show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Rein's Volvo 340 '83

  • E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-08-2012 19:09 #911073 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Rein's Volvo 340 '83
Je bedoeld dat het klokje uit gaat als het contact uitgaat, als deze op de plaats van de sigarettenaansteker zit?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-08-2012 19:52 #911076 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Rein's Volvo 340 '83
Volgens mij blijft de tomtom ook gewoon opladen als je het contact afzet, dus zou gewoon omgewisseld moeten kunnen worden

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
01-08-2012 20:20 #911085 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Rein's Volvo 340 '83
Zoals ik al zei kan het prima, roze draad is 12V continue.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-08-2012 21:43 #911100 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Rein's Volvo 340 '83


Gelukt :D Had niet helemaal de goede klemmetjes, maar met een beetje buigen zit 't nu allemaal prima vast!

Klokje zit er nog niet in, omdat gister 't lampje kapot was. Toen had ik er een 4w (ipv 2w) lampje in gedaan, maar dat was toch wat teveel... Morgen een nieuwe kopen!

Morgen trouwens de afstelling van de motor nakijken. Echt lekker lopen doet hij nog niet bij lage toeren. Ik denk om de kleppen te stellen, de ontsteking, en naar de stelschroeven van de carb te kijken. Ik ben benieuwd hoe ver ik kom met mijn kennis, en de vraagbaak :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-08-2012 10:58 #911113 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Rein's Volvo 340 '83
Ook controleren of er ergens lekkage zit/

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-08-2012 14:33 #911118 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Rein's Volvo 340 '83
Yup, ik heb de bovenste pakking van de carb vervangen door een zelf geknipt exemplaar.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-08-2012 20:43 #911121 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Rein's Volvo 340 '83
lampje in het klokje eigenlijk niet meer dan 1,2 watt anders smelten de tandwielen van het klokje aan elkaar en dat is jammer

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
02-08-2012 21:33 #911123 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Rein's Volvo 340 '83
Ah kijk, dus toch, ik wou al wat gaan roepen, ik meende al dat dit (was jij dat toen ook Wim?) mij ook verteld was toen ik het klokje ging inbouwen, met 1.2W heb je overigens licht zat hoor. ( en ben je er inderdaad van verzekerd dat je tandwieltjes niet wegsmelten..)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-08-2012 21:34 #911124 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Rein's Volvo 340 '83

cryowim;203483 schreef : lampje in het klokje eigenlijk niet meer dan 1,2 watt anders smelten de tandwielen van het klokje aan elkaar en dat is jammer

Oke, bedankt voor de tip!

Nou, 't was me het dagje wel weer... Een tijd lopen kloten met de kilometertellerkabel. Ik heb blijkbaar een ander model binnen gekregen, maar de binnenkabel konden we nog wel gebruiken. Maar erg lukken wou dat ook nog niet.

Verder een nieuwe pakking voor de Carb geknipt, dus dat moet ook opgelost zijn.
Begonnen met het afstellen van de carb, maar dat lukte nog niet zo erg. Gaat best lastig zonder toerenteller. Heeft iemand er toevallig nog eentje liggen voor een Smiths tellerbak? Dan houd ik me aanbevolen!

Toen naar de ontsteking gekeken, contactpunt afgesteld, en de bougies afgesteld. Wat een drama trouwens om de bougies eruit te krijgen!


Zo kloppen de bougie kabels toch?

De verdelerkap nog wat schoongemaakt, gezien de contactpuntjes niet echt geweldig schoon waren. Weer in elkaar gestoken, maar daarna liep hij niet meer... Soms op drie poten, maar daar word je ook niet echt blij van. Tot de conclusie gekomen dat ik een nieuwe verdelerkap nodig heb, en dan gelijk de rotor ook maar vervangen (hoewel die nog als nieuw is).

Kunnen jullie helpen met wat ik nodig heb? (B14.3e blok)

Dit komt er uit:



De rotor is sowieso al een keer vervangen, en de verdelerkap weet ik niet.

Dus helaas de auto weer moeten laten staan, en met een frans autootje naar huis gebracht.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-08-2012 09:18 #911127 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Rein's Volvo 340 '83
1, 3, 4, 2. Je hebt hem nu in 1, 3, 2, 4 staan. Dan loopt ie niet lekker of helemaal niet. Begin bij de buitenste contactpunt van de verdelerkap (dus die aan de voorschermzijde en tel met de klok mee.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD