Gekocht Volvo 360 glt 88 sedan
- V300 register
- Verbannen
-
van de eerste eigenaar. Altijd binnen gestaan. Org. ned kenteken en 22 jaar lang bij een Volvo Dealer onderhouden.
Wat er nog aan moet gebeuren, tips zijn welkom!
3 bijgewerkte roestpunten aflakken, is lelijk gedaan maar goed we lakken het voorlopig bij met een stift. evt. later nog spuiten. 2 onder aan de rechter achterportier een plekje op de wielkast.
heb zelf nog een 3 tal slechte lak punten met blaasjes er onder gevonden. niet groter dan cm. is zelf bij te werken.
in de kofferbak onder de mat, een plek van 20 cm oppervlakkige roest. stelt niet veel voor.
kriksteun punten daar is wat corrosie maar ook oppervlakkig. halfuurtje schuren en antiroest er op.
electr. antenne werkt niet meer. Ik zoek een nieuwe. elektrisch hoeft niet.
snelheidsmeter schommelt, zou kabel kunnen zijn?
de motor is wat nukkig bij het optrekken en zakt even weg als je gas geeft vanuit stationair. onderhoudsbeurtje denk lost veel op. Luchtfilter leek wel uit een frietpan te komen.
inlegrubber van de raam rechts achter. zit nu zwarte tape op, maar dat is net zo fraai. heeft iemand ze?
vering kraakt ik denk dat ze voor vervangen moeten worden
distrb. riem is 2 jaar geleden vervangen, daarna heeft de auto amper 1000 km gereden.
versnellingsbak/differentieel. die grote bak achter onder de wagen ik denk de versnellings bak. zweet wat olie. niet echt veel want er liggen geen druppels onder de wagen. ik denk de pakkingen. lijkt me niet zo'n prio.
1 rubberen slang. loopt vanaf luchtfilter voor langs de gril richting luchthoeveelheidsmeter, is poreus.
auto trekt naar links, wellicht uitlijnen en balanceren. Lichtmetalen velgen zijn gewoon als nieuw. Eigenaar maakte ze met een tandenborstel schoon, vraag me af of ik dat evenaren.
welke motor? ja dat vraag ik me ook af. het is een 2.0 liter injectie zover ben ik al. ik denk dat er geen katalysator onder zit. en dat het een B20 EA 126 motor is maar hoe ik dat precies kan zien?
vraag van mijn kant is ook, moet je af en toe gelode benzine tanken met de motors zonder katalysator?
ik moet nog uitzoeken hoe ik een foto kan posten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
xlb344253jc402192,
wellicht dat iemand kan zien welk motor type het dan betreft?
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Veel plezier en succes ermee.
- V300 register
- Verbannen
-
Gave auto zeg! Ik denk dat je een behoorlijk goede aankoop gedaan hebt hiermee!
- V300 register
- Verbannen
-
Frankyfire;158314 schreef : Ik heb een 360 gekocht. Het is een Sedan uit 88, kmstand 108.000.
van de eerste eigenaar. Altijd binnen gestaan. Org. ned kenteken en 22 jaar lang bij een Volvo Dealer onderhouden.
Gefeliciteerd.
Frankyfire;158314 schreef : Wat er nog aan moet gebeuren, tips zijn welkom!
Aanmelden V3C, topic met bergen plaotjes openen in Showroom hier en de wagen flink vertroetelen. (of bedoelde je technisch aan de wagen enzo... :humor:)
Frankyfire;158314 schreef : 3 bijgewerkte roestpunten aflakken, is lelijk gedaan maar goed we lakken het voorlopig bij met een stift. evt. later nog spuiten. 2 onder aan de rechter achterportier een plekje op de wielkast.
heb zelf nog een 3 tal slechte lak punten met blaasjes er onder gevonden. niet groter dan cm. is zelf bij te werken.
in de kofferbak onder de mat, een plek van 20 cm oppervlakkige roest. stelt niet veel voor.
kriksteun punten daar is wat corrosie maar ook oppervlakkig. halfuurtje schuren en antiroest er op.
Goed aanvallen en conserveren.
Frankyfire;158314 schreef : snelheidsmeter schommelt, zou kabel kunnen zijn?
Yup, bij teller en wiel loshalen en insmeren die binnenkabel.
