show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Volvo 360 GLS 1985
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
04-05-2010 17:07 #828652
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360 GLS 1985
haha wij betalen 7 geloof ik
dus dat is wel prima

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
12-05-2010 11:21 #829361
door V300 register
Gister onderdelen opgehaald,
helaas had William best haast.. we konden wel even genieten van de 2 prachtige volvo's voor de deur.
We hebben nu het pompje, 2 nieuwe velgen, de vloermatten, middenconsole, koplampglas en frontje voor de radio
Vandaag de koplamp en de velgen + nieuwe banden doen. Die van ons zijn momenteel zo slecht dat we gister al 3 x dwars gingen.
helaas had William best haast.. we konden wel even genieten van de 2 prachtige volvo's voor de deur.
We hebben nu het pompje, 2 nieuwe velgen, de vloermatten, middenconsole, koplampglas en frontje voor de radio

Vandaag de koplamp en de velgen + nieuwe banden doen. Die van ons zijn momenteel zo slecht dat we gister al 3 x dwars gingen.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
12-05-2010 18:20 #829409
door V300 register
Nou toch maar een update, in ons eenzame forumpje 
Vandaag samen met Niek onze noeste auto gesleuteld. hij stond er wel een beetje zielig bij met z'n hangende oogjes:
things done today:
- lid geworden van de club yeehaa!
- koplampglas vervangen (zat een scheur in, afkeur bij apk)
- 4 nieuwe bandjes om 2 nieuwe velgen
- ruitewissersproeier doet het weer!
- 2e toeter gevonden in de auto en gefixt, wat een scheepshoorn is het nu
(is dat orgineel? want ze zaten in de orginele kleur meegespoten stangetjes vast)
- middenconsole erin gezet, is echter verre van compleet? kan iemand een foto maken van hoe het zou moeten zitten aan de zijkanten? daar zitten nu grote gapende gaten bij ons.
- constateert dat de handremkabel ernstig verrot is. (afkeur?)

Vandaag samen met Niek onze noeste auto gesleuteld. hij stond er wel een beetje zielig bij met z'n hangende oogjes:
things done today:
- lid geworden van de club yeehaa!
- koplampglas vervangen (zat een scheur in, afkeur bij apk)
- 4 nieuwe bandjes om 2 nieuwe velgen
- ruitewissersproeier doet het weer!
- 2e toeter gevonden in de auto en gefixt, wat een scheepshoorn is het nu

- middenconsole erin gezet, is echter verre van compleet? kan iemand een foto maken van hoe het zou moeten zitten aan de zijkanten? daar zitten nu grote gapende gaten bij ons.
- constateert dat de handremkabel ernstig verrot is. (afkeur?)
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
12-05-2010 18:23 #829410
door V300 register
Cool.
Gaat er nog een kleine verwijzing naar de Volvo 300 Club komen op de auto?
- handremkabel is volgens mij alleen afkeur als ie niet meer goed werkt, meestal is het probleem dat ie na gebruik nog vast blijft zitten door de roest.
- scheepshoorn zou best kunnen, 't zijn niet de zachtste toeters.
Gaat er nog een kleine verwijzing naar de Volvo 300 Club komen op de auto?

- handremkabel is volgens mij alleen afkeur als ie niet meer goed werkt, meestal is het probleem dat ie na gebruik nog vast blijft zitten door de roest.
- scheepshoorn zou best kunnen, 't zijn niet de zachtste toeters.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
12-05-2010 18:26 #829412
door V300 register
Die toeter is origineel behoorlijk hard ja, Zit een normale en een luchthoorn in. maar het kan altijd harder natuurlijk. Ik heb er zelf een bij in gebouwd ipv de normale.
Heb je een foto van het middenconsole met gaten? Volgens mij mis je een paar matten/ zijplaatjes. Dat zou je zelf met karton of vloerbedekking op kunnen lossen. Afhankelijk van hoe netjes t er uit moet zien
Heb je een foto van het middenconsole met gaten? Volgens mij mis je een paar matten/ zijplaatjes. Dat zou je zelf met karton of vloerbedekking op kunnen lossen. Afhankelijk van hoe netjes t er uit moet zien

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
12-05-2010 18:45 #829414
door V300 register
haha ik loop zo ff naar de auteux om een foto te maken voor je 
't liefst zo mooi mogelijk natuurlijk, 't wordt wel m'n daily driver (is dat verstandig als 19-jarige in Amsterdam?
)
Die toeters hebben we nu dus allebei aangesloten, best mooi:D
verder nog een probleempje wat 'soms' opspeelt, de richtingindicatie wil niet altijd 'terugschieten' na de bocht. Iemand een idee?

