show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Veranderingen aan de Volvo 340 Special van RubenJ
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
30-12-2012 17:30 #919696
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Veranderingen aan de Volvo 340 Special van RubenJ
Zo te merken is het nu over.
De nieuwe vlotternaald inclusief het nieuwe busje gemonteerd en opnieuw de hoogte afgesteld.
De motor reageert nu netjes op de CO schroef
morgen testritje maken en verder afstellen. Het begon al donker te worden.
De nieuwe vlotternaald inclusief het nieuwe busje gemonteerd en opnieuw de hoogte afgesteld.
De motor reageert nu netjes op de CO schroef

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
31-12-2012 00:23 #919714
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Veranderingen aan de Volvo 340 Special van RubenJ
Even een ritje naar Duiven en terug gemaakt.
De motor draait super nu, waar die voorheen bij het stoplicht licht stond te schudden vraag ik me nu af of die nog wel draait
zo mooi soepel.
Alleen bij het parkeren sloeg die een keer af, morgen of overmorgen de finetuning aan de afstelling van de carburateur maar even doen.
De motor draait super nu, waar die voorheen bij het stoplicht licht stond te schudden vraag ik me nu af of die nog wel draait

Alleen bij het parkeren sloeg die een keer af, morgen of overmorgen de finetuning aan de afstelling van de carburateur maar even doen.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-01-2013 17:57 #922536
door V300 register
Ik heb nog wat kleine laatste issues met de carburateur. Deze heb ik in
mijn topic
onder techniek
beschreven
.
Vandaag ook even bij een garage in de buurt langsgegaan voor wat info aangezien een garage om de hoek toch praktischer is dan 20 km rijden.
Voor de roesplek op de dorpel rechts achter dat nog geen APK afkeur is volgens de monteur vragen ze ?100 voor reparatie en afwerken maar zonder in kleur te spuiten.
Het plekje is ongeveer 4 - 7 mm breed en een paar cm lang en Plaatje wat ze vervangen zal 2 - 3 keer zo groot zijn zei hij. Lijkt jullie dat een redelijke prijs?
Verder afwerken en wit spuiten doe ik zelf wel een keer
Vandaag ook even bij een garage in de buurt langsgegaan voor wat info aangezien een garage om de hoek toch praktischer is dan 20 km rijden.
Voor de roesplek op de dorpel rechts achter dat nog geen APK afkeur is volgens de monteur vragen ze ?100 voor reparatie en afwerken maar zonder in kleur te spuiten.
Het plekje is ongeveer 4 - 7 mm breed en een paar cm lang en Plaatje wat ze vervangen zal 2 - 3 keer zo groot zijn zei hij. Lijkt jullie dat een redelijke prijs?
Verder afwerken en wit spuiten doe ik zelf wel een keer

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-01-2013 18:52 #922539
door V300 register
Kan Erik dat niet doen, voor dat geld wil ie vast wel even een uurtje vrij maken 
Maar, opzich een schappelijke prijs denk ik, als het netjes wordt gedaan ben je er denk ik toch 2 uurtjes mee bezig

Maar, opzich een schappelijke prijs denk ik, als het netjes wordt gedaan ben je er denk ik toch 2 uurtjes mee bezig
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-01-2013 19:57 #922542
door V300 register
Dat is wel een goed idee ja, als hij nog tijd heeft voordat ik 'm moet laten keuren.
Eens over nadenken en Erik misschien maar eens een mailtje/belletje doen.
Eens over nadenken en Erik misschien maar eens een mailtje/belletje doen.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
23-01-2013 16:25 #922844
door V300 register
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
09-02-2013 15:14 #923587
door V300 register
Afgelopen week is er weer het een en ander aan de auto gedaan. 
Eerst de remmen voor, hij trilde bij remmen boven de 80 km/h.
Nieuwe schijven en blokken gemonteerd. Zat goed vastgeroest :flame: maar remt nu weer als een nieuwe. :y:
Vervolgens bij de garage wat laswerk aan de dorpel laten doen, de uitlaat die er zowat onderuit gevallen was, remleiding achter vervangen door een koperen en last but not least laten keuren.
Vandaag begonnen met afwerken van het laswerk en nog wat roestpreventie aan de wielkasten voor en achter. Bij wat beter weer zal dit verder afgemaakt worden.
Verder heb ik vandaag de spatlappen achter gemonteerd. Helaas heb ik (nog) geen originele klemmetjes dus van een stukje montageband wat provisorische klemmen gemaakt die het aardig lijken te houden.

