show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Volvo 340 Winner '83

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-01-2011 20:55 #630855 door V300 register
Volvo 340 Winner '83 is gemaakt door V300 register
Hallo Allemaal,

Ook is zal me eens voorstellen. Ik ben Roel, 24 jaar en ik heb 1,5 maand geleden een Volvo 340 1.4 CVT Winner gekocht. Deze 340 stond op marktplaats. Eigenlijk was ik niet echt opzoek naar iets anders, maar ik zag deze auto staan en ik vond het wel een leuke belastingvrije auto om mee te gaan rijden als m'n anders auto (Cordoba TDI '02) verkocht is.. We kunnen hierbij dus wel spreken van een impulsieve aankoop :)

Sinds de aankoop van de 340 is er al best wat gebeurd:
- Nieuwe Accu
- Nieuwe waterpomp
- Nieuwe Temp. sensor
- 15 inch. sportvelgen verkocht en de 340 op origineel 13 inch. gezet (zal ws. vast niet bij het type horen)
- Dashboard verlichting vandaag volledig vervangen

Achteraf blijkt wel dat het dus echt een flink impulsieve aanschaf geweest is. De 340 heeft flink wat krokante plekken. Daarnaast is het interieur eigenlijk helemaal niks en de 340 blijft maar KVS verbruiken. Daarnaast lekt de uitlaat ook nog eens..... maar daarvoor heb ik al een vervanger (van voor tot achter een nieuwe uitlaat).

Excuus voor het ontbreken van foto's. Ik zal proberen deze aankomende week te plaatsen.

Kortom: Leuk karretje voor weinig geld... maja.. goedkoop = duurkoop! :no_comment:

Grtz Roel!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
08-01-2011 21:08 #859471 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Volvo 340 Winner '83
Welkom hier Roel!

En gefeliciteerd met de aankoop van jouw 340.

Goedkoop is vaak duurkoop, maar als je zelf veel wilt/kunt doen aan de 340 dan valt het investeren in onderdelen relatief gezien wel weer mee.

Daarbij zit er in de buurt van Nijmegen een clublid die erg goed is met een las apparaat :yesyes:

Veel (rij)plezier met jouw 340.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-01-2011 21:38 #859472 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 Winner '83
Succes met je karretje en zelfs mij is het gelukt een heleboel zelf te doen en van veel dingen die nog te krijgen zijn vallen de prijzen best mee, veel plezier.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-01-2011 13:03 #859514 door V300 register
Bedankt voor de reacties :)

Het blijkt nu wel dat de volvo er niet heel goed voor staat. Het koelprobleem moet opgelost worden, anders heb ik er natuurlijk niets aan.
Een nieuwe koppakking betekend natuurlijk dat ik de gehele kop meteen aan moet pakken. Opzich geen probleem, maar dat loopt meteen weer flink in de kosten. Is het misschien verstandiger om het blok te wisselen?

Wat zijn verstandige stappen om te ondernemen? Misschien kan er op een leuke manier wat extra's gedaan worden zodat het zeker de moeite waard is om hier flink wat aandacht aan te besteden!

Wat zouden jullie doen? :)

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-01-2011 13:12 #859516 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Volvo 340 Winner '83
dus je hebt caramelvla in de motor zitten?

is een beetje 50/50, blok wisselen is makkelijker, maar ik zou iig eerst de kop dan demonteren om te kijken of hij krom is, dat is n.l. lang niet altijd het geval. vervolgens even af laten persen natuurlijk..

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-01-2011 13:52 #859529 door V300 register
Snuister hier is doorheen! Ik moet er zelf nog een tweede keer aan beginnen, kop was gescheurd! Niet laten afpersen helaas! Dom achteraf! Maar ach!

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-01-2011 17:33 #859568 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Volvo 340 Winner '83
Kop er af halen en na kijken. Maar als je het nooit gedaan hebt en je bent niet al te handig, dan kun je het beter uitbesteden. Wat het je kost, vooral tijd en diverse pakkingen en mogelijk vlakken of andere kop. Wat is de oorzaak? kapotte watermolen?,

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-01-2011 18:26 #859583 door V300 register
De oorzaak is dus wat vreemd.

Er is geen duidelijke caramelvla in de motor. Daarnaast walmt de 340 geen witte lucht en geurt de uitlaat niet overduidelijk naar kvs. Omdat de waterpomp niet in superstaat was, is deze vervangen. Toen alles nogmaals in elkaar gezet en gekeken of het nu wel goed is. Dit is dus niet het geval. Ook met de nieuwe waterpomp/sensor koelt de 340 niet goed. De afgelopen 25 km is er denk ik 5,5L kvs doorheen gegaan.

Volgens mij erg raar dat er dan geen overduidelijke signalen zijn van een kapotte koppakking. Vandaar dat ik wat twijfel wat ik ermee aan moet.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-01-2011 18:53 #859587 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Volvo 340 Winner '83
even de klitteband-panelen naast de voetenruimte weghalen en aan het tapijt erachter voelen of het nat is, dat kan wijzen op een lekke kachel radiateur.

daarnaast kun je de grille even verwijderen om te kijken of de voorbalk nat is/wordt.

kom je er ?cht niet uit; even het systeem onder druk zetten bij een garage, dan komt het lek vanzelf wel boven.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-01-2011 17:08 #860111 door V300 register
ja, als er zowel geen vla ipv olie in zit en er geen mistbanken uit de uitlaat komen, denk ik niet dat het probleem intern in de motor zit.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC