show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

De autoavonturen van Ruben

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-09-2010 19:02 #845369 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic De autoavonturen van Ruben
Met alleen de stabi geinstalleerd merkte ik ongeveer hetzelfde, maar zonder onderstuur. Ik had al wel originele caravanveren extra op de achteras. Met de rest van de wielophanging aangepakt is het echt een droom om mee te rijden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-09-2010 08:22 #845408 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De autoavonturen van Ruben
Dubbele bladveer dus!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-09-2010 10:05 #845414 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De autoavonturen van Ruben

rwdstudent;155211 schreef : Wat ik altijd al verwachtte, tevens de reden dat ik er nooit geld aan uitgegeven heb.

Overigens ben ik van mening dat je de balans van de auto moet oplossen door achter meer veerstijfheid (veren of stabi) te realiseren.


+1, dacht ook al aan iets van een stabi a la 363cs of een halve bladveer.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-09-2010 15:42 #845441 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De autoavonturen van Ruben
Als je nu echt meer stijfheid wilt kun je beter het lasapparaat pakken en een 4-link constructie maken. Dan heb je ook meteen de vrijheid om zelf schokdempers te kiezen aangezien je het onderste draadeind meteen in een oog kunt veranderen.
Dan ben je ook van trage bladveren af en kun je een panhardstang/watts-link maken voor dwarskrachten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-09-2010 17:12 #845457 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De autoavonturen van Ruben
Vandaag bij Mark nog een 1.7 19mm stabi opgehaald. Kan ik op een andere 300 misschien eens experimenteren met een dubbele stabi.
Vond de 1.7 stabi al iets dunner uitzien dan de stabi die ik gisteren van de GLS heb gehaald.

Net dus maar even de stabi van de GLS opgemeten. Wat blijkt, 21mm. Dunner kan ik hem echt niet krijgen. Dan verklaart mogelijk ook de geringe verbetering van de 25mm stabilisatorstang.

Wel gek, ik dacht dat er alleen 17 en 19mm stabilisatorstangen bestaan.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
09-09-2010 17:32 #845461 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic De autoavonturen van Ruben
Hey dat is inderdaad apart, want mijn 360 (MK3 GLE) heeft dus een 19mm stabi. Zou een GLT (MK3) dan een 21 mm stabi hebben?
Ik ga het dadelijk meteen opmeten (in de 240 ligt nog een GLT stabi voor te coaten:))

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-09-2010 17:40 #845462 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De autoavonturen van Ruben
Geen idee.
Camera is leeg. Zal hem opladen en wat plaatjes schieten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-09-2010 18:13 #845465 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic De autoavonturen van Ruben
Uit nieuwsgierigheid heb ik de stabilisatorstang van de 345 opgemeten: 23 mm.
Nu zit daar natuurlijk nog wel een coating op...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-09-2010 07:56 #845517 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De autoavonturen van Ruben
klinkt misschien onlogisch maar een (dikkere) stabi aan de voorzijde resulteert altijd in meer onderstuur en juist minder overstuur, logisch te verklaren, het buitenste voorwiel wordt immers meer belast omdat de stabi zich verzet tegen overhellen terwijl bij de achterwielen de belasting min of meer gelijk blijft juist omdat de auto minder overhelt

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-09-2010 12:29 #845534 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic De autoavonturen van Ruben
Dat klopt ja. Ik heb gelukkig zoveel grip dat ik echt heel erg mijn best moet doen om de auto een kant uit te laten gaan waar ik niet wil dat hij heengaat. Als ik mijn stuur een bepaalde richting op wijs gaat de auto daar ook gewoon naartoe, zelfs op behoorlijk hoge snelheid. De mensen die al eens met me meegereden zijn sinds de upgrade kunnen dat beamen. Hun nagelafdrukken in mijn middenconsole, handgreep en deurgreep bevestigen dat... :+
Daarom: Upgrade ook de rest van je ophanging!
Ik zit nog steeds te wachten op een mooie stabi oplossing voor de achteras.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD