show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Volvo 360 GLS 1984 Hatchback
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
12-12-2010 23:24 #857462
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360 GLS 1984 Hatchback
't zijn geen mislampen officieel, zijn dimlichten

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
-
Minder
Meer
12-12-2010 23:27 #857463
door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Volvo 360 GLS 1984 Hatchback
Ja maar leg dat eens uit? Dat betekend dus dat je 4 dimlichten hebt?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
12-12-2010 23:35 #857466
door V300 register
Jup
ze zijn wel apart geschakeld trouwens..
Ik heb ze er gewoon op voor de sier vind het er vet uitzien! Dat hele gepraat over dat het dimlichten zijn, is een verhaal wat ik tegen de politie ophang als ze me weer eens aanhouden.
Bij de LV hielden ze me zovaak aan (zoals ik al zei, vanwege de pallet op het dak, rare kleur en die lampen) dat ik het wetsartikel over gescheiden dim en stadslicht in m'n auto had liggen, hahaha

Ik heb ze er gewoon op voor de sier vind het er vet uitzien! Dat hele gepraat over dat het dimlichten zijn, is een verhaal wat ik tegen de politie ophang als ze me weer eens aanhouden.
Bij de LV hielden ze me zovaak aan (zoals ik al zei, vanwege de pallet op het dak, rare kleur en die lampen) dat ik het wetsartikel over gescheiden dim en stadslicht in m'n auto had liggen, hahaha
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-12-2010 14:02 #857721
door V300 register
Gek verhaal,
gister toen ik lekker in m'n GLSje reed, kwam ik in de file (meestal niet zo frustrerend achter het stuur van een v300) maar ik merkte toch iets geks op.
Af en toe schoten de toeren een beetje omhoog (naar ongeveer 1100) hij is normaal heel netjes, 900 toeren stationair (we hebben het hier over stationair lopen natuurlijk). vandaag weer een stukje file gereden, compleet normaal. Ik maak me dus niet druk, maar vraag me wel af wat dit is.. temperatuur was volkomen hetzelfde.
gister toen ik lekker in m'n GLSje reed, kwam ik in de file (meestal niet zo frustrerend achter het stuur van een v300) maar ik merkte toch iets geks op.
Af en toe schoten de toeren een beetje omhoog (naar ongeveer 1100) hij is normaal heel netjes, 900 toeren stationair (we hebben het hier over stationair lopen natuurlijk). vandaag weer een stukje file gereden, compleet normaal. Ik maak me dus niet druk, maar vraag me wel af wat dit is.. temperatuur was volkomen hetzelfde.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-12-2010 15:34 #857734
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Volvo 360 GLS 1984 Hatchback
Er zit nog een B19A in h??
Als hij ineens wat hoger stationair draait, kun je het beste een "korte maar krachtige" dot gas geven. Dus niet 5 seconden op 5000 toeren houden, maar gewoon even de 2000 tpm aantikken. Krijg je vanzelf ervaring mee
De zuiger waar de sproeiernaald aan zit komt dan namelijk niet geheel naar beneden. Als je hem kort even omhoog trekt (door dat dotje gas), valt 'ie door zijn eigen massa weer terug naar zijn ruststand op het moment dat je het gas weer loslaat (wat je dan dus ook vrij abrupt moet doen), om het maar even fraai te bewoorden 
Enne... even het oliepeil van de carburateur meten.
Als hij ineens wat hoger stationair draait, kun je het beste een "korte maar krachtige" dot gas geven. Dus niet 5 seconden op 5000 toeren houden, maar gewoon even de 2000 tpm aantikken. Krijg je vanzelf ervaring mee

Enne... even het oliepeil van de carburateur meten.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-12-2010 17:22 #857748
door V300 register
Idd wat Joost zegt. Is een standaard probleem van die carburateur, maar daar is heel goed mee te leven. Het is overigens ook op te lossen.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-12-2010 18:20 #857751
door 16673-dummy
Ja, maar als het blok goed draait, CO goed is en er verder niets/weinig aan de hand is zou ik de zaak niet open trekken als ik jou was 
Bij mij gebeurt het vrij regelmatig dat 'ie iets hoger in de toeren loopt. Je went eraan
Overigens hebben legio 240-rijders hetzelfde. Het ligt, zoals JL al zegt, aan een "standaardprobleem" van de carburateur.

Bij mij gebeurt het vrij regelmatig dat 'ie iets hoger in de toeren loopt. Je went eraan

Overigens hebben legio 240-rijders hetzelfde. Het ligt, zoals JL al zegt, aan een "standaardprobleem" van de carburateur.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-12-2010 19:34 #857753
door V300 register
Olie van de carb (beetje atf) heb ik nog gecheckt en bijgevuld. Zal in augustus zijn geweest. Kun je makkelijk checken, even dat dopje op de carb losdraaien.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-12-2010 20:14 #857760
door V300 register
Daar ligt het niet alleen aan. Die grote zuiger in de carb blijft soms een beetje hangen. In de vraagbaak staat zelfs beschreven dat als je stationair toerental gaat afstellen, je eerst even met de achterkant van een schroevendraaier tegen de bovenkant van de carb aan moet tikken, zodat je zeker weet dat de zuiger in de laagste stand staat. Constructiefout, of gewoon een eigenschap van dit type carb?

- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-12-2010 20:16 #857761
door 16673-dummy
Mijns (bescheiden) inziens geen constructiefout, maar een (nadelig) "neveneffect" (zoals ze dat zo mooi kunnen noemen) van een prehistorische constructie.
Als de zuiger erg vies is zou je kunnen proberen om hem schoon te maken (vier schroeven bovenop de carb loshalen en dan pak je het deksel er zo af, incl. zuiger en naald), maar in hoeverre dat effect heeft vraag ik me af.
Als de zuiger erg vies is zou je kunnen proberen om hem schoon te maken (vier schroeven bovenop de carb loshalen en dan pak je het deksel er zo af, incl. zuiger en naald), maar in hoeverre dat effect heeft vraag ik me af.
Moderators: Mark Smeets