show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Volvo 340 Winner '83
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
17-01-2011 17:06 #860221
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 Winner '83
Pff, ziet er toch helemaal niet zo verkeerd uit??
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
17-01-2011 18:58 #860230
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Volvo 340 Winner '83
Mooi hoor, een flinke was en poets beurt straks in het voorjaar is deze 340 zeker waard, omdat wat Gerrit al zei de auto er in de basis zo van foto af gezien helemaal niet slecht bij staat.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
17-01-2011 22:18 #860249
door V300 register
Opzich is de buitenkant ook niet slecht.
De 340 heeft helaas hier en daar wat deukjes, maja.. nieuw is ie ook niet meer
De 340 heeft helaas hier en daar wat deukjes, maja.. nieuw is ie ook niet meer

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
18-01-2011 11:16 #860265
door V300 register
Roel, poetsen doet wonderen.
Laswerk en spuiten is natuurlijk altijd iets wat je moet kunnen of je mannetje voor hebben.
Koppeling en vario is mooi voor een clubsleuteldag als je lid wordt en technisch is een heleboel zelf te doen. Ik kon echt helemaal niks toen ik verleden jaar mijn vario kocht maar heb al diverse dingen geleerd op de sleuteldagen. Heb bijv. mijn waterpomp 2x vervangen, koelvloeistof ververst, alle benzineslangen vervangen, dashboard ge-update, lichtunits vervangen enz.
Laswerk en spuiten is natuurlijk altijd iets wat je moet kunnen of je mannetje voor hebben.
Koppeling en vario is mooi voor een clubsleuteldag als je lid wordt en technisch is een heleboel zelf te doen. Ik kon echt helemaal niks toen ik verleden jaar mijn vario kocht maar heb al diverse dingen geleerd op de sleuteldagen. Heb bijv. mijn waterpomp 2x vervangen, koelvloeistof ververst, alle benzineslangen vervangen, dashboard ge-update, lichtunits vervangen enz.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
18-01-2011 14:34 #860278
door V300 register
Dat ben ik helemaal met je eens. En het is natuurlijk ook nog eens leuk om te doen 
Vanochtend wel ontdekt dat er een lek is onder de waterpomp. Daardoor is het verlies van de kvs en het roken onder de motorkap te verklaren. Stiekem hoop ik natuurlijk dat dit het probleem is en niet de kop. Op een of andere manier kan ik dat ook niet geloven. Aankomende week dus maar weer eens aan de slag!

Vanochtend wel ontdekt dat er een lek is onder de waterpomp. Daardoor is het verlies van de kvs en het roken onder de motorkap te verklaren. Stiekem hoop ik natuurlijk dat dit het probleem is en niet de kop. Op een of andere manier kan ik dat ook niet geloven. Aankomende week dus maar weer eens aan de slag!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
18-01-2011 16:02 #860282
door V300 register
Mm, Roel, als het de kop was geweest, dan had je wel wat meer fratsen gehad dan wat lekkende koelvloeistof hoor! Trek je oliepeilstok er maar is uit, als je een lekke kop hebt of hebt gehad, zou dat inhouden dat de olie helemaal bovenaan aan de stok zit. Wat eronder heeft gezeten is water! (het peil zou ook veel hoger zijn dan normaal is)
Zolang je geen Mayo onder de oliedop hebt zitten, is de kans klein dat het de kop is!
Neem als proef op de som even een aansteker en houdt deze is onder de peilstok, begint het te knetteren, dan zit er vocht in de olie (al dan niet gemend), normaal mag het niet knetteren, hoogstens wat beginnen dampen en roken!
Zolang je geen Mayo onder de oliedop hebt zitten, is de kans klein dat het de kop is!
Neem als proef op de som even een aansteker en houdt deze is onder de peilstok, begint het te knetteren, dan zit er vocht in de olie (al dan niet gemend), normaal mag het niet knetteren, hoogstens wat beginnen dampen en roken!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
03-02-2011 20:00 #861723
door V300 register
De kop is niet kapot 

De waterpomp/slangen zorgde voor de problemen!
Inmiddels wel het rechterachterlicht vervangen. Deze was kapot. Helaas zijn de witte kapjes qua kleur wel verschillend, maar dat vindt ik niet zo erg.
Voor de rest ga ik er nu eerst eens lekker mee rond rijden
De afgelopen periode is al duur genoeg geweest, dus de 340 moet zich eerst maar eens flink bewijzen voordat ik er meer geld aan uit wil gaan geven!

