Volvo 360 GLS 1985
- V300 register
- Verbannen
-
Gisteren zijn we er succesvol van Nuth (Zuid-Limburg) naar Amsterdam mee gereden, helaas vandaag een lekke band, die de ANWB gelukkig wel heeft kunnen plakken.
Eerst een foto van de beauty:
Wat er moet gebeuren / wat we gaan doen aan de auto:
- alle vloeistoffen en filters vervangen (dus ook de bak en dif. olie)
- bougies, verdeelkap, contactpuntjes (?) of rotor
- waarschijnlijk kleppen stellen
- diverse slangen vervangen o.a. bij de carburateur, vanwege uitdroging
- nieuwe kilometertellerkabel
- remslangen achter vervangen (APK aantekening)
- koplampglas bestuurderskant vervangen vanwege barst (in het lichtbeeld)
- ontsteking / carb afstellen / schoonmaken, hij loopt wat onregelmatig
- vier nieuwe banden en minimaal ??n nieuwe velg (zit een flinke deuk in) en 16 nieuwe wielmoeren, zijn zowat allemaal verschillend
- eventueel de distributieriem vervangen
- centrale vergrendeling repareren
- gehele auto schoonmaken / nalopen op slechte plekken
- remmen controleren en evt. gangbaar maken
Verder gaan we de auto customizen voor de Carbage Run, we zijn bezig met het verzinnen van een thema en op zoek naar sponsoren voor onderdelen / accesoires / bestickering (heeft er iemand nog een tip...?).
We zijn in ieder geval in de veronderstelling dat we een degelijke auto gekocht hebben, er zit niet zo veel op dus er kan ook niet veel stuk.
Mochten mensen nog nuttige adviezen hebben dan horen we dat natuurlijk graag!
Groeten,
Sgt. Peppers
& de rest van het team
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
contactpunten heeft hij niet, vanaf MY84 zijn alle 300's uiterust met een Renix ontsteking; voor service moet je daar verdelerkap + rotor + bougiekabels + bougies bij vervangensgtpeppers;140613 schreef : bougies, verdeelkap, contactpuntjes (?) of rotor
ik vind persoonlijk de paintjob ?cht zonde van de auto maar die discussie hebben we volgens mij verleden jaar met de vorige eigenaar al gehad; ben allang blij dat je voor de carbagerun niet een andere 360 van de weg af trekt en hem zo overschilderd want ookal zijn ze nog wel eens goedkoop, zoveel zijn er niet meer:o
- V300 register
- Verbannen
-
We gaan de auto verder zo netjes mogelijk maken, zitten nogal wat gaten in van o.a. een zoeklicht en speakers op het dak, en hem zo mooi mogelijk over rollen in een mooie kleur die bij het thema past. Het is namelijk de bedoeling dat we na de Carbage Run de auto houden en er gewoon in gaan rijden, dan moet hij er wel netjes uit zien.
Overigens heeft de vader van ??n van ons reeds een mooie grille met logo en emblemen voor op de achterkant geregeld, staat al een stuk netter.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Vorig jaar stond hij er zo bij... erg jammer van de paintjob en de gaten inderdaad. Er zijn er nog maar een stuk of 250 in Nederland. Dit is volgens mij een GLS dus nog een redelijk bijzonder model ook. We kunnen ze helaas niet allemaal redden en zoals Anjo al zei, mooi dat deze auto nog leeft en hergebruikt gaat worden.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Hoewel ik het zonde vind van de auto, vind ik het stiekem ook weer bewonderenswaardig

Geweldig dat je 'm niet "afragt" maar straks gewoon gaat hergebruiken.
Ik heb nog een ronde, gele bermlamp liggen (met chromen kap), zoiets als dat zoeklicht op de foto maar dan gele verlichting.
Als je interesse hebt mag je 'm hebben, staat er wel leuk op denk ik

- V300 register
- Verbannen
-

Weet iemand of er in dit model een B19(a?) of B200 motor zit? En wat voor type carb er standaard op zou moeten zitten?
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
sgtpeppers;140670 schreef : Misschien jammer van de paintjob, maar ze hadden wel ?cht een leuk thema bedacht. Op zich hebben we wel interesse in de bermlamp ja!
Prima, zal morgen wel even een fotootje maken van het apparaat.
Hij zat eens bij een partij onderdelen maar ik doe er toch niets mee.
- V300 register
- Verbannen
-
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
er is als het goed is wel een servicekit voor deze carbs die is overigens voor de Cisac serie vrij universeel