Eerst de remmen voor, hij trilde bij remmen boven de 80 km/h.
Nieuwe schijven en blokken gemonteerd. Zat goed vastgeroest :flame: maar remt nu weer als een nieuwe. :y:
Vervolgens bij de garage wat laswerk aan de dorpel laten doen, de uitlaat die er zowat onderuit gevallen was, remleiding achter vervangen door een koperen en last but not least laten keuren.
Vandaag begonnen met afwerken van het laswerk en nog wat roestpreventie aan de wielkasten voor en achter. Bij wat beter weer zal dit verder afgemaakt worden.
Verder heb ik vandaag de spatlappen achter gemonteerd. Helaas heb ik (nog) geen originele klemmetjes dus van een stukje montageband wat provisorische klemmen gemaakt die het aardig lijken te houden.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
09-02-2013 15:23 #923590
door V300 register
Goed werk! remmetjes vervangen is altijd fijn

- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-02-2013 15:28 #923591
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Veranderingen aan de Volvo 340 Special van RubenJ
Mooi hoor.
Die grote spatlappen zijn ook echt super functioneel. Die houden zoveel rotzooi tegen. Je moet ze alleen wel elk jaar even loshalen om de rommel die er achter vast zit weg te halen, anders krijg je roest.
De auto's van tegenwoordig hebben helemaal geen spatlappen meer. Mijn 740 ook niet, maar daar baal ik best van want na ??n ritje over een natte of viez weg zit de hele auto weer onder de zooi. Met die grote, degelijke spatlappen van "vroeger" heb je dat probleem veel minder.
Die grote spatlappen zijn ook echt super functioneel. Die houden zoveel rotzooi tegen. Je moet ze alleen wel elk jaar even loshalen om de rommel die er achter vast zit weg te halen, anders krijg je roest.
De auto's van tegenwoordig hebben helemaal geen spatlappen meer. Mijn 740 ook niet, maar daar baal ik best van want na ??n ritje over een natte of viez weg zit de hele auto weer onder de zooi. Met die grote, degelijke spatlappen van "vroeger" heb je dat probleem veel minder.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
09-02-2013 15:53 #923592
door V300 register
Thanks 
Vaak zijn er aftermarket ook wel spatlappen te krijgen maar niet altijd even goed passend.
Op m'n vorige auto had ik ook spatlappen, en verschil van rotzooi achter je met name in de regen is enorm.
Het waren overigens RVS spatlappen, zelf gebreid. :+ (mali?n/chainmail)
Aan de voorkant komen ze binnenkort ook, scheelt ook heel wat rotzooi die tegen de dorpel aan gegooid wordt.
Ik moet m'n signature ook meteen maar even aanpassen :+

Vaak zijn er aftermarket ook wel spatlappen te krijgen maar niet altijd even goed passend.
Op m'n vorige auto had ik ook spatlappen, en verschil van rotzooi achter je met name in de regen is enorm.
Het waren overigens RVS spatlappen, zelf gebreid. :+ (mali?n/chainmail)
Aan de voorkant komen ze binnenkort ook, scheelt ook heel wat rotzooi die tegen de dorpel aan gegooid wordt.

Ik moet m'n signature ook meteen maar even aanpassen :+
Moderators: Mark Smeets