Frankyfire;158314 schreef : de motor is wat nukkig bij het optrekken en zakt even weg als je gas geeft vanuit stationair. onderhoudsbeurtje denk lost veel op. Luchtfilter leek wel uit een frietpan te komen.
Frankyfire;158314 schreef : distrb. riem is 2 jaar geleden vervangen, daarna heeft de auto amper 1000 km gereden.
Die dingen zijn van versterkt rubber. Naast een kilometrage hebben ze ook een max. leeftijd. Als ik me goed herinner is dat 6 jaar. In elk geval is het handig om eens t ekijken of er Volvo of Gates op staat en in het laatste geval eens te kijken of ie perfect past. (bij de 740 diesels is de bruikbaarheid van Gates riemen 60.000 km ipv de 120.000 km van de Volvo riemen wegens belabberde pasvorm)
Frankyfire;158314 schreef : 1 rubberen slang. loopt vanaf luchtfilter voor langs de gril richting luchthoeveelheidsmeter, is poreus.
Als de motor meer lucht krijgt dan de lucht massa meter dan loopt ie ook waardeloos. Vervangen dus.
Frankyfire;158314 schreef : auto trekt naar links, wellicht uitlijnen en balanceren.
Uitlijnen, dat verklaart het niet rechtuit rijden. Als het stuurwiel niet trilt bij het rijden dan is balanceren niet nodig.
Frankyfire;158314 schreef : Lichtmetalen velgen zijn gewoon als nieuw. Eigenaar maakte ze met een tandenborstel schoon, vraag me af of ik dat evenaren.
Kan, maar wil je dat.

Frankyfire;158314 schreef : welke motor? ja dat vraag ik me ook af. het is een 2.0 liter injectie zover ben ik al. ik denk dat er geen katalysator onder zit. en dat het een B20 EA 126 motor is maar hoe ik dat precies kan zien?
Op de motor zit voorop een sticker met het type van de motor. (of in elk geval, daar hoort ie te zitten bij de Volvo redblocks)
Frankyfire;158314 schreef : vraag van mijn kant is ook, moet je af en toe gelode benzine tanken met de motors zonder katalysator?
Nop, gelood hefet niets met de cat te maken, anders dan dat dat ding stuk gaat van gelood. Bij de redblocks zijn de klepzittingen stevig genoeg om geen lood nodig te hebben. Je kan wel experimenteren met euro 98, eens zien of ie daar beter van loopt. Tevens zal een injector reiniger toevoegen bij de eerstvolgende tankbeurt de wagen vast goed doen.
Welkom met de mooie wagen en veel plezier ermee.
- V300 register
- Verbannen
-
Frankyfire;158314 schreef : Ik heb een 360 gekocht.(...) Lichtmetalen velgen zijn gewoon als nieuw. Eigenaar maakte ze met een tandenborstel schoon, vraag me af of ik dat evenaren. (...) ik moet nog uitzoeken hoe ik een foto kan posten.
:pics:
Woei! Meegespoten bumpers! :worship: Foto's plaatsen is niet zo moeilijk, het makkelijkst is om ergens op een gratis foto-verzamel-site je foto's op te slaan, en dan met een linkje hier in het topic te koppelen. Bovenin het venster waar je je bericht maakt is een gele knop met een bergje erop, en als je daarop klikt kun je een url invoeren.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-

1 rubberen slang. loopt vanaf luchtfilter voor langs de gril richting luchthoeveelheidsmeter, is poreus.
Als de motor meer lucht krijgt dan de lucht massa meter dan loopt ie ook waardeloos. Vervangen dus.
Kan dat met elke willekeurige rubberen slang? of is daar ook nog een specifieke eis aan?
- V300 register
- Verbannen
-
Jos360;158322 schreef : Wederom een foto van de achterkant, zoals in de advertentie :+
Gave auto zeg! Ik denk dat je een behoorlijk goede aankoop gedaan hebt hiermee!
garage is te smal om vanaf de zijkant de fotograferen en het regende buiten.
mee foto's volgen nog, maar het is echt een hele mooie.
afgezien van de 3 lelijke do-it-yourself bij gewerkte punten.
zucht..
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
-
Frankyfire;158316 schreef : xlb344253jc402192,
wellicht dat iemand kan zien welk motor type het dan betreft?
Als ik dit als VIN code invoer in Vadis, krijg ik een 340... weet je zeker dat dit het goede nummer is?