show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Volvo 360 GLS 1985

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-04-2010 20:23 #827111 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360 GLS 1985
Vandaag wat onderdelen gekocht, morgen ga ik ermee naar een garage om wat klusjes te doen.

Bij de Volvo dealer gevraagd naar wielmoeren, kunnen worden besteld maar kosten 3 (!) euro per stuk, best duur vind ik. Bij de Brezan werd me ook de tip van Nissan gegeven, omdat die ook M12 x 1,25 wielmoeren gebruikt schijnen te hebben, daar heb ik nu een sample meegekregen om te kijken of het goed past. De prijs vergat ik te vragen :o

De prijs van een rotor viel me zwaar tegen: ruim ?25, er is ook een versie van na '87 vertelden ze me bij de Brezan en die rotor kost maar ongeveer ?7! Morgen eerst eens kijken in welke conditie hij is voordat die vervangen word.

Verder hoorde ik vandaag een geluid bij het rijden wat ons nog niet eerder opgevallen is, een beetje brommend/zoemend, klinkt als een wiellager. Maar wel gek dat het zo opeens is... morgen maar even e.e.a. nakijken, kijken of er speling op zit.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-04-2010 21:29 #827119 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Volvo 360 GLS 1985
25 euro voor een rotor is mega-behoorlijk veel. Zit er goud op de contacten of is ie van exclusieve luxe soort?

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-04-2010 21:32 #827121 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Volvo 360 GLS 1985
Dat is er toch een met ingebouwde toerenbegrenzer? Die zijn op sommige bouwjaren standaard. Met de goedkope rotor werkt die ook dacht ik, alleen heb je dan geen toerenbegrenzer. Het geloei van een B200 waarschuwt je wel als je boven de 6500 rpm komt... :D

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-04-2010 21:36 #827124 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Volvo 360 GLS 1985
hangt er vanaf of die dat haalt, bepaalde Renix uitvoeringen hebben ook voor de B200 een begrenzer.

welke codering staat er op je Renix? (3cijferig getal onder het onderdeelnummer, stickertje is direct vanaf de bovenkant zichtbaar)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-04-2010 22:25 #827133 door V300 register
Het is nu donker dus ga niet meer kijken (ja kan wel maar lastiger), maar als die goedkopere er ook op kan vind ik dat ook prima. Ik zie op www.hbase.nl staan dat de versie die ik nu heb inderdaad met toerenbegrenzer tot 6200 rpm is, de goedkopere versie heeft verder gewoon dezelfde weerstand.

Zo ziet het type eruit wat er nu in zit:
[img

De goedkopere ziet er uit als een 'gangbare' rotor. Op zich durf ik dat wel aan, we gaan misschien wel 'n beetje scheuren maar met inachtneming van zijn leeftijd en kunnen...

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-04-2010 22:46 #827145 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Volvo 360 GLS 1985
Boven 6200 rpm is er niet veel power meer beschikbaar, dus verder doortrekken heeft absoluut geen zin.
Als de motor in goede conditie verkeert kan hij behoorlijk wat hebben, maar veel te hoge toeren kan vrij vlot funest zijn i.v.m. overmatige trillingen vanwege de zeer kleine maar altijd aanwezige onbalans bij ongewogen motoren...

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-04-2010 23:12 #827161 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Volvo 360 GLS 1985
Mijn 2-liter is nog nooit boven de 4000 toeren geweest, simpelweg vanwege die enorme pokkeherrie dat het ding dan maakt.

(ohja, behalve die ene keer dat het ding op hol sloeg; de toerenteller ging toen tot het maximum :+)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-04-2010 17:31 #827263 door V300 register
Ik ben gisteren vergeten foto's te maken maar dit is er gedaan:
- olie + filter vervangen
- bougies vervangen
- verdeelkap vervangen (rotor hadden ze niet op voorraad)
- nieuwe ruitenwissers
- wielmoeren vervangen
- luchtfilter vervangen
- voorremmen gecontroleerd, zijn nog goed maar piepten: remblokken verglaasd door teveel hitte denk ik, heb er ventilatiesleuven in geslepen en ze weer opgeruwd, nu is het weg

Verder nog wat kleine klusjes gedaan.
Ik vraag me een aantal dingen af: wat moet de electrodeafstand van de bougies zijn? De nieuw gekochte van Bosch staan op 0,6 en de oude stonden op 0,8, heb ze op 0,6 gelaten en hij loopt opzich goed... maar ik wil het wel hebben zoals het hoort.

Verder, de dubieuze slang uit de carburateur is sowieso niet de aanvoer van brandstof, ook niet de vacu?mvervroeging, maar hij hing 'in het luchtledige' naar beneden toe, heeft iemand nu enig idee? Lijkt een soort beluchting, maar vind het wel wat apart...

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
18-04-2010 19:03 #827269 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Volvo 360 GLS 1985
Voor wat betreft die slang uit de carburateur denk ik dat het de vlotterkamer ont/beluchting is.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-04-2010 19:11 #827273 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Volvo 360 GLS 1985
nee dat heefde de Cisac eigenlijk grofgezegd zoals de webers op de b14, mechanisch bediend via de gashefbomen met een rubberen afsluitertje. de B19A was in de 3 serie de enige versie met een vlotterkamerbeluchting via een externe slang.

ik denk eerlijk gezegd dat die rode slang iets met de carterontluchting te maken heeft al blijft het gissen zonder foto's en weten waar hij op aangesloten is;)

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC