show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Volvo 340 Winner '83

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-12-2011 12:06 #892890 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 Winner '83
Balen zeg! Belde je daarom gisteren? Ik zat net in gesprek bij m'n nieuwe baan, dus kwam niet zo gelegen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-12-2011 23:22 #892908 door V300 register

Erik;189512 schreef : Ik had er vandaag nog een veerpootje onder kunnen doen. Had je weer kunnen rijden. Veerpoot vervangen is ongeveer 0.5 tot 2 uur werk. Ander bandje er op en rijden maar weer.
Had ik hier voor de deur nog kunnen doen.

Het probleem is dat hij door Houterman weggesleept moest worden en ik "instant" een locatie moest verzinnen om hem heen te sturen. Jean-Lucs tip om hem naar Dafya66 te sturen voor onderhoud heb ik toen maar meteen gevolgd.
Iets eerder dan financieel gezien goed uit komt, maar zo kom ik wel te weten wat de staat van de auto ?cht is.

@Jean-Luc, ja ik belde je inderdaad hierover. Sorry voor 't storen...
Hoe is het gesprek gegaan? Aangenomen?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-12-2011 14:07 #893759 door V300 register
Zo. De 340 is weer veilig thuis.
De werkzaamheden die eraan gedaan zijn:

* Grote beurt
* 4 nieuwe Pirelli all-season banden incl montage en ventielen
* Rem cilinders achter
* Remslangen voor en achter
* Remvoering achter
* Remvloeistof vervangen
* Vario voor en achter olie gepeild
* Vario onderplaat gerepareerd
* Veerpoot + montage

Daarnaast is de auto volledig nagekeken en zijn daar de volgende to-do's uitgekomen:
- Vario membranen + riemen
- Rechter ruitenwisserarm vervangen
- Kleine lekkage uitlaat
- Laswerk voorbalk en kriksteunen voor
- handremkabel linksachter
- koppeling afstellen

Het was een duur onderhoudsbeurtje, maar ik moet zeggen dat de auto, volgens Rob, in beduidend betere staat was dan ik had gedacht. En onder de aandachtspuntjes zitten gelukkig een aantal zaken die ik zelf kan of niet bij een garage hoef te laten doen.
Kortom, wanneer is er weer een sleuteldag? :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-02-2012 11:56 #899886 door V300 register
Slecht nieuws.. Nog geen 250 km nadat ik de auto opgehaald heb na bovenstaand stukje onderhoud heb ik 'm achterin een bestelbusje/vrachtwagentje geparkeerd. Hoewel het met slechts 10/15 km uur ging heb ik de Volvo toch aardig weten te beschadigen :(

Een snelle inventarisatie heeft geleerd dat de volgende onderdelen ?cht vervangen moeten worden:

Radiateur
Koplamp L+R
Knipperlicht L+R
V.schermen L+R (alleen mk2)
Motorkap
Bumper (alleen mk2)
Bumpersteuen op de schermen L+R (alleen mk2)
Steuntje van de grill lijst die aan de vschermen zitten onder de knipperlichten

Heeft het zin om naar deze onderdelen te gaan zoeken, of zijn ze te zeldzaam om de auto tegen een acceptabel bedrag op te knappen?
Of, de minder fijne optie, kan ik de auto beter te koop zetten om als donor te dienen? Hij heeft in ieder geval een paar spiksplinternieuwe onderdelen (zie bovenstaande post)...

HELP! Ik weet ?cht niet wat nu het verstandigst is..

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-02-2012 12:10 #899887 door V300 register
Ah, balen zeg! Zelf niks aan over gehouden?

Misschien krijg je van de verzekering nog het een en ander vergoed, ligt er een beetje aan door wie het ongeluk ontstaan is..

Ik zou de auto zeker niet weg doen, het is een leuke oldtimer waar je al best wat tijd in hebt zitten! Misschien dat sommige clubleden de panelen zelfs in de juiste kleur voor hebben;) evt kun je hem ombouwen naar mk3, daar is meer van te vinden, dus wss iets goedkoper!

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
11-02-2012 12:21 #899888 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Volvo 340 Winner '83
MK3 voorschermen passen ook, alleen even 3 gaatjes boren voor de knipperlichten. Wel zonde zeg! Maar de betreffende onderdelen moeten wel te vinden zijn! Je woont vlakbij E van O met een hele grote schuur vol onderdelen, en hij helpt ook nog graag met opbouwen denk ik :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-02-2012 16:08 #899905 door V300 register
Zelf gelukkig alleen een gedeukt ego aan over gehouden. En een GRUWELIJK slecht humeur een paar dagen lang. Maar daar hadden met name anderen last van ;-)

Het probleem is nu vooral dat ik qua financie?n niet echt sterk sta. Ik sta op het punt om te verhuizen naar Lent, heb een motor die regelmatig onderhoud nodig heeft (woon-werk verkeer doe ik op de motor) en de auto is voor erbij.
Voordeel is dat het daarom niet deze week opgelost hoeft te zijn, maar het betekent ook dat ik maar beperkt budget vrij kan en wil maken.

Zaken zoals kleur van de panelen interesseert me daarom een stukje minder. De auto wordt alleen gebruikt voor zaken die niet op de motor gaan (rijden met -13 kan prima op de motor, heb ik afgelopen week ontdekt). Hij hoeft dus niet mooi te zijn. Hij moet veilig zijn voor de momenten dat ik er wel in zit.

Dus ook paneeltjes in een andere kleur zijn geen probleem. Er zelf aan sleutelen is dat ook niet, maar dan moet ik er wel ergens de ruimte voor hebben en dat is nu een beetje een issue... :(

Maarre.. ik zal Erik eens mailen met mijn 'gezocht'-lijstje (+ aanvulling van Mark). Ben benieuwd hoeveel hij er van heeft liggen! :)

Instant update:
Ohja, de verzekering ga ik geen geld van krijgen verwacht ik. Ergens achterop rijden is meestal gewoon je eigen schuld, ben ik bang.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-02-2012 17:01 #899906 door V300 register
Ik had je auto al zien staan.... jammer zeg! Maar echt heel slecht ziet het er nou ook weer niet uit. Althans, het lijkt me goed op te lossen en gezien de investeringen die je er al in hebt gedaan MOET je hem van mij opknappen. Ik zal ff mn ogen open houden. Wel balen, maar toch succes ermee!

• Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-02-2012 09:20 #899936 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Volvo 340 Winner '83
shit man. dat is echt balen! maar gelukkig wegenbelastingvrij, dus je kunt zelf bepalen in welk tempo je hem in orde maakt.

stofjasblauw toch?

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-02-2012 12:57 #899955 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Volvo 340 Winner '83
Ik wacht het lijstje af en hoop voor ons beiden dat de zon eens flink doorbreekt. Dan is herstellen wat makkelijker.

Ben je er nog achter gekomen waarom dit gebeurd is?

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC