show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart

• Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-12-2012 20:53 #918709 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
ik vind het leuk :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Chris Kobes
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-12-2012 21:01 #918710 door Chris Kobes
Beantwoord door Chris Kobes in topic Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
Ik heb hier een heel album met foto's voor je Bart.

Die streep ziet er inderdaad stiekem best goed uit, maar ik zou eens kijken naar de lijn op je voorspatbord.
Die loopt nu naar beneden, terwijl die bij de CS gelijk met de vouwlijn loopt.

Voor de rest petje af voor je project :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-12-2012 21:14 #918713 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
Daar had ik de meeste foto's al van maar bedankt!

Bij mijn auto loopt de streep ook langs die vouwlijn alleen heb ik m op t laatst naar de bovenkant van het knipperlicht laten gaan.Bij de CS loopt ie ook lichtjes gebogen en houd de streep op waar het neusje begint.Ik denk dat als je het oude neusje weg denkt en de nieuwe neus ervoor in de plaats zet dat t dan ongeveer t zelfde uitkomt.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-01-2013 16:38 #922339 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
Gisteren ben ik naar het DAFclub magazijn geweest.In eerste instantie om ffff bij te kletsen en niet met de bedoeling om iets te kopen .........wat wel gebeurt is :f

Tadaa ,nos........

En ja...die zijn voor mn 360Turbo........

Waarom?Ik heb een tydje terug het vloeistof reservoir van de hoofdremcilinder verplaats om daar wat meer plaats te krijgen.

Nadeel daarvan is

Geen niveau sensor.Niet dat dat nu zo heel erg is maar ik vind het geen prettig idee.

Bij de originele R-sport ombouw set zaten deze dop en sensor overigens ook.Maar daar wordt maar 1 reservoir gebruikt ipv 2.

Meteen maar even aangesloten..............

En t werkt perfekt....wel zo prettig.

Ik heb n andere nokkenas besteld bij Folkracing in Zweden........Hopelijk is die volgend weekend binnen.Door de veranderingen die ik de laatste tyd aangebracht heb is niet alleen het het vermogen toegenomen maar ook het turbogat is groter geworden.De "T" nokkenas die er nu nog in zit houd het echter bij zo'n 4500 t/m wel voor gezien dus de bandbreedte van de motor is een stuk smaller geworden.Die nieuwe nokkenas zou dat een heel stuk op moeten lossen.....ben benieuwd

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-01-2013 23:26 #922571 door V300 register
En jaaaaaaaaaaaaaaaaa.....hij is binnen......

De nieuwe nokkenas......

De klephoedjes......

Ffff de distributie op tyd zetten en dan kan het ombouwen beginnen.

Ze zijn wel genummerd maar zo hou je alles bij het monteren makkelijker op dezelfde plaats......

Hier zie je duidelijk het verschil tussen de originele rubber klephoedjes die bovenop de klepstelen zitten en de nieuwe,metalen klephoedjes......

was......

is nu......

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-01-2013 23:41 #922572 door V300 register

Deze hoedjes zorgen voor een klepopening.De nokken van de nokkenas zijn nauwelijks groter dan die van de "T" nokkenas maar ze zijn wel scherper.Veel groter kunnen de nokken ook niet zijn want dan loopt de nok tegen de zijkant van de stelplaatjeshouder(geen idee hoe zo'n ding officieel heet).
Rechts op deze fote met metalen klephoedje,links met het originele rubberen
klephoedje.Ondanks dat de foto niet heel duidelijk is,is het hoogte verschil wel goed te zien

De nieuwe nokkenas gemonteerd......

Morgen komen als het goed is de goeie stelplaatjes en dan maar eens kijken of dat een beetje wil lopen!

Voor diegen die een beetje meer info wil hebben over deze nokstok....

folkraceshop.se/volvo-b21b23b230-fs265t-...spar?category_id=102

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-01-2013 11:15 #922574 door V300 register
Ben je mooi op tijd klaar voor de ice-speedway ;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-01-2013 13:48 #922579 door V300 register
Wat is nou precies de verbetering/doel van die metalen klephoedjes? meer opening?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-01-2013 14:08 #922580 door V300 register
Dat heb je nodig wanneer een nokkenas is herslepen, waarbij de basis cirkel kleiner is.;) (regrind nokkenas)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-01-2013 14:35 #922584 door V300 register
Ah ok?, maar is deze nokkenas ook opgelast dan?

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC