Veranderingen aan de Volvo 340 Special van RubenJ
- V300 register
- Verbannen
-
RubenJ;207603 schreef :
Starten met warme motor is nog steeds drama, ik moet vol gas geven en de motor zowat verzuipen voordat die aanslaat.
Je volgt neem ik aan de juiste procedure?
Choke in (dus geen choke), gaspedaal een beetje intrappen en starten?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Ik vermoed dat de stationairsproeier niet meer functioneert (dan wel dat de solenoid ervan kaduuk is) aangezien choke altijd nodig is en wellicht is ie daarom ooit compleet verkeerd afgesteld? Even testen of je een klikje hoort als je het draadje eraf en op doet. Er is genoeg over te vinden.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
Yep, warme motor nooit choken (pun intended)evdvliet;207625 schreef : Je volgt neem ik aan de juiste procedure?
Choke in (dus geen choke), gaspedaal een beetje intrappen en starten?

Eerst zelfs zonder gaspedaal geprobeerd.
Inderdaad, moet sowieso onder de motorkap nog een beetje schoongemaakt worden, al valt het erg meepunkazz;207627 schreef : Een keertje de boel schoonmaken met reiniger en een tandenborstel kan geen kwaad.

Maar wellicht is het handiger als ik morgen alle tips en tricks even verzamel. Aangeef wat ik gedaan heb in een nieuw topic in het motoren subforum om alles een beetje in de juiste categorie te houden.
- V300 register
- Verbannen
-
De nieuwe bougies die er voor het weekend in gegaan zijn er ook even uit gehad, zagen er nog goed uit. Geen overdreven hoeveelheid aan roet of andere aanslag. De oude bougies waren dus echt oud

Vandaag startte het motortje weer een stuk beter (ook warm).
Waarschijnlijk bij de handelaar vaak gestart geweest en nooit tijd gehad om op te warmen en de choke helemaal uit te zetten.
Desondanks heb ik een carburateur revisieset besteld maar die blijft waarschijnlijk liggen tot na de winter als het motortje zo blijft spinnen als vandaag.
Binnenkort hopelijk ook de winterbanden er op, de huidige banden zijn nogal uitgedroogd. Dan kan ik voor volgend jaar voorjaar op zoek naar een leuk setje licht metaal.
Tenzij de Borbet A velgen die momenteel onder de Panda zitten er onder passen. Weet iemand de naafdiameter uit z'n hoofd?

- V300 register
- Verbannen
-
Dus op zoek naar een werkend pompje. Heeft iemand er toevallig nog een liggen?
- V300 register
- Verbannen
-
RubenJ;207785 schreef : Ik ben er vandaag achter gekomen dat m'n ruitensproeier pompje overleden is.
Dus op zoek naar een werkend pompje. Heeft iemand er toevallig nog een liggen?
Eigenlijk hebben we hier een advertentierubriek voor. Ik vind persoonlijk dat dit soort dingen wel kunnen. Ik heb d'r 1, zal 'm zo ff testen of hij niet kapot is

- V300 register
- Verbannen
-

Ik had ook al een advertentie aangemaakt maar die moet nog goedgekeurd worden aangezien ik nog geen lid ben.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Maurits Cassee;207802 schreef : Als die van Joost het niet doet heb ik er ook nog wel 1 over die gegarandeerd werkt.
van mij is kapoet. Toch bijzonder. 1 van m'n beste vrienden heet Joost, en we worden altijd door elkaar gehaald. Maar dat blijkt dus ook te gebeuren op random fora, haha