show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
360 met turbo intercooler
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
12-12-2011 20:48 #893428
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360 met turbo intercooler
Dat is inderdaad echt heel relaxed werken!
Mooie ombouw! ruilen met mijn auto?
Mooie ombouw! ruilen met mijn auto?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
12-12-2011 22:07 #893431
door V300 register
oke, genoeg over het frontje... dit was het meeste werk dus vandaar de aandacht. Motorkap scharniert dus anders om vergeleken met een normale 300. Daar was het moeilijkste probleem om scharnieren te vinden die de kap hoog genoeg optrok zodat het paravan niet beschadigd werd. Ik heb hiervoor scharnieren gebruikt van een opel mariva. Ik heb van een slechte motorkap een stukje afgeslepen zodat je makkelijker kkunt scharnierenen kijken tegelijk.
De rest van de auto is natuurlijk ook helemaal aan gepakt. alle slechte plekken aangepakt. Ik wilde toch al een andere kleur dus het maakte ook niet uit dat er een paarse acherklep, een grijze deur en motorkap op kwam. Ook heb ik de auto eerst helemaal afgebouwd met motor en al om er zeker van te zijn dat als ie gespoten zou zijn er niks meer aan veranderd hoefde te worden.
alles nagelopen en geplamuurd waar nodig. De auto had in een schuur gestaan en er hadden kinderen op het dak gedanst. Maar ja , hobby is hobby. Twee weekjes aan het strak maken geweest.
Deurtjes eruit en ook even nagelopen. Als je het doet moet je het goed doen.!
En nog een paar foto's! IS toch het duidelijkst....
en nog een...
en de laatste van vandaag...
De rest van de auto is natuurlijk ook helemaal aan gepakt. alle slechte plekken aangepakt. Ik wilde toch al een andere kleur dus het maakte ook niet uit dat er een paarse acherklep, een grijze deur en motorkap op kwam. Ook heb ik de auto eerst helemaal afgebouwd met motor en al om er zeker van te zijn dat als ie gespoten zou zijn er niks meer aan veranderd hoefde te worden.
alles nagelopen en geplamuurd waar nodig. De auto had in een schuur gestaan en er hadden kinderen op het dak gedanst. Maar ja , hobby is hobby. Twee weekjes aan het strak maken geweest.
Deurtjes eruit en ook even nagelopen. Als je het doet moet je het goed doen.!
En nog een paar foto's! IS toch het duidelijkst....
en nog een...
en de laatste van vandaag...
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
12-12-2011 22:37 #893437
door V300 register
Bwoaaaaa, weer zo'n pareltje in de maak. Ik volg dit met plezier.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-12-2011 23:07 #893441
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic 360 met turbo intercooler
Mooi project!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
13-12-2011 10:19 #893452
door V300 register
Naiiisssss

- Laurens Post
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-12-2011 18:49 #893487
door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic 360 met turbo intercooler
Ik word wel nieuwsgierig en zou hem graag in echt bewonderen.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
13-12-2011 21:38 #893498
door V300 register
Kom maar een keer langs elpee , het is vlakbij. Over een paar wkn begin ik weer met een nieuw project van een collega.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
13-12-2011 22:01 #893501
door V300 register
Na al het strak maak werk is de auto in de spuitplamuur gezet. Ik heb gekozen voor zwarte spuitplamuur omdat de auto ook zwart werd. Dit is een voordeel als je ooit (hopelijk nooit) ergens een putje krijgt door b.v. steenslag. Je kijkt er dan niet gelijk zo wit op. Spuiten in de spuitplamuur gewoon in de schuur, de auto moet toch helemaal na geschuurd worden. Het echte spuitwerk natuurlijk in een stofvrije kabine.
Ook goed te zien dat het front mist. Demontabel dus...
ook effe onder de kap natuurlijk.
wel gaaf zo mat zwart!!!!!
Zo netjes in de spuitplamuur. Nu even laten drogen en dan weer schuren, schuren e nschuren. Zoals bij zoveel dingen is de voorbereiding voor het spuitwerk zeer belangrijk. Je kunt de auto zo mooi laten spuiten als je wilt, als er allemaal schuurkrassen of later van die eilanden ( na zakken ) in komen is al je werk voor niks geweest. Dit is dus een zeer belangrijke fase. Laat de aut oeen tijdje staan en bekijk haar goed. Nu kun je nog veranderingen aanbrengen. Dit was mijn laatste stadium voor het spuiten.
Ook goed te zien dat het front mist. Demontabel dus...
ook effe onder de kap natuurlijk.
wel gaaf zo mat zwart!!!!!
Zo netjes in de spuitplamuur. Nu even laten drogen en dan weer schuren, schuren e nschuren. Zoals bij zoveel dingen is de voorbereiding voor het spuitwerk zeer belangrijk. Je kunt de auto zo mooi laten spuiten als je wilt, als er allemaal schuurkrassen of later van die eilanden ( na zakken ) in komen is al je werk voor niks geweest. Dit is dus een zeer belangrijke fase. Laat de aut oeen tijdje staan en bekijk haar goed. Nu kun je nog veranderingen aanbrengen. Dit was mijn laatste stadium voor het spuiten.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
13-12-2011 23:08 #893514
door V300 register
echt mooi werk daar. dat matte staat zeker niet verkeerd. lekker madmax:y:
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-12-2011 20:50 #893725
door V300 register
Ik ben begonnen met een motor uit een 240 turbo. Dit blok heb ik helemaal uit elkaar gehaald. Alle lagers zijn vervangen en de motor is gehoond. Ook alle pakkingen zijn nieuw.
De carterpan met oliepomp moet ook over gezet worden omdat die van de 240 niet past.
Dit blijft er dan over als je maar blijft slopen. Je kunt zien dat het blokje de laatste jaren weinig onderhoud heeft gehad.
Voordat ik de motor uit de 240 heb gehaald heb ik deze nog wel even aan het lopen gemaakt ,om te kijken of het blok geen motorschade had. Motor liep, ook al was het onregelmatig. Had ook al een aantal jaren niet meer gedraaid.Later toen ik aan het gemonteren was, kwam ik dit tegen!!! Er was eens een muisje.....
Kopje eraf en ook effe bekeken. Zag er ook niet erg rooskleurig uit. Nog meer werk dus....
Kaal blokje blijft over.
De carterpan met oliepomp moet ook over gezet worden omdat die van de 240 niet past.
Dit blijft er dan over als je maar blijft slopen. Je kunt zien dat het blokje de laatste jaren weinig onderhoud heeft gehad.
Voordat ik de motor uit de 240 heb gehaald heb ik deze nog wel even aan het lopen gemaakt ,om te kijken of het blok geen motorschade had. Motor liep, ook al was het onregelmatig. Had ook al een aantal jaren niet meer gedraaid.Later toen ik aan het gemonteren was, kwam ik dit tegen!!! Er was eens een muisje.....
Kopje eraf en ook effe bekeken. Zag er ook niet erg rooskleurig uit. Nog meer werk dus....
Kaal blokje blijft over.
Moderators: Mark Smeets