show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Arjen's nieuwe 340

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-08-2012 19:40 #914816 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Arjen's nieuwe 340

Wouter76;204761 schreef : Hahaha ja dan kan een druppeltje tin weer wonderen doen, zeker als het het incidenteel/zo af en toe voorkomt dat hij 'vergeet' op te schakelen.

Het wil nogal eens gebeuren dat door trillingen etc het relais niet meer goed vastzit op de printplaat, hier zijn als het goed is wel wat topics over te vinden.

Heb ik idd ook gelezen, maar heb 2 relais liggen die er niet doorgebrand uit zien, beide dezelfde klacht.
Ben steeds bezig geweest met de EMVk's en steeds was het voor eem kortere periode goed, maar na verloop van tijd komt het langzaam weer terug;(

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
29-08-2012 20:12 #914817 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Arjen's nieuwe 340
Tijd voor een zeer nadere inspectie ;-)

Als je het op prijs stelt wil ik je er graag mee helpen Arjen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-08-2012 21:31 #914823 door V300 register

Wouter76;204783 schreef : Tijd voor een zeer nadere inspectie ;-)

Als je het op prijs stelt wil ik je er graag mee helpen Arjen.

Lijkt me leuk Wouter, heb als et goed is een paar EMVK's en tacho relais gekocht, met nog het 1 en ander aan onderdelen, dat even afwachten, altijd makkelijk al ser wat achter de hand ligt he:)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-10-2012 21:09 #916575 door V300 register
Hmm, normaal is zondag een dag dat ik geen gereedschap aanraak, hoe andaers was vandaag. De 340 deed niet anders als pruttelen..
Bovenzijde(luchtfilterhuis) lag los, draad lag der uit. Wat opgeboord, en wat aangepast, en het zit weer vast. En hij loopt weer perfect. Nog even aan het rommelen geweest met de EMVK, maar ik krijg hem niet meer laag in de toeren.. Deze week heb ik enorm veel werk, maar dan wil ik toch de onderdelen gaan halen En dan samen met Wouter toch eens het hele vacuum weer eens nalopen..

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-10-2012 21:48 #916713 door V300 register
je kunt het luchtfilterhuis maar het beste afsteunen op ??n van de 3 draadeinden van het kleppendeksel. L-vormig aluminium steuntje is al genoeg.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-10-2012 18:42 #916797 door V300 register

Wouter;206777 schreef : je kunt het luchtfilterhuis maar het beste afsteunen op ??n van de 3 draadeinden van het kleppendeksel. L-vormig aluminium steuntje is al genoeg.

Zijn daar plaatjes (foto's) van?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-10-2012 22:53 #917123 door V300 register
Zo, vanavond bij Anjo geweest. Zoals al vermeld hier en daar kampte ik nog steeds met een veels te hoog toerental, en dat het te wijten was aan EMVK\Tachorelais leek aannemelijk, echter ik wou onderdelen gaan kopen, en wou dan wel eerst weten wat ik zou moeten gaan kopen. Dit met Anjo besproken en die wou met alle plezier een diagnose stellen.

Wat leuk om te zien hoe Anjo dit letterlijk met zijn ogen dicht kan (zonder licht gedaan)
De zekering lag eruit, door sluiting in de EMVK, dit zorgde er ook voor dat het tachorelais ter plekke overleed, en dus ook de reserve die ik mee had.
Maar gelukkig kon Anjo in de EMVK een nieuwe diode solderen, en kon hij de beide Tachorelais herstellen:loser:

Anjo, bedankt.. Het was leuk kennis te maken, en de terugreis was het een stuk stiller in de 340:D
Bedankt voor de koffie, en iets zegt mij dat we elkaar nog wel eens vaker tegen zullen komen:f

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-10-2012 11:43 #917161 door V300 register
Nog even een wiellager vervangen, en nu is et helemaal een "stille" 340 geworden:D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-10-2012 20:23 #917179 door V300 register
Heb gisteren het genoegen gehad om deze auto in levende lijve te aanschouwen.....en dat is bijzonder prettig!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-10-2012 21:00 #917184 door V300 register
Heb geen idee hoe ik een advertentie kan verwijderen eerlijk gezegd, of moet ik dat via jou regelen Joost?
Maar het blueline interieur is weg, er is echt niemand voor geweest, en dan staat het domweg in de weg, dus samen met 850 sloper is er het 1 en ander weggegaan, over niet al te lange tijd zal de rest van de sloop 340 speciaal ook weggaan..

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC