #931458
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Veranderingen aan de Volvo 340 Special van RubenJ
Thanks, dat was ook wel nodig/kan ze wel gebruiken... de laatste (paar) jaar voordat ik 'r kocht heeft ze bar weinig onderhoud gehad omdat ze waarschijnlijk voornamelijk stil gestaan heeft. En daarvoor heeft ze slechts 3000 km / jaar gereden.
Naast het plaatsen van de instaplijstjes afgelopen vrijdag heb ik ook nog wat lichte roestplekjes onder aan de deur, en in de wielkasten aangepakt.
Goed kaalgeschuurd, schoongemaakt in de zinkspray en daarna afgewerkt met een witte toplaag
Naast het plaatsen van de instaplijstjes afgelopen vrijdag heb ik ook nog wat lichte roestplekjes onder aan de deur, en in de wielkasten aangepakt.
Goed kaalgeschuurd, schoongemaakt in de zinkspray en daarna afgewerkt met een witte toplaag

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
17-06-2013 19:33 #932580
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Veranderingen aan de Volvo 340 Special van RubenJ
Vandaag met beide auto's bezig geweest.
De Panda had last van de warmte, uiteidenlijk lijkt het een lekkende koppakking dus flink werk voor de boeg zodra de onderdelen er zijn.
De 340 had wat ook wat last van verdwijnende koelvloeistof in hele lichte mate gelukkig. Dit bleek in de radiator te zitten. Ik had er al een paar weken een liggen en vandaag maar eens vervangen.
Goed donker die oude vloeistof.
Verschil in dikte tussen de nieuwe (links) en de oude waar een van de aansluitingen af brak bij het loshalen van de slang.
Momtagerubbers op maat gesneden voor de dikkere radiator.
Gemonteerd, binnenkort de grille er nog even af en dat hoekje rechts boven verven.
Door de grotere afstand tussen de lamellen kijk je tegen de ventilator bladen aan.
Daarna nog even ontlucht en bijgevuld
De Panda had last van de warmte, uiteidenlijk lijkt het een lekkende koppakking dus flink werk voor de boeg zodra de onderdelen er zijn.
De 340 had wat ook wat last van verdwijnende koelvloeistof in hele lichte mate gelukkig. Dit bleek in de radiator te zitten. Ik had er al een paar weken een liggen en vandaag maar eens vervangen.
Goed donker die oude vloeistof.
Verschil in dikte tussen de nieuwe (links) en de oude waar een van de aansluitingen af brak bij het loshalen van de slang.
Momtagerubbers op maat gesneden voor de dikkere radiator.
Gemonteerd, binnenkort de grille er nog even af en dat hoekje rechts boven verven.
Door de grotere afstand tussen de lamellen kijk je tegen de ventilator bladen aan.
Daarna nog even ontlucht en bijgevuld

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-06-2013 18:35 #932663
door V300 register
- Steven340
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-06-2013 11:08 #932685
door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Veranderingen aan de Volvo 340 Special van RubenJ
Een camera?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
21-06-2013 20:39 #932696
door V300 register
Yep een 'dashboard camera', just for fun.
Kwaliteit valt helaas wat tegen, al vermoed ik dat ze de verkeerde geleverd hebben. Er zou ook een HDMI aansluiting op moeten zitten en die mis ik..
Kwaliteit valt helaas wat tegen, al vermoed ik dat ze de verkeerde geleverd hebben. Er zou ook een HDMI aansluiting op moeten zitten en die mis ik..
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
23-06-2013 10:34 #932743
door V300 register
Gisteren een trekhaak opgehaald bij Erik's opslag met behulp van J-L 
Meteen goed schoongemaakt en de zichtbare delen even overgespoten.
Met een beetje zuurvrij vet er tussen een nieuwe stekkerdoos gemonteerd met een setje RVS M5 boutjes met kruiskop en borgmoertjes.
Alleen de bumper nog even poetsen en hij kan er onder!

Meteen goed schoongemaakt en de zichtbare delen even overgespoten.
Met een beetje zuurvrij vet er tussen een nieuwe stekkerdoos gemonteerd met een setje RVS M5 boutjes met kruiskop en borgmoertjes.
Alleen de bumper nog even poetsen en hij kan er onder!
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
23-06-2013 13:25 #932751
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Veranderingen aan de Volvo 340 Special van RubenJ
Hee wat een herkenbaar plaatje 
Goed voorbeeld doet volgen of zoiets was het toch
De bumper poetsen kun je ook mooi doen net v??r het monteren incl trekhaak, dan kun je overal nog mooi bij.

Goed voorbeeld doet volgen of zoiets was het toch

De bumper poetsen kun je ook mooi doen net v??r het monteren incl trekhaak, dan kun je overal nog mooi bij.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
23-06-2013 21:42 #932775
door V300 register
Ik geloof dat dat het was ja.
Het moet er natuurlijk wel een beetje netjes uit zien
bij de vorige auto zat de sleurkogel er al onder en die heb ik ook even een beetje opgeknapt (lees overgespoten). Zo'n roestige piel achter je auto ziet er ook niet uit.
Het moet er natuurlijk wel een beetje netjes uit zien

- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
23-06-2013 22:06 #932776
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Veranderingen aan de Volvo 340 Special van RubenJ
Nee zeker niet als de rest er zo netjes uitziet.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
26-06-2013 22:46 #932908
door V300 register
Vandaag nieuwe schokdempers en de trekhaak er onder gezet en een nieuwe middenpijp er tussen, de oude leek nog niet zo oud maar was toch afgescheurd op de aansluiting met de kat.
Voor de trekhaak moet ik nog een paar bouten bij halen met de juiste sterkte, die ik had meegenomen waren te lang en ik had er nog maar twee liggen. Wel alles vast geboord en aan beide kanten met ??n bout door de bodem vastgezet.
Ook de bedrading is aangesloten en getest, alleen nog een keer een extra draad voor een constante spanning en achteruitrijlamp toevoegen.
Voor de trekhaak moet ik nog een paar bouten bij halen met de juiste sterkte, die ik had meegenomen waren te lang en ik had er nog maar twee liggen. Wel alles vast geboord en aan beide kanten met ??n bout door de bodem vastgezet.
Ook de bedrading is aangesloten en getest, alleen nog een keer een extra draad voor een constante spanning en achteruitrijlamp toevoegen.
Moderators: Mark Smeets