show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Even voorstellen / 360 GLT 1986

  • Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
14-04-2011 20:15 #870199 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Even voorstellen / 360 GLT 1986
Dan is het waarschijnlijk een B204FT. Lijkt op de B204GT (204pk dacht ik?) en toevallig heeft iemand hier op het forum dat blok in een 360 gelepeld:
forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=3554

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-04-2011 20:55 #870203 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Even voorstellen / 360 GLT 1986
2-liter 16-klepper?

Ik dacht dat dat vrij gevoelige motoren waren..?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Chris Kobes
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-04-2011 21:03 #870207 door Chris Kobes
Beantwoord door Chris Kobes in topic Even voorstellen / 360 GLT 1986
Poeh als je een goede B204FT/GT kunt kopen voor een schappelijk bedrag moet je het altijd doen :p
Afgelopen jaar stond er nog eentje te koop op de VKB van een duitser voor 1000 euro en een beetje dacht ik....

@Joost
Ach, wat is "gevoelig" in Volvo-termen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
14-04-2011 21:14 #870211 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Even voorstellen / 360 GLT 1986
In verhouding tot een 8V redblock is alles gevoelig... :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-04-2011 22:06 #870214 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Even voorstellen / 360 GLT 1986

ZwerverRoodbaard;173455 schreef : Afgelopen jaar stond er nog eentje te koop op de VKB van een duitser voor 1000 euro en een beetje dacht ik....

op de VKB lag een B204FT en die duitser wilde daar e2000 voor hebben, was wel compleet met een bak bekabeling en de ECU's.

t is zeker geen onmogelijke swap maar je hebt alleen maar wat aan die motor als hij h?lemaal compleet is, kabelbomen, ECU's en al. gevoeligheid valt wel mee, heeft net als de B234 een paar kleine zwakheidjes dat zo nu en dan 16 kromme klepjes oplevert (loslopende krukaspoelie) en dergelijke maar zeker niets om van te schrikken aangezien dat soort kinderziektes ?rg makkelijk op te lossen zijn. onderblok blijft natuurlijk gewoon oersterk

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-04-2011 14:03 #870231 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Even voorstellen / 360 GLT 1986
Krukaspoellie loopt niet los. De bout van de oliepomp (bij de 16v extern) is enkele jaren van onvoldoende kwaliteit gemaakt. Deze breekt en neemt dan de distributie mee. Balansasriemen maakt het geheel ook niet betrouwbaarder. Als er iets stuk gaat heb je meestal maar een paar kromme kleppen. Kun je er meteen grotere kleppen in laten zetten;)
Blok is verder gewoon super bullet proof. Squirters, windage tray. ECU met boostcontrol en EGT, wel mooi maar als de sensor kaduuk is ben je een vermogen kwijt.
Erg mooi blok. Loopt in standaard vorm al erg goed. Mooi geluid. Veel soepeler dan een 8v motor. Door die hardware kinderziektjes, de ingewikkelde ielectronica misschien icm een gebrek aan kunde zie je wel (relatief) vaak een B204FT/GT Volvo met een defecte motor (tov een B230FT/FK Volvo met een motor die kaduuk is).

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • D.J. Middelman (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-04-2011 09:24 #873189 door D.J. Middelman (GAST)
Beantwoord door D.J. Middelman (GAST) in topic Even voorstellen / 360 GLT 1986
Ik heb gezien de kosten en het werk besloten om het voorlopig bij de standaard B200 te houden. Bedankt voor de info.
Zaterdag heb ik de auto opgehaald. Hij is bijna klaar voor de eerste toelating.
Als er mistlampen opzitten, moeten die het dan ook doen voor de APK?
Verder alleen de remlichten en achteruitrijlichten nog.
Hoe sluit ik trouwens de radio aan. Uit het dashboard komen vier kabels voor de speakers, een antennekabel en een twee-aderige kabel.
Achterop de radio zitten een hoop kabels waarvan je net moet weten welke kleur wat betekent. Kan iemand me hiermee helpen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-04-2011 10:26 #873192 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Even voorstellen / 360 GLT 1986
Als er niet is (ver)(ge)prutst door de vorige eigenaren zit er een wit blokje voor de aansluiting. Hierop past voor iedere radio een verloopstekkertje.

Op het forum staan veel topic's over aansluiten van de radio. Bovendien is er info in het leden menu.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-04-2011 11:04 #873193 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Even voorstellen / 360 GLT 1986
Met een foto van de kabels zouden we waarschijnlijk meer advies kunnen geven :) Als er een knop voor de mistlampen zit dan moeten ze het doen ja ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-04-2011 18:56 #873220 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Even voorstellen / 360 GLT 1986

David;174087 schreef : Ik heb gezien de kosten en het werk besloten om het voorlopig bij de standaard B200 te houden. Bedankt voor de info.
Zaterdag heb ik de auto opgehaald. Hij is bijna klaar voor de eerste toelating.
Als er mistlampen opzitten, moeten die het dan ook doen voor de APK?
Verder alleen de remlichten en achteruitrijlichten nog.
Hoe sluit ik trouwens de radio aan. Uit het dashboard komen vier kabels voor de speakers, een antennekabel en een twee-aderige kabel.
Achterop de radio zitten een hoop kabels waarvan je net moet weten welke kleur wat betekent. Kan iemand me hiermee helpen?


Knop van de mistlampen eruit halen, achteruitrijlichten hoeven niet te werken (wel even de lampen en fittingen eruit halen). Heb je in ieder geval APK.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD