show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Veranderingen aan de Volvo 340 Special van RubenJ
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-02-2013 15:55 #923593
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Veranderingen aan de Volvo 340 Special van RubenJ
ja dat klopt, m'n 740 station heeft ook zo'n rechte achterkant waardoor je na 1 km door de regen rijden al niks meer ziet door de achterruit, puur vanwege opspattend water. Irritant.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Martijn Caris
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-02-2013 11:48 #923638
door Martijn Caris
Beantwoord door Martijn Caris in topic Veranderingen aan de Volvo 340 Special van RubenJ
Nette auto zeg!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
02-03-2013 18:28 #924877
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Veranderingen aan de Volvo 340 Special van RubenJ
Ondertussen is er weer het een en ander aan de auto gedaan.
Klepjes zijn gesteld en het zag er allemaal nog redelijk netjes uit.
De koelslangen moeten ook binnenkort ook een keer vervangen worden, die zien er ook niet op en top meer uit. Verder vermoed ik dat de radiator ergens een heel klein beetje lekt wanneer deze onder druk staat.
01 na het verwijderen kleppendeksel
02 Randjes mooi schoon
03 Kleppendeksel er weer op met een nieuwe pakking. Helaas ging dat niet in een keer goed en lekte die. Gelukkig had ik nog niet alles terug geplaatst en kon ik 'm zo even opnieuw plaatsen.
Klepjes zijn gesteld en het zag er allemaal nog redelijk netjes uit.
De koelslangen moeten ook binnenkort ook een keer vervangen worden, die zien er ook niet op en top meer uit. Verder vermoed ik dat de radiator ergens een heel klein beetje lekt wanneer deze onder druk staat.
01 na het verwijderen kleppendeksel
02 Randjes mooi schoon
03 Kleppendeksel er weer op met een nieuwe pakking. Helaas ging dat niet in een keer goed en lekte die. Gelukkig had ik nog niet alles terug geplaatst en kon ik 'm zo even opnieuw plaatsen.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-03-2013 20:02 #924885
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Veranderingen aan de Volvo 340 Special van RubenJ
Ff op druk zetten met een pompje.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
03-03-2013 23:07 #924956
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Veranderingen aan de Volvo 340 Special van RubenJ
ziet er nog prima uit onder dat deksel !
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
27-04-2013 00:40 #927751
door V300 register
Kleine update.
Sinds het stellen van de kleppen tot twee maal toe een probleem met de carb gehad. Om de een of andere reden zijn en dingen losgetrilt en verzoop de motor.
Na alles nogmaals nagelopen te hebben het het tot op heden gelukkig niet meer voorgekomen.
Ondertussen zijn ook de remklauwen vervangen, de ontlucht-nippel brak af toen ik ze wou gaan reviseren. Dus maar snel nieuwe besteld ern de oude op de plank gelegd voor revisie zodra ik daar wat meer tijd voor heb.
Gemonteerd met nieuwe remleidingen.
Meteen geprobeerd de vario te stellen maar zonder tool om de spanning van de riemen af te halen is dat al liggend onder de auto geen doen.
Ze zien er nog redelijk goed uit, op een paar (haar)scheurtjes na die tussen de blokjes in zitten.
En na het lassen door de garage bleek de einddemper langs de las weer gescheurd te zijn dus meteen maar een nieuwe gemonteerd.
Nu ook het getril van de uitlaat/hitteschild weg is hoor (en soms voel) ik de vario bij bepaalde snelheden. Zo uit m'n hoofd rond 50 en 80 km/h. Het klinkt Alsof er iets tegen de kunststof beschermkap aan klappert.
Sinds het stellen van de kleppen tot twee maal toe een probleem met de carb gehad. Om de een of andere reden zijn en dingen losgetrilt en verzoop de motor.
Na alles nogmaals nagelopen te hebben het het tot op heden gelukkig niet meer voorgekomen.
Ondertussen zijn ook de remklauwen vervangen, de ontlucht-nippel brak af toen ik ze wou gaan reviseren. Dus maar snel nieuwe besteld ern de oude op de plank gelegd voor revisie zodra ik daar wat meer tijd voor heb.
Gemonteerd met nieuwe remleidingen.
Meteen geprobeerd de vario te stellen maar zonder tool om de spanning van de riemen af te halen is dat al liggend onder de auto geen doen.
Ze zien er nog redelijk goed uit, op een paar (haar)scheurtjes na die tussen de blokjes in zitten.
En na het lassen door de garage bleek de einddemper langs de las weer gescheurd te zijn dus meteen maar een nieuwe gemonteerd.
Nu ook het getril van de uitlaat/hitteschild weg is hoor (en soms voel) ik de vario bij bepaalde snelheden. Zo uit m'n hoofd rond 50 en 80 km/h. Het klinkt Alsof er iets tegen de kunststof beschermkap aan klappert.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-04-2013 09:04 #927756
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Veranderingen aan de Volvo 340 Special van RubenJ
heb je deze al gezien?
forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=5559
je haalt bij het stellen van de riemen namelijk niet de spanning van de riemen, maar zet ze in principe strakker.
je haalt bij het stellen van de riemen namelijk niet de spanning van de riemen, maar zet ze in principe strakker.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
27-04-2013 22:14 #927797
door V300 register
Yep, alleen vooraf niet meer doorgelezen omdat het nog niet op de planning stond en ik het toch even snel achter de andere klus aan wou doen.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-04-2013 23:05 #927803
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Veranderingen aan de Volvo 340 Special van RubenJ
ziet er interessant uit
zijn dat nou rvs gevlochten remslangen? Waar heb je die, en die nieuwe remklauwen, gekocht als ik vragen mag?
zijn dat nou rvs gevlochten remslangen? Waar heb je die, en die nieuwe remklauwen, gekocht als ik vragen mag?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
28-04-2013 11:48 #927816
door V300 register
Ja, hebben inderdaad een rvs gevlochten buitenmantel. Zijn bedoeld voor de racerij maar het prijsverschil was zo minimaal 
De slangen komen van performance parts en de overige remdelen komen van autopartsonline .

De slangen komen van performance parts en de overige remdelen komen van autopartsonline .
Moderators: Mark Smeets