Volvo 340 Winner '83
- V300 register
- Verbannen
-
Oh, en dit is dus niet zoals het zou moeten. Lees de conclusies die hieruit getrokken kunnen worden.hubris;183039 schreef : Controle Vacuumsysteem:
Bij blazen door A (opschakel) bouwt er flinke druk op. Deze loopt echter weg bij het vasthouden van de druk. Uit B (terugschakel) voel ik echter niet veel lucht ontsnappen.
Bij blazen door B (terugschakel) bouwt er wel iets druk op, maar veel vinden. Ik voel ook direct lucht terug komen uit A (opschakel).
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Bijkomend nadeel is dat het schakelen van N naar D of R bijna onmogelijk is. Gechoked loopt hij namelijk met veel te veel toeren om te kunnen schakelen. Wat kan hier de oorzaak van zijn en vooral, hoe los ik dit asap op?!
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Update: Net even de slangen nagekeken. Ik kan niet ontrafelen wat hier de oorzaak zou kunnen zijn.
Symptomen: onregelmatig stationair lopen in zeer laag toerental, niet kunnen schakelen naar D (gaat dan "tanden poetsen"), alleen met veel moeite kunnen schakelen naar R. Auto slaat tevens extreem snel af.
Wie kan me helpen om dit op te lossen?
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
als je de slang die bovenop de EMVK binnenkomt afdopt met het een of het ander, wil hij dan wel normaal lopen? je kunt hem ook op de carburateur afdoppen, maar pas dan op met remmen. zo kun je een beetje de makkelijke, grotere vacuum-lekken uitsluiten.
gezien dat we verder nergens aan hebben gemorreld zou ik voorlopig nog niet beginnen met aan schroefjes op de carb te draaien. vind het namelijk heel typisch voor een vacuumlek, en zeker gezien de gedane reparaties zou het ook logisch zijn.
- V300 register
- Verbannen
-
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
hubris;185488 schreef : Zojuist alle slangen van het EMVK even los gehad om te voelen wat ze doen. Die grote slang zuigt, maar als ik hem met mijn duim afdicht dan blijft de motor hetzelfde lopen. Maakt geen enkel verschil..
en geheel afdoppen, dus direct op de carburateur?
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
emvk en ontkoppelaar zitten op dezelfde leiding vanaf de carburateurvoet, de bovenste slangaansluiting op de ontkoppelaar schiet nog wel eens los.
dat hij niet schakelt komt eerder door het vacuumlek, omdat de ontkoppelaar geen vacuum heeft om de drukgroep vrij te trekken; is dus een gevolg van en hoeft niet direct de oorzaak te zijn, maarr ook de klep in de ontkoppelaar zelf kan kaduuk gaan en dan ?f constant vacuum doorsturen naar de balg bij de koppelingsvork(vind je koppeling niet leuk) ?f lekken naar de buitenlucht.
kortgezegd; afdoppen op de carburateurvoet en van daaruit verder zoeken.
- V300 register
- Verbannen
-
Ik ben benieuwd..
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Had ik hier voor de deur nog kunnen doen.