show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Veranderingen aan de Volvo 340 Special van RubenJ

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-12-2012 15:48 #919302 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Veranderingen aan de Volvo 340 Special van RubenJ
Nog even aan het buigen geweest met de roostertjes van de speakers. Ze zitten er nu op al zitten ze niet heel vast. Misschien een keer een stukje dubbelzijdige (blanco) tape er tussen of een drupje blanco lijm in plaats van constructielijm die op met name de linker speaker zat en ik er met veel moeite voor een groot deel vanaf heb weten te krijgen.

Ook de houder voor de telefoon er goed in gezet. De steun zit vast aan de radioplaat en er komt nog een keer een andere houder in. Nu gebruik ik een hoes van een oude telefoon.

Aanzicht

Montage steun

En nog eentje om het af te leren :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-12-2012 18:01 #919306 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Veranderingen aan de Volvo 340 Special van RubenJ
Mooi dat het roostertje weer zit, ziet er een stuk beter uit!
Qua telefoonhouder kan ik de houder van Brodit warm aanbevelen, die is precies gemaakt voor de 340/360 en daar kun je vervolgens een houder voor jouw telefoon op schroeven.
Zie hier hoe dat er uit ziet.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-12-2012 18:35 #919307 door V300 register
Thanks Maurits, het staat inderdaad een stuk beter dan de onbeschermde speakers.
De Broadit houders ken ik maar (meer dan) ?20 voor een steuntje zonder de houder voor de telefoon zelf vind ik wat te veel van het goede ;)
De steun zit er goed in, nu alleen nog een keer een andere houder er aan schroeven.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-12-2012 18:08 #919659 door V300 register
Vanmiddag was het dan zo ver, carburateur er uit en reviseren!

Wat een zwarte troep!

Die pakking was er helemaal aan. Hoog tijd voor een nieuwe dus.

Dat ziet er al een stuk beter uit.

Tijd om de afstand te meten.

Niet alle aanslag weg kunnen krijgen, tijd voor een ultrasoon reiniger?

Klaar om 'm morgen weer te monteren.

Hopelijk is het na het monteren morgen starten en lopen zodra er genoeg benzine in zit... We gaan het zien.

Meteen de dynamo er af geschroefd aangezien het lampje zo nu en dan knipperde. Lagers zijn gelukkig goed maar borsteltjes zijn wat kort. Even een nieuwe zoeken dus of een andere (origineel gereviseerde) dynamo aangezien er zo te zien een Valeo in zit...

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-12-2012 18:35 #919661 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Veranderingen aan de Volvo 340 Special van RubenJ
gewoon nieuwe koolborsteltjes erin, veel goedkoper!
Ik was destijds iets van 10-20 euro kwijt incl. montage

• Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-12-2012 18:38 #919662 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Veranderingen aan de Volvo 340 Special van RubenJ
heb jij geen 2e plastic pakking unit onder de carburateurvoet met vacuumaansluiting & verwarming zitten?

edit: zo dus: carburateur - pakking - plastic - pakking - verwarming - pakking - plastic - pakking - spruitstuk.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-12-2012 19:30 #919664 door V300 register
Zal het in eerste instantie ook wel worden Joost :) voor de Panda was het destijds 15 voor twee setjes :)

Jawel, alleen staat de kunststof voet die tussen verwarmingsplaat en spruitstuk zit niet op de foto.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-12-2012 15:32 #919688 door V300 register
Vandaag de carburateur weer gemonteerd en loop ik tegen een probleempje aan. Hij loop veel te rijk. Bij stationair draaien verzuipt de motor, zelfs wanneer de co schroef volledig wordt ingedraaid.
Na het afslaan lijkt er nog benzine in de eerste fase te lopen, kan dit door een verkeerde vlotterhoogte komen? De vlotter overigens wel is afgesteld op 7mm. Kan het kwaad om deze afstand groter te maken zodat de toevoer eerder afgesloten wordt?

Hij begint overigens pas na een seconde of 10 - 20 slecht te lopen wanneer ik een stuk gereden heb of met de hand gas gegeven heb.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-12-2012 16:01 #919689 door V300 register
dat duidt op een lekke vlotterkraan.

EDIT ik zie ook niet op de foto of je de dikte van de pakking meegeteld hebt in de meting van de vlotterhoogte?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-12-2012 16:36 #919693 door V300 register
Ja die heb ik meegenomen, ik had wat problemen met afstellen van de vlotterhoogte dus oude busje met nieuwe naald gebruikt, nu met twee ringetjes de nieuwe naald in het nieuwe busje gedaan. Hopelijk is dat de oplossing.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC