1981 343 2.0 GLS
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-

Omdat de prijs echt laag was heb ik de velgen toch maar meegenomen. Ze zijn behoorlijk netjes; twee v.d. vier hebben heel iets een krasje op de zijkant van een stoeprandje o.i.d., verder geen schades of corrosie! Ze lagen alleen al een jaar of tien in een schuurtje dus ze zijn behoorlijk stoffig/modderig.
De banden eromheen echter... ik heb een fotootje gemaakt van de DOT-code, weet iemand voor welk jaar die code staat? Ik denk zelf ergens jaren '80 o.i.d.
Ik ben benieuwd naar de leeftijd

Afijn, dit setje is dus niet echt wat ik zocht. Als er iemand is die wil ruilen tegen open GLT-velgen hoor ik het wel. Anders houd ik de velgen gewoon zelf voor onder de 343.
- V300 register
- Verbannen
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
1985... da's toch wel een goede grap!
Maar die banden lagen ook al zeker 15 jaar in de schuur van de verkoper. Misschien dat ze daarom nog zo netjes zijn. Ik was ook vooral blij toen ik zag dat alle naafkapjes er nog op zitten!
- V300 register
- Verbannen
-
Ik dacht dat de week en jaartal van productie er altijd opstaan, maar dat zou betekenen dat deze band uit week 31 van 1971 is :wtf2: Dat is veel ouder dan de velgen, dus dat kan haast niet :no:
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Als ik de dotcode PT421 met een driehoekje erachter bekijk, zou dat volgens Wikipedia week 42 uit 1991 zijn
de.wikipedia.org/wiki/DOT-Nummer#Beispiele_f.C3.BCr_Wochencodes
Nouja, 1985 of 1991, in alle gevallen is het stokoud en levensgevaarlijk om mee te rijden!
Op de huidige stalen velgen liggen ook Vredestein Sprint+ bandjes, zelfs dezelfde maat, maar die zijn "al" van 1996 (en daarom was ik dus op zoek naar een setje velgen, zodat daar vast nieuwe bandjes omheen kunnen).
- Chris Kobes
- Nieuw lid
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Volgens mij knalt die band er echt af als daar druk op komt...
ik ben ook absoluut niet van plan om iets met deze banden te doen behalve ze weg te gooien. De banden die nu op de 343 liggen (zoals gezgd uit 1996) vond ik al eng om nog mee te rijden, hoewel daar geen haarscheurtjes o.i.d. in zitten.
- V300 register
- Verbannen
-
RWD + oude banden = oprokenvolvofiel;193953 schreef : ik ben ook absoluut niet van plan om iets met deze banden te doen