De waterpomp/slangen zorgde voor de problemen!
Inmiddels wel het rechterachterlicht vervangen. Deze was kapot. Helaas zijn de witte kapjes qua kleur wel verschillend, maar dat vindt ik niet zo erg.
Voor de rest ga ik er nu eerst eens lekker mee rond rijden

De afgelopen periode is al duur genoeg geweest, dus de 340 moet zich eerst maar eens flink bewijzen voordat ik er meer geld aan uit wil gaan geven!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
23-08-2011 17:41 #883943
door V300 register
Ik zie dat het inmiddels al weer enige tijd geleden is dat mijn neefje Roel hier voor het laatste heeft gepost.
Afgelopen maand heb ik zijn Volvo 340 overgekocht. Ik ben nu dus de trots eigenaar van deze wagen (die op de dag af 2 jaar ouder is dan ik zelf).
Van iemand die vroeger flink aan dafjes met CVT heeft gesleuteld kreeg ik de tip om de vacu?mpomp goed na te kijken. De auto maakt nu namelijk vrij veel toeren.
Tevens lijkt de 'bergstand-schakelaar' niet te werken. Ook dat kan aan elkaar gerelateerd zijn, was zijn oordeel.
Hebben jullie tips/adviezen rondom het vinden van (betaalbare) 2e hands onderdelen? Mijn budget is namelijk nogal beperkt..
Thanks alvast!
Afgelopen maand heb ik zijn Volvo 340 overgekocht. Ik ben nu dus de trots eigenaar van deze wagen (die op de dag af 2 jaar ouder is dan ik zelf).
Van iemand die vroeger flink aan dafjes met CVT heeft gesleuteld kreeg ik de tip om de vacu?mpomp goed na te kijken. De auto maakt nu namelijk vrij veel toeren.
Tevens lijkt de 'bergstand-schakelaar' niet te werken. Ook dat kan aan elkaar gerelateerd zijn, was zijn oordeel.
Hebben jullie tips/adviezen rondom het vinden van (betaalbare) 2e hands onderdelen? Mijn budget is namelijk nogal beperkt..

Thanks alvast!
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-08-2011 19:35 #883957
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Volvo 340 Winner '83
eerst maar eens zoeken wat er aan de hand is dan, als je budget beperkt is wil je het wel aan de goede spullen uitgeven natuurlijk;)
deze pagina: volvo300club.nl/berichten.php?content=Va...agnose&menu=techniek nauwkeurig doorlopen gaat vast en zeker een heel groot eind helpen, voor verdere problemen kun je uiteraard hier terecht.
deze pagina: volvo300club.nl/berichten.php?content=Va...agnose&menu=techniek nauwkeurig doorlopen gaat vast en zeker een heel groot eind helpen, voor verdere problemen kun je uiteraard hier terecht.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
26-08-2011 00:40 #884079
door V300 register
U hebt helemaal gelijk natuurlijk. Mijn bedoeling is om zo veel mogelijk te leren over het sleutelen. Op dit moment bezit ik namelijk een erg grote collectie 'geen flauw idee' en 'totaal geen ervaring'. Ik merk daarbij dat ik het erg lastig vind om problemen te bepalen van papier/monitor.
Van wat ik hier op de website en het forum heb gelezen zijn de sleuteldagen voor clubleden daarvoor erg geschikt. Met name daarom heb ik mezelf (en mijn vriendin) zojuist aangemeld als lid.
Komend weekend heb ik hopelijk de kans om eerst eens even aan de slag met het testen van het vacu?mgedeelte, zoals u hierboven als tip gaf. Bedankt!
Van wat ik hier op de website en het forum heb gelezen zijn de sleuteldagen voor clubleden daarvoor erg geschikt. Met name daarom heb ik mezelf (en mijn vriendin) zojuist aangemeld als lid.
Komend weekend heb ik hopelijk de kans om eerst eens even aan de slag met het testen van het vacu?mgedeelte, zoals u hierboven als tip gaf. Bedankt!
Moderators: Mark Smeets