show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
360 GL sedan 1986 van Lucluc
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
27-07-2011 22:03 #882198
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic 360 GL sedan 1986 van Lucluc
Netjes J-L, en kleurverschil valt heel erg mee zo op de foto's te zien vind ik.
Zal nooit een mooie auto worden zegt ie dan, gaat anders al aardig de goede richting uit :y:
Zal nooit een mooie auto worden zegt ie dan, gaat anders al aardig de goede richting uit :y:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
27-07-2011 22:22 #882200
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360 GL sedan 1986 van Lucluc
Tja, echt mooi was ie al niet en ik weet niet of ie ooit helemaal strak gaat worden. Mijn insteek is om hem een prima daily te laten zijn, ook in de winter en in de autohaterbuurt waar ik nu woon. Linkerachterportier staat overigens klaar. En de offerte voor het strak maken van de wielkasten is in de maak. Dan komen we al een heel eind, maar de auto zal z'n plekjes blijven houden. Doet verder niets af aan het enorme plezier dat ik ervan heb!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
31-08-2011 08:29 #884305
door V300 register
Het verbruik is weer ruim 1 op 10 geworden. 100 km borden boven de A2 staan weer aan en op de A15 is doorkachelen er ook niet meer bij. Ik rij zo gemiddeld 100 km per uur, dus dan neemt je verbruik ook wel iets af. Met een lege snelweg in de zomermaanden ging ik toch richting de 130.... Grappig.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
31-08-2011 11:24 #884316
door V300 register
:y: waarom mogen die korte berichtjes niet!
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
31-08-2011 11:27 #884317
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic 360 GL sedan 1986 van Lucluc
Zo zie je maar dat die drukke snelwegen in ons land ook een positief effect kunnen hebben.
- Chris Kobes
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-08-2011 14:14 #884324
door Chris Kobes
Dat heet volgens mij SPAM
@Jean-Luc
Het kan natuurlijk ook zijn, dat door de temperatuurdaling je gas compacter is geworden en dat je daardoor weer een stukkie verder kan rijden :+
Ik hoop dat het van de winter goed gaat vriezen, want dan wil ik wel eens zien of dat fabeltje echt zo is
Beantwoord door Chris Kobes in topic 360 GL sedan 1986 van Lucluc
flyhart;183171 schreef : :y: waarom mogen die korte berichtjes niet!
Dat heet volgens mij SPAM
@Jean-Luc
Het kan natuurlijk ook zijn, dat door de temperatuurdaling je gas compacter is geworden en dat je daardoor weer een stukkie verder kan rijden :+
Ik hoop dat het van de winter goed gaat vriezen, want dan wil ik wel eens zien of dat fabeltje echt zo is
- Mark Smeets
- Moderator
-
Minder
Meer
31-08-2011 14:38 #884326
door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic 360 GL sedan 1986 van Lucluc
Dat is bij benzine ook. Kijk maar met tanken, meestal staat erbij, 1L bij 15 graden ofzoiets. Maar dat verschil merk je niet, omdat hij in de winter onzuiniger is (koude start, meer verbruikers, etc)
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
31-08-2011 15:07 #884327
door V300 register
Kan best, want ik rij alleen lange afstanden en bijna alleen snelweg. In de winter lag mijn verbruik tussen de 1 op 10 en 1 op 11. Toen had ik winterbanden 175 breed, dus misschien scheelt dat ook nog met de 195 die er nu onder zitten.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
01-09-2011 10:40 #884368
door V300 register
JL, waarom wil je de motor alleen warme lucht voeren? Start hij slecht bij koud weer?
Op gas is het voor vermogen juist van belang koude lucht aan te voeren, nog belangrijker dan wanneer je op benzine rijdt.
Op de plek waar de verdamper nu zit zal hij toch niet snel bevriezen.
Die oude thermostaatkleppen zijn bijna allemaal kapot, in veel gevallen staan ze of continu open of continu dicht. Meestal in de stand dat je continu warme lucht aanzuigt.
Zie net dat je ergens schrijft dat de motor afslaat afhankelijk van de aanzuigslang stand. Misschien LPG mengsel eens afstellen (laten afstellen)?!
BTW: verlagen zorgt niet alleen voor betere looks maar ook voor lager verbruik!
Op gas is het voor vermogen juist van belang koude lucht aan te voeren, nog belangrijker dan wanneer je op benzine rijdt.
Op de plek waar de verdamper nu zit zal hij toch niet snel bevriezen.
Die oude thermostaatkleppen zijn bijna allemaal kapot, in veel gevallen staan ze of continu open of continu dicht. Meestal in de stand dat je continu warme lucht aanzuigt.
Zie net dat je ergens schrijft dat de motor afslaat afhankelijk van de aanzuigslang stand. Misschien LPG mengsel eens afstellen (laten afstellen)?!
BTW: verlagen zorgt niet alleen voor betere looks maar ook voor lager verbruik!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
01-09-2011 10:48 #884369
door V300 register
Motor zuigt alleen lucht aan via de koude luchtstand, zeker weten. Hij slaat namelijk af als ik die pijp dicht houd. Op de stikker op het luchtfilter staat ook: luchtfilter in zomerstand.
Ik heb de verdamper opnieuw laten afstellen. Toen sloeg de motor af bij terugschakelen, zogenaamd uitwaaien. Ik heb de dikke stelschroef van de verdamper toen 3 slagen uitgedraaid en toen werd de motor niet meer uitgeblazen. Ik laat het zo staan, omdat ik denk dat deze wagen al ruim 3 ton met deze configuratie loopt en omdat ik over een gemiddeld verbruik van 1 op 10 echt niets te klagen heb! Motor start goed, trekt goed, topsnelheid van ruim 160 (gps), niets te klagen dus!
Ik heb de verdamper opnieuw laten afstellen. Toen sloeg de motor af bij terugschakelen, zogenaamd uitwaaien. Ik heb de dikke stelschroef van de verdamper toen 3 slagen uitgedraaid en toen werd de motor niet meer uitgeblazen. Ik laat het zo staan, omdat ik denk dat deze wagen al ruim 3 ton met deze configuratie loopt en omdat ik over een gemiddeld verbruik van 1 op 10 echt niets te klagen heb! Motor start goed, trekt goed, topsnelheid van ruim 160 (gps), niets te klagen dus!
Moderators: Mark Smeets