't liefst zo mooi mogelijk natuurlijk, 't wordt wel m'n daily driver (is dat verstandig als 19-jarige in Amsterdam?

Die toeters hebben we nu dus allebei aangesloten, best mooi:D
verder nog een probleempje wat 'soms' opspeelt, de richtingindicatie wil niet altijd 'terugschieten' na de bocht. Iemand een idee?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
12-05-2010 20:21 #829433
door V300 register
Ja, wss is het schroefje waar die hele hendelunit mee vast zit, losgetrild. Of erger, het plastic waar die mee vast zit is gescheurd (= onderdeel van de stuurkolom) dan kan je evt. nog een metalen stripje van links naar rechts maken. Als je het openhaalt, zie je wat ik bedoel.
Gr.
Frits
Gr.
Frits
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
13-05-2010 14:01 #829484
door V300 register
Het kan ook zijn dat de ring achter je stuur deels is afgebroken. Controleer dat door het stuur er af te halen (sleutel 24).
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
15-05-2010 16:16 #829654
door V300 register
thanks voor de tips, op een of andere manier fixt die volvo zichzelf.. afgelopen week geen last meer van gehad.. Zal nog wel ff het stuur eruit trekken om te checken..
Gister wat aan het interieur en de motor gedaan, hier een lijstje en foto's
- accu vast gezet (klem zat onder het roest en was verbogen, eruit gehaald en ff netjes geschuurd en gespoten)
- midden console helemaal in orde gemaakt. Afdekplaatjes gemaakt (gewoon plastic, schuren en zwart spuiten)
- de hella grill erin gezet (aansluiten moet nog gebeuren, iemand ervaring? ik kon met de bijgeleverde papieren niet echt wijs worden. )
- nieuwe vloerbedekking achterin gelegd (vorige was door vocht helemaal kapoet)
- radio in de orginele hoes ingebouwd (was nog wel een werk, want het paste net niet helemaal, uitvijlen totdat ik een ons woog. En de houder zwart gespoten.)
- de antenne weer op de radio aangesloten (AUDIOOO
)
foto's:
de hella grill
hier de console die rode knop heb ik erin gezet voor de grap, super mooi ding. ff bedenken misschien kan het de startknop worden:P de hoes voor de handrem en pook krijgen we nog van William
hier kun je de gaten in de console zien gewoon dichtmaken met tapijt? of heeft iemand de echte schermen liggen, die ik kan overkopen?
radio!
Gister wat aan het interieur en de motor gedaan, hier een lijstje en foto's
- accu vast gezet (klem zat onder het roest en was verbogen, eruit gehaald en ff netjes geschuurd en gespoten)
- midden console helemaal in orde gemaakt. Afdekplaatjes gemaakt (gewoon plastic, schuren en zwart spuiten)
- de hella grill erin gezet (aansluiten moet nog gebeuren, iemand ervaring? ik kon met de bijgeleverde papieren niet echt wijs worden. )
- nieuwe vloerbedekking achterin gelegd (vorige was door vocht helemaal kapoet)
- radio in de orginele hoes ingebouwd (was nog wel een werk, want het paste net niet helemaal, uitvijlen totdat ik een ons woog. En de houder zwart gespoten.)
- de antenne weer op de radio aangesloten (AUDIOOO

foto's:
de hella grill

hier de console die rode knop heb ik erin gezet voor de grap, super mooi ding. ff bedenken misschien kan het de startknop worden:P de hoes voor de handrem en pook krijgen we nog van William
hier kun je de gaten in de console zien gewoon dichtmaken met tapijt? of heeft iemand de echte schermen liggen, die ik kan overkopen?
radio!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
15-05-2010 16:38 #829657
door V300 register
Dit is een mistlichtenschema zoals de Hella grille ook aangesloten moet worden. Inclusief controlelampje en zekering:
30 en 85 zitten aan de 12V (dikke draad), de schakelaar aan de 86 en na de schakelaar tak je af naar een controlelampje en 2x massa aansluiten (direct van schakelaar en na het lampje).
Dan de 87 met wat dikkere draad naar de Hella grille en vanaf de lampjes weer naar de massa.
30 en 85 zitten aan de 12V (dikke draad), de schakelaar aan de 86 en na de schakelaar tak je af naar een controlelampje en 2x massa aansluiten (direct van schakelaar en na het lampje).
Dan de 87 met wat dikkere draad naar de Hella grille en vanaf de lampjes weer naar de massa.
Moderators: Mark Smeets