De autoavonturen van Ruben
- V300 register
- Verbannen
-
Morgen meer.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Omdat de GLS toch wel speciaal is (in mijn ogen). Ben ik momenteel aan het kijken voor een tweede auto. Mogelijk een 300. Liefst belastingvrij of bijna belastingvrij, LPG/Diesel of erg zuinig (a la starslet). Iets om in eerste instantie de winter mee door te komen.
Vind het zonde om nu LPG in te bouwen en door de pekel rijden zie ik al helemaal niet zitten.
Misschien krijgt de GLS van de week gezelschap:)
PS: Op ??n been kun je niet staan;)
- V300 register
- Verbannen
-
360 begint steeds soepeler te lopen. Op de snelweg trekt hij best goed tussen 3000 en 4000rpm (voor een B19A).
Korte update:
- Banden eens opgepompt (2.6 bar). Vond de wang wel wat slapjes. Bleek dat ze op 1.7 bar stonden.
Verbruik met veel te weinig lucht was meestal rond de 1:10. (1:8 bij korte stukje goed doorrijden, 1:10 bij wat langere stukken).
Heb het verbruik laatste tijd redelijk in de gaten gehouden. Steeds bij hetzelfde station en dezelfde pomp tanken.
Verbruik was bij de laatste tank 1:12.9

Door de aanzienlijke tellerafwijking van veel 300s is dat natuurlijk niet helemaal correct. Maar zoveel zal dat nu ook weer niet schelen.
Gisteren even naar Helmond geweest en deze 340 gekocht: auto.marktplaats.nl/volvo/375837668-volv...click=1#photoGallery
340 ziet er best netjes uit. Scherm RV is inderdaad wat minder mja, wat wil je.
Balk voren hard, schermen hard, rondom de voorruit hard, kriksteunpunten 3/4 keihard 1/4 heel klein beetje. Wat ik voor zover kon zien: geen laswerk, in ieder geval niet op de bekend/vervelende plekken.
Net interieur, lak (behalve het voorscherm) nog best mooi, motor loopt mooi rustig stationair. Onderhoudshistorie aanwezig/bekend.
Hopelijk blijkt hij net zo betrouwbaar te zijn als de 360.
En op marktplaats nog een setje nieuwe koni dempers gescoord voor weinig:D
Maandag heb ik een afspraak bij een bedrijf in Geleen dat auto's aanpast voor mensen met een handicap. Dit om eventueel een stoel op maat te laten, maken.
- Mark Smeets
- Moderator
-
Ga je mij achterna?

ik heb btw geen enkel setje meer te veel :f
- V300 register
- Verbannen
-
- Mark Smeets
- Moderator
-

- V300 register
- Verbannen
-
Had de auto alleen nog maar gezien. Niet in gereden (koets was voor zover ik dat kon zien zo hard en ik had zo weinig tijd dat ik dat niet nodig vond).
Auto rijdt heel erg goed. Geen vreemde geluiden, geen gekke rammels. 360 met B19A is wat betreft acceleratie ongeveer even snel, misschien heel klein beetje sneller door het extra koppel.
Ik kan me inderdaad voorstellen dat een B20 in een 340 een zeer geslaagde combinatie is (zoals Frits al vaak heeft aangegeven). Dan is een 340 waarschijnlijk aanzienlijk sneller dan een 360.
Het lichter Renault blok maakt toch weer een heel andere auto van een 340 tov een 360.
De 340 lijkt geen problemen te hebben met een aanhangwagen/karretje. Mogelijk dat de 360 (op termijn) dan ook plaatst maakt voor de 340 (iemand interesse?

Een Volvo vriend heeft deze week de 360 met cv en stuurbekrachtiging in het Noorden opgehaald. Zitten ook nog wel wat leuke onderdelen op voor de GLS en de 340. (Als iemand nog V300 sedan delen nodig heeft, let me know)
Koni gevallen zijn ook binnen:D
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
Doeke Dobma;156142 schreef : Je had toch een B20F liggen? Maar die kun je toch niet zo makkelijk in een 340 1.4 leggen? Dan had je toch een 1.7 als basis nodig?
Ja ik heb nog een B20 liggen.
Het is een 1.7 340:D
Heb vandaag nog de 1.7 ombouw onderdelen (van MP) in Gorinchem opgehaald voor een vriend. Die legt een B17 in zijn 340 1.4.
Nu ondertussen al meer dan 5000 klm met de 360 gereden. Komende week de olie nog eens verversen en misschien meteen een motorflush doen met Fort?. Heb ik best goede ervaring mee.
- V300 register
- Verbannen
-