Bart's 340 GLE Millionaire
- V300 register
- Verbannen
-
volvofiel;216280 schreef : er zijn nog bedrijven die met lakken op oliebasis werken.
dat vind ik nog veel belangrijker dan de discussie over wel/niet meespuiten van delen die uit het zicht zitten
Hoezo dan? Is watergedragen lak minder goed?
Origineel blijven met de lak doe ik waarschijnlijk toch niet. Wel dat het dicht in de buurt zit, maar ik zou de koperglans graag net wat meer naar voren laten komen... Bovendien zit ik er aan te denken om een blanke lak te nemen waarbij kleine krasjes verdwijnen als de zon er op staat.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
v0lv0freak;216277 schreef : Vind ik nu juist zonde als je zoveel geld er al in stopt!
Binnenzijde van kofferklep was echt nog als nieuw, dus absoluut niet nodig om te spuiten.
- V300 register
- Verbannen
-
Jazeker, mijn gips is er af! Na 2 maanden wachten, kan ik eindelijk aan het sleutelen. Binnenkort heb ik een week vakantie, dus dan wordt de auto technisch weer 200% gemaakt yeehaa!
- V300 register
- Verbannen
-
-NOS remslangen (natuurlijk meteen remolie bijgekocht)
-NOS radiator (voor een 360, mist het gat voor de sensor van de viscofan, maar dat is wel te fixen
)-NOS grille met embleem
-Vlinderklep
Een koppakkingset, niet omdat dat ding er uit ligt, maar wel omdat hij goedkoop was

Met een autohobby heb je n??it genoeg spullen!
Vanaf zaterdag heb ik vakantie, dus dan kan het klussen echt beginnen
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Ik had er ook al achteraan gemaild omdat ik een nieuwe zoek voor mijn 360, had de beste man toen gelijk gezegd dat dit er eentje is voor een 360 en niet voor de 1400/1700(stond niet in de advertentie). Helaas heeft hij er niets mee gedaan en enkele dagen later was 'ie gereserveerd...
het zou jammer zijn als je deze radiateur gaat voorzien van een gat en schroefdraad voor een thermoswitch maar dat is uiteraard geheel je goed recht.
Mocht je er toch vanaf willen hoor ik het wel
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Ze zijn nieuw ook nog te koop (aftermarket), al zijn die best duur en de plaats van bv het ontluchtingspijpje kan dan wat afwijken.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Bart Manders;217182 schreef : je kunt een adapter in de uitgaande slang naar de waterpomp plaatsen en daar draai je dan de thermoswitch in. Die dingen zijn kant en klaar te koop.
Zoiets ben ik van plan inderdaad. Ik wist alleen niet dat het kant en klaar te koop is, dat is mooi! Zeker omdat het tevens weer wat minder is dat kapot kan (ze gaan altijd lekken bij een aansluiting van een slang of de thermoswitch, die van mij is al 3x gesoldeerd).
@ Wouter, die dingen zijn inderdaad duur. Rond de ?150 ? ?200 heb ik ze gevonden. Dan is ?20 toch ineens een stuk aantrekkelijker :yesyes:
@ Joost, voor die thermoswitch zijn inderdaad betere oplossingen, zoals Bart ook al aangaf. Als ik hem besluit te verkopen zal ik aan je denken, maar ik heb de radiator echt gekocht voor eigen gebruik... De remslangen overigens ook, en de grill was een leuke bijkomstigheid
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Check je de remslangetjes wel even op haarscheurtjes voor je ze monteert? Als ze al lang in een (half geopend) zakje zitten kunne ze al wat uitgedroogd zijn.
- V300 register
- Verbannen
-
Als deze slangetjes er op zitten, zou het dan zin hebben deze in te spuiten met vaselinespray o.i.d. tegen het uitdrogen? Aangezien de auto maar 2000km per jaar maakt staat hij vaak stil...