- Berichten: 4
show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Bart's 340 GLE Millionaire
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-05-2013 14:46 #931662
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Bart's 340 GLE Millionaire
waar hebben we het nou over.
na 20 jaar moeten die slangen een keer vervangen worden en dat is zo gebeurd. Idem voor remcilinders.
gewoon netjes elke drie jaar de remvloeistof verversen, kost een paar euro en het systeem blijft er prima onder
na 20 jaar moeten die slangen een keer vervangen worden en dat is zo gebeurd. Idem voor remcilinders.
gewoon netjes elke drie jaar de remvloeistof verversen, kost een paar euro en het systeem blijft er prima onder
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
-
Minder
Meer
30-05-2013 15:08 #931663
door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Bart's 340 GLE Millionaire
En anders moet je
deze
monteren.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
30-05-2013 15:20 #931664
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's 340 GLE Millionaire
Het gaat ook nergens over, dat vervangen af en toe maakt me niks uit... Maar het is wel interessant om over na te denken
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
30-05-2013 16:06 #931674
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's 340 GLE Millionaire
@Mark, die heb ik er onder zitten, prima dingen. Je merkt het verschil wel in vergelijking met de 'gewone' remslangen maar het is niet heel groot.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
31-05-2013 08:19 #931691
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's 340 GLE Millionaire
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 18
31-05-2013 12:31 #931694
door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Bart's 340 GLE Millionaire
Die handvat rubbers had je toch al eens vervangen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
31-05-2013 23:45 #931708
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's 340 GLE Millionaire
Klopt, maar ik heb graag spullen op reserve liggen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
01-06-2013 11:32 #931713
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's 340 GLE Millionaire
Restauratie dag 1
Als een auto 8 maanden niet gewassen word, krijg je zoiets... Je zou zeggen veel werk aan de winkel, maar het ziet er juist h??l goed uit! Als een auto zo stoffig is, wil dat zeggen dat er nooit water overheen komt. Dat is net goed om hem mooi te houden wanneer hij straks nog eens opnieuw gespoten is :}
Echt prachtig overigens om na maanden weer eens dat interieur te zien, voelen, en ruiken. Nog precies zoals ik de auto maanden geleden achterliet!
Toen dat sentimenteel gedoe weer achter de rug was, heel de zooi uit de Daihatsjoe gehaald en in de Volvlo gemikt. Dan zie je mooi hoe inefficient een sedan eigenlijk is qua ruimtegebruik. De Dai zat met neergeklapte achterbank nog lang niet vol, terwijl de liemiet van de flink grotere Volvo al in zicht komt. Toegegeven, in de Volvo kun je nog met 4 man zitten en in de Dai niet
Het vergt nog wat afspreekwerk, maar de voorbereidingen zijn gedaan. Morgen of maandag gaat het dan echt beginnen
Als een auto 8 maanden niet gewassen word, krijg je zoiets... Je zou zeggen veel werk aan de winkel, maar het ziet er juist h??l goed uit! Als een auto zo stoffig is, wil dat zeggen dat er nooit water overheen komt. Dat is net goed om hem mooi te houden wanneer hij straks nog eens opnieuw gespoten is :}
Echt prachtig overigens om na maanden weer eens dat interieur te zien, voelen, en ruiken. Nog precies zoals ik de auto maanden geleden achterliet!
Toen dat sentimenteel gedoe weer achter de rug was, heel de zooi uit de Daihatsjoe gehaald en in de Volvlo gemikt. Dan zie je mooi hoe inefficient een sedan eigenlijk is qua ruimtegebruik. De Dai zat met neergeklapte achterbank nog lang niet vol, terwijl de liemiet van de flink grotere Volvo al in zicht komt. Toegegeven, in de Volvo kun je nog met 4 man zitten en in de Dai niet
Het vergt nog wat afspreekwerk, maar de voorbereidingen zijn gedaan. Morgen of maandag gaat het dan echt beginnen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
03-06-2013 20:42 #931843
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's 340 GLE Millionaire
Restauratie dag 2
Vandaag dankzij de onderdelenhandel niet echt een productieve dag gehad... Ik had verkeerde spullen gekregen, en op en neer rijden op een snor Tomosje duurt even :snif:
Maar wat heb ik dan wel gedaan?
Eerst de auto maar uit de winterstalling geduwd. De ratlook is maar tijdelijk,want in niet-VW kringen noemen we dat noemen ze stof :+
En binnen de kortste keren stond hij er zo bij
Wat mooi om weer te zien
Eerst de krukas maar een paar keer handmatig rondgegooid, zodat de olie weer overal komt.
En slopen! Kachelhuis er af zodat ik de verdelerkap er af kon schroeven. Meteen maar even een nieuw filter er in, een afzuigkapfilter werkt perfect!
Ook het luchtfilter moest er af...
...en het kleppendeksel. De achterste nokkenaskeerring vervangen en klepspeling nagekeken. Meteen nieuwe bougies, kleppendekselpakking, verdelerkap, en rotor er op. Die nokkenaskeerring hield nog veel in. De oude brokkelde meteen af en kwam er gelijk uit. Toen kleek dat ik de verkeerde maat mee had gekregen :hmmz: Toen ik de goede had gehaald, viel het inzetten niet mee. Iedereen zegt dat je deze er zo inschuift, alleen de lagerschaal van de nokkenas moest er bij mij dus vanaf.
De verdelerkap, rotor, en stofkapje er achter zijn ook vervangen. Die laatste brokkelde intussen spontaan af...
Toen had ik nog een half uurtje over, en de eerste remtrommel dus maar schoongemaakt. Gelukkig h??l makkelijk omdat Erik dit een jaar geleden ook al met mij heeft gedaan
De rem is dus niet uit elkaar geweest. Ik zit er wel over te denken een keer een as met alles er op en er aan te laten coaten. Deze ziet er niet meer uit...
De versnellingsbak en differentieel staat ook nog op het programma. Volgens mij is hier iets meer aan de hand dan enkel een lek in de pakking van het differentieeldeksel
Misschien maar een keer compleet er onderuit... Of beter nog, compleet uit elkaar.
En toen... Na het opladen van de accu: Starten... starten... starten... spelen met de choke... starten... starten... sputter, sputter... starten... VROEM!
Dat moment van aanslaan blijft toch prachtig na een lange tijd
Alleen, volgens mij is een nieuwe middendemper geen slecht idee. Hij klinkt als een Cadillac
Vandaag dankzij de onderdelenhandel niet echt een productieve dag gehad... Ik had verkeerde spullen gekregen, en op en neer rijden op een snor Tomosje duurt even :snif:
Maar wat heb ik dan wel gedaan?
Eerst de auto maar uit de winterstalling geduwd. De ratlook is maar tijdelijk,want in niet-VW kringen noemen we dat noemen ze stof :+
En binnen de kortste keren stond hij er zo bij

Wat mooi om weer te zien
En slopen! Kachelhuis er af zodat ik de verdelerkap er af kon schroeven. Meteen maar even een nieuw filter er in, een afzuigkapfilter werkt perfect!
Ook het luchtfilter moest er af...
...en het kleppendeksel. De achterste nokkenaskeerring vervangen en klepspeling nagekeken. Meteen nieuwe bougies, kleppendekselpakking, verdelerkap, en rotor er op. Die nokkenaskeerring hield nog veel in. De oude brokkelde meteen af en kwam er gelijk uit. Toen kleek dat ik de verkeerde maat mee had gekregen :hmmz: Toen ik de goede had gehaald, viel het inzetten niet mee. Iedereen zegt dat je deze er zo inschuift, alleen de lagerschaal van de nokkenas moest er bij mij dus vanaf.
De verdelerkap, rotor, en stofkapje er achter zijn ook vervangen. Die laatste brokkelde intussen spontaan af...
Toen had ik nog een half uurtje over, en de eerste remtrommel dus maar schoongemaakt. Gelukkig h??l makkelijk omdat Erik dit een jaar geleden ook al met mij heeft gedaan
De rem is dus niet uit elkaar geweest. Ik zit er wel over te denken een keer een as met alles er op en er aan te laten coaten. Deze ziet er niet meer uit...De versnellingsbak en differentieel staat ook nog op het programma. Volgens mij is hier iets meer aan de hand dan enkel een lek in de pakking van het differentieeldeksel
En toen... Na het opladen van de accu: Starten... starten... starten... spelen met de choke... starten... starten... sputter, sputter... starten... VROEM!
Dat moment van aanslaan blijft toch prachtig na een lange tijd

Alleen, volgens mij is een nieuwe middendemper geen slecht idee. Hij klinkt als een Cadillac
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
05-06-2013 20:35 #931989
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's 340 GLE Millionaire
Dag 3
Vandaag samen met opa de auto boven de put gezet, in een garage waar de tijd lijkt stil te staan... Prachtig gewoon! Bovendien voor mijn opa een garage met vele herinneringen. Hij heeft daar vroeger met zijn vrienden heel veel gesleuteld. Een van die vrienden had hier een transportbedrijf in de jaren 80 en deed het onderhoud van de vrachtwagen zelf, boven deze put. Mijn opa hielp vaak en kwam hier ook vaak om zijn eigen auto's te onderhouden, en natuurlijk veel meer! Mooie verhalen heb ik erover gehoord
Nu is die vriend van mijn opa al jaren dood. Het transportbedrijf ging over op zijn schoonzoon, die er helaas niet zoveel mee op had. Faillisement volgde helaas snel. Het bedrijf verdween, de schuur kwam leeg, en werd vanaf nu gebruikt als opslagschuur...
Met opa de Volvo boven de put gereden. Het deed hem wat. Na 25 jaar opnieuw hier terug, met dezelfde auto als deze vriend van hem had. Nu toont mijn opa niet zoveel emoties, maar er kwam toch het een en ander boven. Ik zag hem 20 jaar jonger worden waar ik bij stond. Ik zag een deel van opa dat ik nog nooit had gezien! Het deel dat op zijn 67e met maar gevoel in ??n been een put in springt, en enthousiast begint! Prachtig!
Met mijn kop door het raam naar binnen gereden. Niks te zien door de ramen!
De onderdelenkast
Olie wisselen:
Dit apparaat, dat maakte ook wat los. 25-30 jaar geleden heeft mijn opa dit gelast om op deze plaats te gebruiken. Onder een dikke laag stof kwam het uit, met het vat kwartvol met afvalolie. Misschien nog wel van de vrachtwagen...
Qua inrichting straalt deze plaats iets magisch uit. Als je binnenkomt waan je je in een tijdmachine, 25 jaar terug. Je kon de mensen haast bezig zien zijn! Museumwaardig dit!
De zolder, met daarlangs een balk met lier (buiten beeld)
Mijn opa: ''Die lier hebben we nog ooit met de kiepwagen van Ad (zijn maat) naarboven gehesen. Achter in de bak vastsjorren met stalen balken, en omhoog. Een die kiepbak omhoog laten, de andere heel langzaam achteruit rijden, en 2 man bovenin de bak om dat ding vast te maken. Levensgevaarlijk natuurlijk, maar zo deden wij dat!
Echt een mooie plaats! Als het van mij was zou ik het conserveren voor de toekomst. De Volvo er in, onderdelenmagazijn op zolder, en sleutelen als in vervlogen tijden. Als in een tijdmachine.
Wat we gedaan hebben? Uiteindelijk olie gewisseld, een achterrem schoongemaakt, en de handveger onder de onderkant van de auto door gehaald. Niet veel, maar genoeg.
Vandaag samen met opa de auto boven de put gezet, in een garage waar de tijd lijkt stil te staan... Prachtig gewoon! Bovendien voor mijn opa een garage met vele herinneringen. Hij heeft daar vroeger met zijn vrienden heel veel gesleuteld. Een van die vrienden had hier een transportbedrijf in de jaren 80 en deed het onderhoud van de vrachtwagen zelf, boven deze put. Mijn opa hielp vaak en kwam hier ook vaak om zijn eigen auto's te onderhouden, en natuurlijk veel meer! Mooie verhalen heb ik erover gehoord
Nu is die vriend van mijn opa al jaren dood. Het transportbedrijf ging over op zijn schoonzoon, die er helaas niet zoveel mee op had. Faillisement volgde helaas snel. Het bedrijf verdween, de schuur kwam leeg, en werd vanaf nu gebruikt als opslagschuur...
Met opa de Volvo boven de put gereden. Het deed hem wat. Na 25 jaar opnieuw hier terug, met dezelfde auto als deze vriend van hem had. Nu toont mijn opa niet zoveel emoties, maar er kwam toch het een en ander boven. Ik zag hem 20 jaar jonger worden waar ik bij stond. Ik zag een deel van opa dat ik nog nooit had gezien! Het deel dat op zijn 67e met maar gevoel in ??n been een put in springt, en enthousiast begint! Prachtig!
Met mijn kop door het raam naar binnen gereden. Niks te zien door de ramen!
De onderdelenkast
Olie wisselen:
Dit apparaat, dat maakte ook wat los. 25-30 jaar geleden heeft mijn opa dit gelast om op deze plaats te gebruiken. Onder een dikke laag stof kwam het uit, met het vat kwartvol met afvalolie. Misschien nog wel van de vrachtwagen...
Qua inrichting straalt deze plaats iets magisch uit. Als je binnenkomt waan je je in een tijdmachine, 25 jaar terug. Je kon de mensen haast bezig zien zijn! Museumwaardig dit!
De zolder, met daarlangs een balk met lier (buiten beeld)
Mijn opa: ''Die lier hebben we nog ooit met de kiepwagen van Ad (zijn maat) naarboven gehesen. Achter in de bak vastsjorren met stalen balken, en omhoog. Een die kiepbak omhoog laten, de andere heel langzaam achteruit rijden, en 2 man bovenin de bak om dat ding vast te maken. Levensgevaarlijk natuurlijk, maar zo deden wij dat!
Echt een mooie plaats! Als het van mij was zou ik het conserveren voor de toekomst. De Volvo er in, onderdelenmagazijn op zolder, en sleutelen als in vervlogen tijden. Als in een tijdmachine.
Wat we gedaan hebben? Uiteindelijk olie gewisseld, een achterrem schoongemaakt, en de handveger onder de onderkant van de auto door gehaald. Niet veel, maar genoeg.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets





