show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Volvo 360 GLE '83 van Steven

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-01-2012 16:46 #898527 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360 GLE '83 van Steven
Hm, kleppen stellen lijkt me onwaarschijnlijk, als ik Anjo mag geloven en dat doe ik graag, zit er een nieuwe koppakking op en zijn de klepjes gesteld.

Mijn vader krijgt nog wel gelijk dat hij vond dat ie nogal 'lek' klonk. Ik vond het wel mooi ;) Dat zal het dus vast zijn.

Over die rammeltjes/gebonk @1:18 is het toch wel duidelijk te horen, opeens.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-01-2012 21:55 #898545 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Volvo 360 GLE '83 van Steven
Meten = weten!

Maar Steven, zo'n oud redblock raast altijd wel wat. Da's natuurlijk een dooddoener, maar zo fluisterstil lopen als een B14 krijg je niet voor elkaar.
Echter op jouw filmpje hoor ik je blok duidelijk tikken, ik zou toch eens kijken waar het vandaan komt. Klepspeling meten is met 5 minuten gedaan. Kijken of de uitlaat lekt ook.

Volgens mij geeft een kantelende zuiger een meer kloppend dan tikkend geluid (het klinkt vrij 'licht' bij je 360).

Door de vaste fan wordt het wel gauw zo'n straaljager :)

• Kevin Kloosterman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-01-2012 22:04 #898546 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic Volvo 360 GLE '83 van Steven
Mooi pakketje :D Jammer dat de mooie Volvo doos niet op de foto te zien is! Haha! Zat alles nog een beetje vast in de doos? Doos was eigenlijk ietsje te groot.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-01-2012 15:53 #898570 door V300 register
dat luchtfilter is helemaal niet 'dramatisch vuil' joh.... OK het is aan vervanging toe maar ik heb het veel erger gezien :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-01-2012 02:39 #898589 door V300 register
Haha, Kevin, hij was inderdaad wat groot :D

Zo, net terug uit Zoetermeer, huh Zoetermeer, ja Zoetermeer. Daarover straks meer. Vanaf half 12 tot half 12 bezig geweest met de veerpoten en schokdempers. Wat kwamen we tegen?

Oh noooo, rot! Andere kant hetzelfde laken een pak. Gelukkig heeft Erik alles op schap liggen, hoewel de mooie veerpootjes er hard doorheen gaan. Zo ging het dus nog eventjes meer tijd kosten. Uiteindelijk bleek er ook nog een gat niet goed getapt te zijn aan de remklauw. Die heeft dus ook tijden op half zeven aan ??n moer vast gezeten. Uiteindelijk de mooie veerpoten nog even met goed spul behandeld, alvorens alle vliegroest eraf geslepen te hebben. Oja, en nieuwe veren, bijna vergeten :D

Resultaat: hoog op de voorpootjes, maar wel extreem verschil met eerst, wat een genot nu! Werkelijk elke cent waard. Oftewel blij :D Voor de oplettende kijker: ja, het was erg lastig dat we eerst de onderkant van het rubberhoesje (ofzo) hebben vastgemaakt en toen de bovenkant er nog overheen moesten wurmen. Weer 30 minuten verder, want hij zat toen ook al onder de auto gemonteerd, nog lastiger. Wel om gelachen ook, gelukkig.

Erik heeft ook nog even alle aandachtspunten onder de auto aangekaart qua roest, heb ik nu eindelijk eens fatsoenlijk genoteerd, zodat ik er wat specifieker aandacht aan kan schenken.

Oja, Zoetermeer, dat ook nog. Setje gordels voor achterin moest naar Diede, natuurlijk kon dat ook nog wel :D Mooi dagje zo. Productief. Erik bedankt. Weer veel geleerd over wat waar hoe.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-01-2012 10:41 #898591 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Volvo 360 GLE '83 van Steven
Mooie update Steven!
Je bent er op tijd bij geweest zo te zien :)

Zit er veel werk aan de onderkant?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-01-2012 11:38 #898595 door V300 register
Join my XC360 network! Achter moet je dus nog vervangen? Ben benieuwd hoe hij nu op de pootjes staat. Bij mijn lijkt ie alweer iets gedaald te zijn, na 70.000 km :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-01-2012 14:25 #898615 door V300 register
Achterdempers vind ik nog niet echt nodig, dan moet je eigenlijk ook de bladveren gaan vernieuwen toch, die zijn dan doorgezakt? Hulpveren begin ik niet aan, dan laat ik het zo. Ik heb nog nooit een drempel geraakt. De voordempers waren ook niet het enige probleem, er zaten twee verschillende poten onder. Misschien komt het nog eens, maar voor nu is het wel ff goed zo :D

volvofiel;192937 schreef : Mooie update Steven!
Je bent er op tijd bij geweest zo te zien :)

Zit er veel werk aan de onderkant?

In principe nog niks voor APK ofzo, maar dit is het lijstje met aandachtspunten, om te behandelen zeg maar, nog niets is door tenzij anders aangegeven:

-linksmidden dorpel
-rechtsachter t-splitsing dikke balk (wel een klein gaatje)
-kriksteunen voor zijn met dubieus goedje ingesmeerd, niet goed
-linksachter bladveerophanging
-versnellingsbakophanging
-tank verroest, ook waar die vast zit.
- met name wielkast rechtsachter begint de coating los te laten
- de hoekjes voor zijn niet optimaal gelast, er zit al prut in en rechts begint het alweer te roesten, oftewel voorschermen een keer los halen.
- voorbalk met de gebruikelijke doorspoel-droog-ML(of whatever)-methode behandelen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-01-2012 15:32 #898622 door V300 register
Toch zou ik meteen de achterdempers ook vervangen. Simpel klusje en je zal het verschil zeker merken. De auto helt waarschijnlijk ook minder over in de bochten, dus betere wegligging/stuurgedrag.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-01-2012 16:29 #898628 door V300 register
Hij helt nu al veel minder over. Lekker stug. Drempels zijn ook weer met normale snelheid te nemen. Ik ga nu voorrang geven aan plaatwerk qua geld. Vind ik toch belangrijker.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC