show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Volvo 340 Winner '83

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-08-2011 08:41 #884083 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 Winner '83
Hee Taco, welkom! In Nijmegen en omgeving zijn aardig wat clubleden actief die je met raad en daad kunnen bijstaan. Leuk dat je zelf gaat sleutelen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-08-2011 14:41 #884193 door V300 register
Ik ben nu met de auto bezig (laptop + draadloos internet tot op straat is ?cht handig), maar krijg niet helemaal duidelijk waar de retourslang van de EMVK aangesloten moet worden. Deze ligt nu namelijk los te bungelen...

Update:
Toch maar even aan het testen gegaan met deze pagina . Daarbij kom ik op de volgende resultaten uit:

Controle Vacuumsysteem:
Bij blazen door A (opschakel) bouwt er flinke druk op. Deze loopt echter weg bij het vasthouden van de druk. Uit B (terugschakel) voel ik echter niet veel lucht ontsnappen.
Bij blazen door B (terugschakel) bouwt er wel iets druk op, maar veel vinden. Ik voel ook direct lucht terug komen uit A (opschakel).

Controle EMVK (waar staat dit eigenlijk voor?):
Met lopende motor begint B (terugschakel) te zuigen. De schakelaar voor de bergrem omzetten geeft daarin geen verandering.
Omdat de 340 geen toerenteller heeft is het lastig om het aantal toeren te bepalen. Dit is dus een gok geweest, maar ik weet vrij zeker dat hij boven de 1800 toeren zat.
Ook hierbij heeft het omzetten van de schakelaar voor de bergrem geen effect. Aansluiting A (opschakel) begint echter niet te zuigen. Ik hoor/voel hierbij ook geen klik, maar dat kan natuurlijk komen door het toerental. En ik heb geen idee hoe luid die klik moet zijn.

Helaas nu geen tijd om verder te meten/kijken. Het begint me alleen wel duidelijk te worden dat er nog best wel wat dingen opgelost kunnen/moeten worden. Hiervan zou ik graag met een (Nijmeegse) sleutelaar samen een inventarisatie van maken. Dan weet ik ook wat prioriteit heeft en wat minder belangrijk is. Het laatste wat ik namelijk wil is de 340 om zeep helpen door te lang rond te rijden met problemen..

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-08-2011 22:22 #884253 door V300 register
Heb maar eens een paar foto's gemaakt van 't wagentje. Met name de minder goede plekken die ik zo kan zien staan er op. Op de foto klikken = groot.

[img

[img

[img

[img

Hier is de losliggende retourslang van de EMVK te zien.

[img

[img

[img

[img

[img

[img

[img

[img

[img

[img

[img

[img

[img

[img

[img

De meest rotte plek die ik tot nu toe heb gevonden..

[img

[img

[img

Originele boekje en lakstift erbij, dat dan weer wel..

[img

[img

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-08-2011 22:29 #884254 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Volvo 340 Winner '83
als ik zo kijk is zowel de voeding als retourslang van het emvk niet aangesloten en mis je de defrosterslang. haal het luchtfilterhuis er eens af (4x M6 moertje) en maak dan een overzichtsfototje als je wilt?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-08-2011 22:56 #884255 door V300 register
Komt voor elkaar! (maar niet meer vanavond ;))

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-08-2011 07:52 #884259 door V300 register
EMVK staat volgens mij voor electro-magnetische vacuum klep, correct me if I'm wrong.

Ik wil best een keertje met je meekijken. Heb 3 jaar vario gereden, maar da's alweer ff geleden. Ik gok dat je een keertje een revisiesetje voor de EMVK nodig hebt (a 16 euro) en dan kan je er weer mee verder.

Ik heb de foto's zitten bestuderen: Wolfskuilseweg?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-08-2011 09:29 #884263 door V300 register
Graag, graag! Hulp is van harte welkom!
En je hebt de foto's goed bestudeerd, dit is inderdaad de Wolfskuilseweg. Daar staat hij meestal geparkeerd. Het toeval wil dat ik daar woon, namelijk ;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-08-2011 10:09 #884266 door V300 register
Ok, ik woon in het centrum, Van Welderenstraat, blauwe sedan.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-09-2011 09:41 #884367 door V300 register
Ik wil straks even de door AvdAkker gevraagde foto's gaan maken, maar kan het (veel) kwaad als ik met de auto in de huidige staat ga rijden?

(toegegeven, is de afgelopen 500 km ook goed gegaan, maar toch..)

UPDATE:
Als eerste GROTE GROTE dank aan Jean-Luc! Onder zijn bezielende leiding heb ik vanmiddag meer losgehaald (en weer vastgezet) dan ik ooit allen had gedurfd. En dat brengt toch weer wat interessante zaken aan het licht.
Als eerste natuurlijk de EMVK. Hiervan is een rubbertje kapot, dus tijd voor een revisiesetje. Ga deze straks (als ik thuis ben) meteen bestellen. Verder zijn diverse slangen duidelijk al op leeftijd en beginnen ze wat poreus te worden. Ook deze zijn aan vervanging toe dus.
En, zoals Anjo al terecht opmerkte, de defrosterslang ontbreekt helemaal. Het klepje dat de defroster zou moeten afsluiten sluit helaas ook niet meer goed en deze ligt dus de rammelen in het huis. Ook dat moet nog even aangepakt.

Eh, Jean-Luc, heb ik nog iets vergeten te noemen?

Anyway, het eerste dat ik nu ga doen is... mijn handjes wassen ;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-09-2011 07:31 #884404 door V300 register
Vraagje... Waar kan ik het revisiesetje voor de EMVK (die twee rubbertjes) aanschaffen?

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC