Even voorstellen / 360 GLT 1986
- D.J. Middelman (GAST)
- Nieuw lid
-
Mijn naam is David en sinds 2007 in het bezit van een 360 GLT.
Op aanraden van mijn broer heb ik eind 2007 een 360 GLT uit 1986 aangeschaft. Op dat moment stond hij al ongeveer 11 jaar stil.
Door de verbouw van het huis waar ik sinds kort woon heb ik tot een paar maanden terug geen tijd gehad om er aan te beginnen.
Zo zag ie er uit bij aanschaf.
Bijzondere maar eerlijke stand:
Een paar maanden geleden zijn we begonnen met het aan de praat krijgen van de motor. Na een hoop doorblazen, schoonmaken en vervangen start en loopt ie nu redelijk.
Ik zal jullie hier op de hoogte houden van de vorderingen.
Groeten
David
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Heb zelf ook zo'n roodje, maar hij was toen ik hem kreeg echt oranje! Wat wat wax en veel zweet kunnen doen!
Verder zie ik heel wat roestvorming (ziet er wel oppervlakkig uit!) rond de accubak... Nu je toch bezig bent, gewoon alles schoonmaken en terug in de primer en kleur zetten! Anders lopen ze bij de APK weer te zeuren!
Verder kan je hem goed verbeteren door gewoon simple onderhoudsklussen zelf te doen! Als je er wat tijd voor neemt, is bijna alles te doen met een paar kriksteunen en goed materiaal! Niets is moeilijk aan deze auto en als je lid wordt van de club, dan krijg je er een hele hoop informatie voor terug die het sleutelen nog veel makkelijker maakt!
Houdt ons op de hoogte en als je problemen hebt, je bent hier meer dan op de juiste plek!
- V300 register
- Verbannen
-
Veel sleutelplezier ervan, alleen het opkalefateren van de auto is al een feestje!
- V300 register
- Verbannen
-

- D.J. Middelman (GAST)
- Nieuw lid
-
punkazz;162392 schreef : Ik zie dat je je naam er in hebt gepoetst
Geintje van m'n zwager :+ heeft maanden geduurd voordat dat een beetje wegtrok. Poetsen had geen enkel nut.
Wat we tot nu toe vervangen hebben:
Accu (ontbrak bij aanschaf)
Kleine brandstoffilter tussen de tank en de pomp
Brandstofpomp (zat helemaal vast door oude benzine)
Brandstoffilter onder de motorkap
Luchtfilter (ontbrak ook bij aanschaf)
Oliefilter en olie
Rubbers aan beide kanten van de verstuivers
Wat nog op het korte-termijn-to-do-lijstje staat:
Distributieriem en V-snaren
Kleppendekselpakking
Claxon
- V300 register
- Verbannen
-
punkazz;162392 schreef : Cool, niet alleen de auto en km stand, maar ook de radio en cassettehouder! Ik ben bang dat je de doffe lak niet meer helemaal opgepoetst krijgt. Ik zie dat je je naam er in hebt gepoetst
Die accubak komt in NL wel door de keuring hoor. Ik heb ze slechter gezien.
Bwa Steven, mooier zal de lak er op worden hoor! Mijne was echt minstens zo dof en nu glanst hij toch weer meer hoor! Hij is niet zo mooi als vroeger, toegegeven, maar hij heeft weer wat teruggekregen!
In Belgie zou je met zo'n accubak op de keuring een grote dikke opmerking krijgen, kreeg hem dit jaar al en er was amper een plekje te vinden!
Nu ik eraan denk, moet het nog is aanpakken, anders krijg ik weer die onzin te verduren straks!
En doe het gewoon voor jezelf ook! Dan is alles weer netjes!
- Chris Kobes
- Nieuw lid
-
Ik zal 'm vanavond eens opzoeken

Mooie GLT btw

- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Mijn 745 GLE 16V is ook profi gedaan:ZwerverRoodbaard;162399 schreef : Een paar weken geleden stond er nog een voor-na plaatje op het 700forum wat een professionele poetsbeurt wel niet met je lak kan doen.
Ik zal 'm vanavond eens opzoeken
Mooie GLT btw
www.volvo700vereniging.nl/image/tid/304
oh... je moet ingelogd zijn om ze te kunnen zien...

- Chris Kobes
- Nieuw lid
-

Voor het poetsen , na het poetsen!
Ik kon vanmiddag trouwens niet alle foto's zien, maar die lak heeft volgens mij bijna z'n beste tijd gehad. Je moet volgens mij ook een minimale dikte hebben wil het poetsen nog een beetje zin hebben.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Trek er gerust een dag of 4, 5 voor uit. Maar dan heb je ook wat..!
Mooie auto hoor, uniek met die uitrusting/accessoires. Veel succes ermee. Je krijgt 'm vast wel goed aan het lopen.