Even voorstellen / 360 GLT 1986
- Mark Smeets
- Moderator
-
forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=3554
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Ik dacht dat dat vrij gevoelige motoren waren..?
- Chris Kobes
- Nieuw lid
-

Afgelopen jaar stond er nog eentje te koop op de VKB van een duitser voor 1000 euro en een beetje dacht ik....
@Joost
Ach, wat is "gevoelig" in Volvo-termen?
- Mark Smeets
- Moderator
-

- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
op de VKB lag een B204FT en die duitser wilde daar e2000 voor hebben, was wel compleet met een bak bekabeling en de ECU's.ZwerverRoodbaard;173455 schreef : Afgelopen jaar stond er nog eentje te koop op de VKB van een duitser voor 1000 euro en een beetje dacht ik....
t is zeker geen onmogelijke swap maar je hebt alleen maar wat aan die motor als hij h?lemaal compleet is, kabelbomen, ECU's en al. gevoeligheid valt wel mee, heeft net als de B234 een paar kleine zwakheidjes dat zo nu en dan 16 kromme klepjes oplevert (loslopende krukaspoelie) en dergelijke maar zeker niets om van te schrikken aangezien dat soort kinderziektes ?rg makkelijk op te lossen zijn. onderblok blijft natuurlijk gewoon oersterk
- V300 register
- Verbannen
-
Blok is verder gewoon super bullet proof. Squirters, windage tray. ECU met boostcontrol en EGT, wel mooi maar als de sensor kaduuk is ben je een vermogen kwijt.
Erg mooi blok. Loopt in standaard vorm al erg goed. Mooi geluid. Veel soepeler dan een 8v motor. Door die hardware kinderziektjes, de ingewikkelde ielectronica misschien icm een gebrek aan kunde zie je wel (relatief) vaak een B204FT/GT Volvo met een defecte motor (tov een B230FT/FK Volvo met een motor die kaduuk is).
- D.J. Middelman (GAST)
- Nieuw lid
-
Zaterdag heb ik de auto opgehaald. Hij is bijna klaar voor de eerste toelating.
Als er mistlampen opzitten, moeten die het dan ook doen voor de APK?
Verder alleen de remlichten en achteruitrijlichten nog.
Hoe sluit ik trouwens de radio aan. Uit het dashboard komen vier kabels voor de speakers, een antennekabel en een twee-aderige kabel.
Achterop de radio zitten een hoop kabels waarvan je net moet weten welke kleur wat betekent. Kan iemand me hiermee helpen?
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Op het forum staan veel topic's over aansluiten van de radio. Bovendien is er info in het leden menu.
- V300 register
- Verbannen
-

- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
David;174087 schreef : Ik heb gezien de kosten en het werk besloten om het voorlopig bij de standaard B200 te houden. Bedankt voor de info.
Zaterdag heb ik de auto opgehaald. Hij is bijna klaar voor de eerste toelating.
Als er mistlampen opzitten, moeten die het dan ook doen voor de APK?
Verder alleen de remlichten en achteruitrijlichten nog.
Hoe sluit ik trouwens de radio aan. Uit het dashboard komen vier kabels voor de speakers, een antennekabel en een twee-aderige kabel.
Achterop de radio zitten een hoop kabels waarvan je net moet weten welke kleur wat betekent. Kan iemand me hiermee helpen?
Knop van de mistlampen eruit halen, achteruitrijlichten hoeven niet te werken (wel even de lampen en fittingen eruit halen). Heb je in ieder geval APK.