show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Bart's 340 GLE Millionaire

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-05-2013 22:46 #931623 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's 340 GLE Millionaire
Als je ze daarmee inspuit wel zuurvrije vaseline gebruiken!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-05-2013 23:19 #931631 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Bart's 340 GLE Millionaire
dat heeft totaal geen zin, remvloeistof wat de kern van de slang te verduren krijgt is veel agressiever voor het rubber als wat de buitenwereld aan narigheid bied.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-05-2013 23:36 #931636 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's 340 GLE Millionaire

AvdAkker;217225 schreef : dat heeft totaal geen zin, remvloeistof wat de kern van de slang te verduren krijgt is veel agressiever voor het rubber als wat de buitenwereld aan narigheid bied.


Dat vraag ik me dus wel af... Waarom heeft men bedacht dat remvloeistof gerust de lak aan mag tasten, agressief mag zijn, en vocht aan mag trekken? Als dat goedje nu iets meer weg had van gewone motorolie, zou het allemaal een stuk idealer zijn :wtf2: (maar dat spul reageert waarschijnlijk weer niet goed)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-05-2013 09:35 #931646 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Bart's 340 GLE Millionaire
Vanwege de hygroscopische eigenschappen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-05-2013 09:44 #931647 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's 340 GLE Millionaire
Dat heb ik ook gelezen :yesyes: Maar waarom heeft het die eigenschappen? Het lijkt met dat als het niet-hygroscopisch zou zijn, het geen probleem zou zijn. Het is een afgesloten systeem...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-05-2013 09:48 #931649 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Bart's 340 GLE Millionaire
Het is weer een compromis zoals alles, Bart.
Als er geen nadelen aan zouden zitten, was het onbetaalbaar.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-05-2013 10:00 #931650 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's 340 GLE Millionaire

powerflux;217243 schreef : Als er geen nadelen aan zouden zitten, was het onbetaalbaar.


Dat is een nadeel :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-05-2013 10:57 #931656 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's 340 GLE Millionaire

General Custom;217241 schreef : Dat heb ik ook gelezen :yesyes: Maar waarom heeft het die eigenschappen? Het lijkt met dat als het niet-hygroscopisch zou zijn, het geen probleem zou zijn. Het is een afgesloten systeem...


is niet helemaal waar. wat gebeurt er met het kookpunt als er door opwarming en afkoeling een klein druppeltje condens in het voorraad tankje ontstaat?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-05-2013 11:12 #931657 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's 340 GLE Millionaire
Dat is ook weer zo, dus dan zou de olie zwaarder dan water moeten zijn...
Dan kom je al snel bij kwik uit, wat ook niet echt een handige optie is :p

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-05-2013 11:43 #931661 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's 340 GLE Millionaire
LHM olie of Dot 5.0 is op oliebasis. Prima spul, niet hygroscopisch. Maar wel erg duur. Dot 5.0 wordt wel toegepast in 2cv's met trommelremmen die vaak door de hygroscopie van dot 3 en 4 gaan roeten. Als je dan toch het hele systeem vervangt is dot 5.0 een uitkomst.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD