Bart's 340 GLE Millionaire
- V300 register
- Verbannen
-
Dit weekend, en vooral vandaag was het een mooie najaarsdag, en heb ik de maandelijkse 100km weer gereden. In plaats van de auto van mijn moeder, weer een keer mijn eigen karretje om van het ??n naar het ander te rijden. Dat is toch wel weer een keertje lekker :y:
Intussen heb ik ook de radio ingebouwd die ik van Maurits heb gekocht, hij staat prachtig :worship: Lekkere bas zit er ook in, bij Euforia sprong er al een speaker kapot :yesyes: Nu alleen nog zorgen dat ik iets anders kan ontvangen dan 538...
Ook heb ik nu eindelijk een foto van waar de auto momenteel staat, onder een afdak. Later, als het leeg is, komt de auto helemaal binnen te staan in het gebouw er langs.
Intussen probeer ik, in dat kleine beetje tijd tussen werken en school in, de Millionaire nog in het klein na te maken. Dit schiet intussen toch ook al wel lekker op. De bumpers nog afmaken, de laatste details aanbrengen, en dan is hij klaar!
Daarna zal het weer een tijd heel rustig worden rond deze auto. Ik ga namelijk een dagelijkse 300-serie bijkopen (de gouden 343 automaat van Erik, voor de oplettende kijkers). Hier zal deze winter de aandacht voornamelijk naar uitgaan, waarna de Millionaire in de zomer weer aan de beurt komt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- Alex (GAST)
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
Maurits Cassee;207255 schreef : Tof dat de radio een ereplaats in de Millionaire heeft verdiend en dat ie zo goed bevalt
Echt wel! Hij ziet er geweldig uit in de Millionaire, en bovendien is het weer een stapje luxer dan de vorige radio

Dat lijkt wel Alex, maar dat is het niet. Ten minste, ik heb er al aan zitten trekken en doen, maar er is geen beweging in te krijgen... Ik vond het ook al apart :wtf2:Alex;207267 schreef : Zit daar nu een opschuifbaar afdekkkapje boven op?
- V300 register
- Verbannen
-
Ik heb afgelopen weken de auto nagebouwd in het klein, uitgaande van een Stahlberg model. Ik heb een aantal jaar geleden als kind al wat bouwpakketjes van auto's gemaakt, dus dacht ik dit wel even te doen... Niet dus
Dit model heb ik samen met de andere ''miljoenste 300-serie''-spullen en de ''340 GLE Millionaire''-spullen samengebracht op een plankje:
De achtergrond bestaat uit foto's van de echte auto:
Naast het model staan de andere spullen.
Van links naar rechts:
-een sleutelhanger die het personeel van Nedcar kreeg ter eren van het miljoenste exemplaar van de Volvo 300-serie
-een foto van de badge met het volgnummer op het dashboardkastje van mijn auto. Ik hoop dat ik deze nog ooit een bij kan kopen.
-een sleutel met lampje.
-onder: een boekje wat de Volvo-dealers kregen ter eren van het miljoenste exemplaar.
De bovenkant is dicht tegen het stof. Hier komt binnenkort op dezelfde manier een model op te staan, van de auto die ik bij ga kopen.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Tijd valt op zich nog wel mee denk ik, maar vooral geduldigheid. Ik heb me echt kapot ge?rgerd aan het laten drogen van plamuur en verf :grr:
De achterbumper was het ergste. Deze is gemaakt uit een MkII bumper, dus moest naar onder een randje van 4mm worden bijgeplamuurd. Echt goed laten drogen van plamuur duurt 24uur, dan de dremel in de bankschroef, en die plamuur schuren met h??l fijn papier en veel water, tot het mooi in model zit. Dit duurde 1,5 uur voor elke zijkant (3uur voor de totale bumper), en tot 3x toe is aan ??n kant de plamuur gewoon afgebroken :cry2:
Met dat ding ben ik alles bij elkaar denk ik 7 ? 8 uur bezig geweest :wtf:
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
(Anjo, bedankt :y:)De garage begint ondertussen wel lekker vol te raken :f
Verder heb ik een paar weken geleden mooie originele vloermatjes voor voorin opgedaan, en de (lelijke) moddermatjes met iemand geruild voor een nette set originele staalvelgen met wieldopjes. Deze komen alleen niet op de Millionaire, want daar horen natuurlijk GLE-velgen op: (wel jammer dat ze de loodjes niet aan de binnenkant hebben geplakt)
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-