- Berichten: 10
Rein's Volvo 340 '83
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
- Berichten: 111
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Gelukt

Klokje zit er nog niet in, omdat gister 't lampje kapot was. Toen had ik er een 4w (ipv 2w) lampje in gedaan, maar dat was toch wat teveel... Morgen een nieuwe kopen!
Morgen trouwens de afstelling van de motor nakijken. Echt lekker lopen doet hij nog niet bij lage toeren. Ik denk om de kleppen te stellen, de ontsteking, en naar de stelschroeven van de carb te kijken. Ik ben benieuwd hoe ver ik kom met mijn kennis, en de vraagbaak

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- Berichten: 10
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
- Berichten: 111
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Oke, bedankt voor de tip!cryowim;203483 schreef : lampje in het klokje eigenlijk niet meer dan 1,2 watt anders smelten de tandwielen van het klokje aan elkaar en dat is jammer
Nou, 't was me het dagje wel weer... Een tijd lopen kloten met de kilometertellerkabel. Ik heb blijkbaar een ander model binnen gekregen, maar de binnenkabel konden we nog wel gebruiken. Maar erg lukken wou dat ook nog niet.
Verder een nieuwe pakking voor de Carb geknipt, dus dat moet ook opgelost zijn.
Begonnen met het afstellen van de carb, maar dat lukte nog niet zo erg. Gaat best lastig zonder toerenteller. Heeft iemand er toevallig nog eentje liggen voor een Smiths tellerbak? Dan houd ik me aanbevolen!
Toen naar de ontsteking gekeken, contactpunt afgesteld, en de bougies afgesteld. Wat een drama trouwens om de bougies eruit te krijgen!
Zo kloppen de bougie kabels toch?
De verdelerkap nog wat schoongemaakt, gezien de contactpuntjes niet echt geweldig schoon waren. Weer in elkaar gestoken, maar daarna liep hij niet meer... Soms op drie poten, maar daar word je ook niet echt blij van. Tot de conclusie gekomen dat ik een nieuwe verdelerkap nodig heb, en dan gelijk de rotor ook maar vervangen (hoewel die nog als nieuw is).
Kunnen jullie helpen met wat ik nodig heb? (B14.3e blok)
Dit komt er uit:
De rotor is sowieso al een keer vervangen, en de verdelerkap weet ik niet.
Dus helaas de auto weer moeten laten staan, en met een frans autootje naar huis gebracht.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- Berichten: 10
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.