show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Veranderingen aan de Volvo 340 Special van RubenJ

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-11-2012 17:29 #632358 door V300 register
Zoals jullie wellicht al in mijn voorsteltopic in het V3Caf? gezien hebben ben ik sinds vandaag in het bezit van een mooie witte Volvo 340 Special uit 1992.
Deze 340 zal mijn nieuwe hobby project worden na de Panda en naast de Panda van mijn vriendin.

Binnenkort ga ik beginnen met het nalopen en vervangen van alle essentials zoals olie, filters etc.
En natuurlijk een flinke poetsbeurt :y:
Daarnaast heb ik al een klein lijstje met wensen opgesteld met dingen die ik wil veranderen of toevoegen.

- Trekhaak
- Radio (waarschijnlijk de oude Philips uit mijn Panda met 10CD wisselaar die oorspronkelijk uit de V70 van mij n vader komt, moderde radio past er kwa uitstraling niet in ;) )
- Lichtmetalen velgen (zomer, huidige voor de winterbanden)
- Koplampsproeiers
- Mistlampen of verstralers (misschien)
- Nieuwe achterbumper (een of andere onverlaat heeft er rechts een houtschroef doorheen gedraaid om 'm vast te zetten aan de body )
- LED lampen (achterlichten, binnenverlichting, stadsverlichting)

:bla: Tijd voor foto's! :D

Deze bandenspanningsmeter vond ik ook nog in het koffertje achter in de Volvo :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-11-2012 18:56 #917471 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Veranderingen aan de Volvo 340 Special van RubenJ
wauw dat ziet er goed uit zeg!
Dat interieur heb ik nog nooit gezien!
Ledlampjes zou ik niet doen, doet wat mij betreft af aan de oude uitstraling! maar he, het is jouw auto :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-11-2012 20:00 #917476 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Veranderingen aan de Volvo 340 Special van RubenJ
Thanks, is het interieur misschien alleen op de laatste serie geleverd? Ze is tenslotte pas in 92 op kenteken gezet :)

De LED's zie je niet van buiten maar scheelt wel gloeilampjes vervangen ;-)
Ook voor de interieurlampjes zijn hele mooie warm-witte te krijgen. In huis heb ik al bijna niks anders meer dan LED.

• Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-11-2012 20:31 #917484 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Veranderingen aan de Volvo 340 Special van RubenJ
ik heb 'tzelfde interieur in onze 340 uit '86. volgens mij niet veel bijzonders maar wel "fris"

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-11-2012 20:48 #917486 door V300 register
Op het vuil in de bestuurdersstoel na, even schoonmaken kan natuurlijk geen kwaad.
De Lancia stoelen die momenteel in de Panda zitten, lagen onder 10 jaar stof in een boerenschuur toen ik ze kocht. Beetje bekledingreiniger, goed in en uitwrijven en ze zijn zo schoon.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-11-2012 09:50 #917499 door V300 register
hee grappig, onze dagelijkse volvo (340 GL special) heeft kenteken DR-PN-85
Zit aardig in de buurt

overigens ziet die auto er een stuk minder florisant uit dan deze :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-11-2012 10:08 #917502 door V300 register
Dat zijn ook leuke weetjes Wouter :)
Vandaag begonnen met nalopen maar aangezien ik me nog niet helemaal beter voel gaat dat stukje bij beetje.
Gisteren stond ik plotseling stil voor het stoplicht met een motor die niet meer wou starten en kwam ik er achter dat de alarmlichten het toch niet deden :|
Niet zo gek als je de binnenkant van de schakelaar bekijkt: in een groen groen groen groen oxidatie land...

Om terug te komen op de niet startende (warme) motor.
Hier mijn eerste probleem, de contactpunten in de rotorkap lijken verbrand. Ik heb ze nu schoongemaakt maar denk dat vervangen toch verstandiger is.

Met de rotors zelf lijkt op het eerste gezicht niks mis (linker zat en zit er op, rechter lag in dashboard kastje)

Maar toen ik de kap van het luchfilterhuis af trok schrok ik wel een beetje...:wtf:

:wtf: Ik mis hier iets....Denk dat ik maar snel op zoek moet naar een revisie carb :hmmz:

Maar ik zal eens beginnen met nieuwe bougies, verdelerkap, luchtfilter. En dan op zoek naar goede onderdelen (sites/bedrijven)

• Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-11-2012 10:10 #917503 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Veranderingen aan de Volvo 340 Special van RubenJ
Hoi,

daar hoef je je geen zorgen over te maken, dit is al veel besproken en je hoort maar 1 choke-klep te hebben. Een choke over de 2e trap is best wel overdreven :P

Wat wel typisch is, is dat hij choke nodig heeft om te blijven lopen. Ik verdenk gelijk een vacuum-lek. spuit eens wat remmenreiniger bij je carburateurvoet en je weet het vrij snel. Die willen nog wel eens los gaan zitten.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-11-2012 10:20 #917504 door V300 register
Ik ga het zo eens proberen, is het dan een kwestie van aandraaien of moet er een (nieuwe) pakking tussen wanneer die los zit?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-11-2012 12:10 #917510 door V300 register
Update:
M'n twee bussen remmenreiniger kon ik zo gauw niet vinden :X Maar de carb lijkt netjes vast op z'n plek te zitten.
Binnenkort de test met remmenreiniger even doen. Wat zou ik moeten zien wanneer die los zit?
Edit:
Remmenreiniger lag onder in plaats van op het schap in de schuur. Ik hoor of zie geen verschil wanneer ik de reiniger langs de basis van de carb op spuit.

Nieuwe bougies geplaatst, was ook wel nodig.

Carb is wel ontzettend vuil aan de voet.

Starten met warme motor is nog steeds drama, ik moet vol gas geven en de motor zowat verzuipen voordat die aanslaat.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC