show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Volvo 340 Winner '83

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-09-2011 23:10 #885497 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 Winner '83

hubris;183039 schreef : Controle Vacuumsysteem:
Bij blazen door A (opschakel) bouwt er flinke druk op. Deze loopt echter weg bij het vasthouden van de druk. Uit B (terugschakel) voel ik echter niet veel lucht ontsnappen.
Bij blazen door B (terugschakel) bouwt er wel iets druk op, maar veel vinden. Ik voel ook direct lucht terug komen uit A (opschakel).

Oh, en dit is dus niet zoals het zou moeten. Lees de conclusies die hieruit getrokken kunnen worden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-10-2011 10:01 #886542 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 Winner '83
Nadat we afgelopen weekend de hele vario onder de loep hebben genomen is er toch iets veranderd aan de auto. Hij loopt nu zeer slecht stationair, heeft sterk de neiging om af te slaan zodra de choke helemaal wordt ingedrukt. Ook als de motor warm is en je remt voor het stoplicht slaat hij nu vrijwel zeker af.

Bijkomend nadeel is dat het schakelen van N naar D of R bijna onmogelijk is. Gechoked loopt hij namelijk met veel te veel toeren om te kunnen schakelen. Wat kan hier de oorzaak van zijn en vooral, hoe los ik dit asap op?!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-10-2011 10:08 #886543 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 Winner '83
Geen vacuumslang los of gescheurd, aangezien je ontkoppelingsmechanisme het blijkbaar ook niet (meer) doet?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-10-2011 10:11 #886544 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 Winner '83
Welke slang zou dat moeten zijn? Vanaf de EMVK? En waar zou die binnen moeten komen dan?

Update: Net even de slangen nagekeken. Ik kan niet ontrafelen wat hier de oorzaak zou kunnen zijn.
Symptomen: onregelmatig stationair lopen in zeer laag toerental, niet kunnen schakelen naar D (gaat dan "tanden poetsen"), alleen met veel moeite kunnen schakelen naar R. Auto slaat tevens extreem snel af.

Wie kan me helpen om dit op te lossen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-10-2011 14:23 #886551 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Volvo 340 Winner '83
jij hebt verder geen andere vacuumslangen dan degene die naar je rembekrachtiger en EMVK loopt, toch?

als je de slang die bovenop de EMVK binnenkomt afdopt met het een of het ander, wil hij dan wel normaal lopen? je kunt hem ook op de carburateur afdoppen, maar pas dan op met remmen. zo kun je een beetje de makkelijke, grotere vacuum-lekken uitsluiten.

gezien dat we verder nergens aan hebben gemorreld zou ik voorlopig nog niet beginnen met aan schroefjes op de carb te draaien. vind het namelijk heel typisch voor een vacuumlek, en zeker gezien de gedane reparaties zou het ook logisch zijn.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-10-2011 15:13 #886553 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 Winner '83
Zojuist alle slangen van het EMVK even los gehad om te voelen wat ze doen. Die grote slang zuigt, maar als ik hem met mijn duim afdicht dan blijft de motor hetzelfde lopen. Maakt geen enkel verschil..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-10-2011 15:57 #886556 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Volvo 340 Winner '83

hubris;185488 schreef : Zojuist alle slangen van het EMVK even los gehad om te voelen wat ze doen. Die grote slang zuigt, maar als ik hem met mijn duim afdicht dan blijft de motor hetzelfde lopen. Maakt geen enkel verschil..


en geheel afdoppen, dus direct op de carburateur?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-10-2011 16:46 #886559 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Volvo 340 Winner '83
rembekrachtiger zit direct op je inlaatspruitstuk.,

emvk en ontkoppelaar zitten op dezelfde leiding vanaf de carburateurvoet, de bovenste slangaansluiting op de ontkoppelaar schiet nog wel eens los.

dat hij niet schakelt komt eerder door het vacuumlek, omdat de ontkoppelaar geen vacuum heeft om de drukgroep vrij te trekken; is dus een gevolg van en hoeft niet direct de oorzaak te zijn, maarr ook de klep in de ontkoppelaar zelf kan kaduuk gaan en dan ?f constant vacuum doorsturen naar de balg bij de koppelingsvork(vind je koppeling niet leuk) ?f lekken naar de buitenlucht.

kortgezegd; afdoppen op de carburateurvoet en van daaruit verder zoeken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-12-2011 03:05 #892881 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 Winner '83
Gister en vandaag weer een nieuw hoofdstuk in het leven van de 340. Veerschotel linksvoor afgebroken, stuk uit de band gesleten -> klapband. Gisteravond laten bergen en vandaag bij Dafya66 in Malden neer laten zetten. Zij gaan de 340 nu eerst helemaal onderzoeken en doen daarna een reparatie-voorstel..

Ik ben benieuwd..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-12-2011 10:30 #892887 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Volvo 340 Winner '83
Ik had er vandaag nog een veerpootje onder kunnen doen. Had je weer kunnen rijden. Veerpoot vervangen is ongeveer 0.5 tot 2 uur werk. Ander bandje er op en rijden maar weer.
Had ik hier voor de deur nog kunnen doen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD