Volvo 360 GLS 1984 Hatchback
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
de Stromber zijstroom-carb op een B19A werkt in principe ?cht compleet anders als elke andere carb die op een 3-serie geleverd is; er hoeft dus idd geen ATF in je Wiebert;)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Heb je een verklaring waarom het ineens droog zou kunnen staan Anjo? Ik zat te denken aan vorige keer teveel bijgevuld en nu een gescheurde pakking door druk. Maar ik kon net (het is helaas wel donker) geen lekken vinden
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Toch blijft het heel wazig. Misschien kan Ruben mij vertellen of dat ding gewoon zoveel ATF verbruikt. Maar lijkt me niet, omdat ik na overname een tijd zonder bijvullen/problemen heb gereden. maak me d'r eerlijk gezegd best zorgen om haha, m'n wagentje !

- V300 register
- Verbannen
-
flyhart;165224 schreef : waarschijnlijk niet, in m'n solex zat het ook niet... blijkbaar typisch weber
foutje, ik heb een Zenith/Stromberg tcoh? :woops:
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-

- V300 register
- Verbannen
-
flyhart;165231 schreef : Okee.. had al zo'n vermoeden.
Toch blijft het heel wazig. Misschien kan Ruben mij vertellen of dat ding gewoon zoveel ATF verbruikt. Maar lijkt me niet, omdat ik na overname een tijd zonder bijvullen/problemen heb gereden. maak me d'r eerlijk gezegd best zorgen om haha, m'n wagentje !
Voor zover ik weet niet. Toen ik de auto een grote beurt heb gegeven heb ik het bijgevuld. Daarna nog een keer gechekt maar geen noemenswaardig verbruikgeconstateerd. Zou trouwens niet durven zeggen wat een carb normaal aan ATF nodig heeft per 5000klm. Hoe vaak ben je het nu aan het bijvullen?
Het is inderdaad een stromberg!
- V300 register
- Verbannen
-
Nee ik heb 'm nu 1 x bijgevuld uit noodzaak. En een keer net als jij gewoon ter controle. Dus de schade is nog te overzien, maar ik zal het vandaag es checken
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Zonder olie moet de motor net zo starten als normaal, alleen stationair iets minder mooi.
De oorzaak van weglekkende olie heb ik al uitgezocht. Onder aan die zuiger zit de sproeiernaald die door de sproeierbuis zakt.
Bovenaan de sproeiernaald zit een o-ringetje die het oliekamertje boven de deksel afdicht. Vaak wordt bij het vervangen van de naald dat ringetje vergeten en dan loopt de olie er dus uit.
De oplossing is dus het dekseltje van de carb af, de sproeiernaald eruit halen, ringetje (speciaal ringetje) terugplaatsen en de naald weer terugplaatsen + afstellen aan de CO-meter.
Als die dikke zuiger vastslaat, is het zaak dat je de teur snel uit elkaar haalt en schoonmaakt. Overigens KAN het bijna niet dat 'ie onderin vastzit, want hij wordt gelift op motorvacu?m.
Misschien werkt de chokekabel niet goed? Het enige wat die doet is de gasklep open trekken, dus je kunt wat makkelijker choken door het gaspedaal in te trappen en tegelijk de choke uit te trekken. Wel doen voor het starten.