show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Volvo 360 GLS 1984 Hatchback

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-01-2011 00:02 #859862 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Volvo 360 GLS 1984 Hatchback
ATF is naast de standaard bedoeling als Automatic Transmission Fluid ook nog vrij divers toepasbaar; o.a. in "normale" versnellingsbakken zoals bijv, de handbak van een V300. handelsbenaming is 1 ding, maar het blijft een hoogwaardige olie die op diverse manieren te gebruiken is; zolang dit maar voorgeschreven wordt door de fabrikant.

de Stromber zijstroom-carb op een B19A werkt in principe ?cht compleet anders als elke andere carb die op een 3-serie geleverd is; er hoeft dus idd geen ATF in je Wiebert;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-01-2011 00:03 #859864 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360 GLS 1984 Hatchback
Haha dat dacht ik al...

Heb je een verklaring waarom het ineens droog zou kunnen staan Anjo? Ik zat te denken aan vorige keer teveel bijgevuld en nu een gescheurde pakking door druk. Maar ik kon net (het is helaas wel donker) geen lekken vinden

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-01-2011 00:04 #859866 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Volvo 360 GLS 1984 Hatchback
nee die ruimte is in principe drukloos, kan zijn dat er een keerringetje of O-ringetje lek is en dat het daar mondjesmaat uit sijpelt

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-01-2011 00:05 #859867 door V300 register
Weer wat geleerd, altijd leuk (heb trouwens weer een andere gereviseerde Wiebert liggen Anjo, the story continous!!!)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-01-2011 00:06 #859868 door V300 register
Okee.. had al zo'n vermoeden.

Toch blijft het heel wazig. Misschien kan Ruben mij vertellen of dat ding gewoon zoveel ATF verbruikt. Maar lijkt me niet, omdat ik na overname een tijd zonder bijvullen/problemen heb gereden. maak me d'r eerlijk gezegd best zorgen om haha, m'n wagentje !:(

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-01-2011 01:12 #859877 door V300 register

flyhart;165224 schreef : waarschijnlijk niet, in m'n solex zat het ook niet... blijkbaar typisch weber

foutje, ik heb een Zenith/Stromberg tcoh? :woops:

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
12-01-2011 10:20 #859887 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Volvo 360 GLS 1984 Hatchback
Je gaat door voor de combi magnetron Jos :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-01-2011 10:25 #859888 door V300 register

flyhart;165231 schreef : Okee.. had al zo'n vermoeden.

Toch blijft het heel wazig. Misschien kan Ruben mij vertellen of dat ding gewoon zoveel ATF verbruikt. Maar lijkt me niet, omdat ik na overname een tijd zonder bijvullen/problemen heb gereden. maak me d'r eerlijk gezegd best zorgen om haha, m'n wagentje !:(

Voor zover ik weet niet. Toen ik de auto een grote beurt heb gegeven heb ik het bijgevuld. Daarna nog een keer gechekt maar geen noemenswaardig verbruikgeconstateerd. Zou trouwens niet durven zeggen wat een carb normaal aan ATF nodig heeft per 5000klm. Hoe vaak ben je het nu aan het bijvullen?

Het is inderdaad een stromberg!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-01-2011 11:32 #859889 door V300 register
Gelukkig, ik begon al even te twijfelen aan m'n geheugen.

Nee ik heb 'm nu 1 x bijgevuld uit noodzaak. En een keer net als jij gewoon ter controle. Dus de schade is nog te overzien, maar ik zal het vandaag es checken

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-01-2011 15:25 #859895 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Volvo 360 GLS 1984 Hatchback
Ah joh, maak je niet druk. Die olie is alleen bedoeld voor demping van de zuiger zodat je bij gas geven en gas loslaten geen last krijgt van een "stuiterende zuiger" en dus bokken en stoten.
Zonder olie moet de motor net zo starten als normaal, alleen stationair iets minder mooi.

De oorzaak van weglekkende olie heb ik al uitgezocht. Onder aan die zuiger zit de sproeiernaald die door de sproeierbuis zakt.
Bovenaan de sproeiernaald zit een o-ringetje die het oliekamertje boven de deksel afdicht. Vaak wordt bij het vervangen van de naald dat ringetje vergeten en dan loopt de olie er dus uit.
De oplossing is dus het dekseltje van de carb af, de sproeiernaald eruit halen, ringetje (speciaal ringetje) terugplaatsen en de naald weer terugplaatsen + afstellen aan de CO-meter.

Als die dikke zuiger vastslaat, is het zaak dat je de teur snel uit elkaar haalt en schoonmaakt. Overigens KAN het bijna niet dat 'ie onderin vastzit, want hij wordt gelift op motorvacu?m.

Misschien werkt de chokekabel niet goed? Het enige wat die doet is de gasklep open trekken, dus je kunt wat makkelijker choken door het gaspedaal in te trappen en tegelijk de choke uit te trekken. Wel doen voor het starten.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC